روی کار آمدن کدام کاندیدا وضع دلار و اقتصاد را خرابتر می کند؟

چهره اقتصادی معروف به بهانه برگزاری چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در کشور روند قیمتی دلار را در صورت روی کار آمدن کاندیدایی چون سعید جلیلی پیش‌بینی کرد.

روی کار آمدن کدام کاندیدا وضع دلار و اقتصاد  را خرابتر می کند؟

سیدمحمد صادق الحسینی، چهره اقتصادی معروف به سوالی درباره چرایی گران شدن نرخ دلار در صورت روی کار آمدن سعید جلیلی پاسخ داد.

این اقتصاددان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام آورد: آن‌هایی که طرفدار سعید جلیلی هستند پیام میدهند و معترض هستند که چطور کاندیدا شدن یک نفر می‌تواند عامل افزایش نرخ دلار بشود؟

او در ادامه در پاسخ به این سوال نوشت: بازارها بسیار باهوش هستند. هر اتفاق سیاسی یا احتمال اتفاق سیاسی برای فعالین هر بازار معنایی دارد. کسی که احتمال بدهد جلیلی ممکن است رئیس جمهور شود طبیعی است که احتمال دهد روابط با خارج سخت‌تر و شرایط داخلی پرتنش‌تر می‌شود لذا پیش بینی افزایش نرخ دلار رو کرده و از همین حالا روی دلار می‌بندد و همین باعث افزایش نرخ‌های لحظه‌ای می‌شود. همه جای دنیا با این سطح افزایش در ریسک این اتفاقات طبیعی است و این مختص ایران نیست.

اقتصاد ایران

یک فعال اقتصادی نیز با اشاره به اوضاع بد اقتصادی در کشور نوشت: رئیس جمهور تازه خیلی نمی‌تواند اوضاع را بهتر کند ، حتما می‌تواند اوضاع را بدتر کند.

اقتصاد ایران

سیامک قاسمی اقتصاددان در آستانه چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری درباره اقتصاد کشور نوشت: 

 ‌مشکل اساسی اقتصاد ایران انزوا و تحریم و سایه سنگین سیاست بر اقتصاد است. تا اینها رفع نشود، بهبود حال اقتصاد ایران محال است و رفع اینها در جایگاهی فراتر از ریاست جمهوری است و نیاز به تغییر نگرش راهبردی در سطح حکمرانی دارد.

پس رئیس جمهور تازه خیلی نمی‌تواند اوضاع را بهتر کند اما حتما می‌تواند اوضاع را بدتر کند. هر کس که در هفته های بعد گفت تحریم‌ها دیگر بر ایران تاثیر ندارد و اثرش خنثی شده است، تردید نکنید آینده تاریک‌تری برایتان رقم می‌زند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 140362

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر