خبر مهم درباره قطع آنتن ۲ مدل از گوشی های بازار

آنتن گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ که به‌صورت قاچاق به کشور وارد شده قطع می‌شود.

خبر مهم درباره قطع آنتن ۲ مدل از گوشی های بازار

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از آغاز قطع آنتن گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ رجیسترنشده خبر داد.

حمیدرضا دهقانی‌نیا دراین‌باره به تسنیم گفت: «با توجه به پیگیری‌های جدی ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز از اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقداماتی برای قطع آنتن آیفون‌های رجیسترنشده صورت گرفته است و اخیراً شاهد نتایج آن هستیم. البته این اقدامات هنوز تکمیل نشده است و همچنان در حال پیگیری هستیم تا موارد مورد نظر به طور کامل به مرحله اجرا برسد.»

واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ آزاد می‌ شود؟

وی اضافه کرد: البته اقدامات مورد نظر در این خصوص هنوز تکمیل نشده است و همچنان در حال پیگیری هستیم تا موارد مورد نظر به طور کامل به مرحله اجرا برسد.

دهقانی‌نیا در پاسخ به سئوالی در مورد آمار واردات ۵۰۰ میلیون دلار آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاق که توسط یکی از انجمن‌های تخصصی اعلام شده است، گفت: این دسته از آیفون‌ها رجیستر نمی‌شود. در نتیجه آماری از آن وجود ندارد. انجمن‌های صنفی نیز آمار کشور را احصا و اعلام نمی‌کنند و چنین مسئولیتی نیز ندارند.

در حالی که به گفته‌ی رئیس هیئت‌مدیره انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی ایران در سال ۱۴۰۲، ۵٠٠ میلیون دلار آیفون ١۴ و ١۵ به کشور وارد شده است، دهقانی‌نیا اعلام کرد که این دسته از آیفون‌ها هم رجیستر نخواهند شد، هرچند به همین دلیل هم آمار دقیقی درباره تعداد آنها وجود ندارد.

ممنوعیت واردات گوشی‌های مدل آیفون ۱۴ به بالا به شکل تجاری و مسافری کمتر از دو سال پیش اعمال شد اما این ممنوعیت جلوی ورود گوشی‌های آیفون را به کشور نگرفت. بلکه باعث شد قیمت آیفون ۱۳ به دلیل داشتن رجیستری و گارانتی از آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاقی گران‌تر شود.

در حال حاضر عده‌ای ترجیح می‌دهند با پول کمتر از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کنند و در کنار آن با استفاده از یک موبایل ارزان قیمت سیم کارت خود را فعال کنند و با جدیدترین مدل آیفون به اینترنت یک موبایل ارزان متصل شوند و کارهای خود را پیش ببرند.

تصمیم جدید برای قطع آنتن گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ در حالی است که در ماه‌های گذشته احتمال آزادسازی واردات آیفون نیز مطرح شده بود.

.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 150807

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر