قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۳

قیمت سکه شکست؛زمان برای خرید طلا اعلام شد

قیمت سکه شکست؛زمان برای خرید طلا اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز طی ۲۴ ساعت گذشته در بازار تهران تغییر کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که هر قطعه سکه امامی در بازار با کاهش ۱۰ هزار تومانی به قیمت ۴۳ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان رسیده است.

اما هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۳۲ هزار تومانی به قیمت ۳ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان رسید.

  • سکه تمام بهار آزادی ۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان
  • سکه امامی ۴۳ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان
  • نیم سکه ۲۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان
  • ربع سکه ۱۵ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان
  • سکه گرمی ۷ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان
  • هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان
  • هر گرم طلای ٢۴ عیار ۴ میلیون و ۸۵۷ هزار تومان
  • هر مثقال طلا ۱۵ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان
  • هر انس طلا ۲۴۹۱.۹۵ دلار

زمان برای خرید طلا اعلام شد

سوالی که در ذهن تمامی سرمایه‌گذاران وجود دارد این است که «چه زمانی برای خرید طلا مناسب است؟» بدیهی است که با نگاه به گذشته، تشخیص دوره‌های زمانی که ارزش طلا بیشترین افزایش را داشته است آسان‌تر است.

با توجه به همبستگی منفی آن با سهام و اقتصاد جهانی، ردیابی روند بازار یکی از راه‌های سنجش زمان ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری طلا است. نگهداری طلا در بلندمدت طی سال‌ها ثابت کرده است که ذخیره امنی از ثروت را فراهم می‌کند و از تورم بهتر عمل می‌کند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران طلا بر این باورند که سرمایه‌گذاری در طلا مربوط به زمان‌بندی بازار نیست، بلکه زمان در بازار است. به عبارت دیگر، سرمایه‌گذاری بلندمدت در طلای فیزیکی اغلب بازده بهتری نسبت به زمان‌بندی کف و سقف بازار دارد.

در حالی که تلاش برای خرید با پایین‌ترین قیمت‌های بازار و فروش در بالاترین حد ممکن است استراتژی عاقلانه‌ای به نظر برسد، حتی کارشناسان مالی نیز معتقدند که دستیابی به آن تقریبا غیرممکن است.

زمان‌بندی سرمایه‌گذاری طلا شامل عوامل متعددی است، از روندهای اقتصادی گرفته تا رویدادهای ژئوپلیتیک.

روندهای فصلی و کمبود عرضه می‌تواند بر بهترین زمان برای خرید طلا تأثیر بگذارد.

استراتژی سرمایه‌گذاری طلای خود را با اهداف بلندمدت و تحمل ریسک خود برای نتایج بهینه هماهنگ کنید.

1. بهترین زمان برای خرید طلا بر اساس اصول بازار

زمان خوبی برای سرمایه‌گذاری در طلا می‌تواند در دوران رکود اقتصادی، تورم بالا و ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی باشد. در زمان‌عدم اطمینان اقتصادی یا بحران مالی، طلا به عنوان یک محافظ قابل اعتماد در برابر تورم عمل می‌کند. زمان‌بندی در مورد چیدن شانس‌ها به نفع شماست. با نگاهی به اصول بازار و روندهای گذشته، می‌توانید سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی مانند طلا را انتخاب کنید که احتمالاً در دوره‌های خاص عملکرد خوبی خواهند داشت.

برخلاف ارزهای دیجیتال، طلا قرن‌هاست که به عنوان یک سرمایه‌گذاری وجود داشته است، بنابراین ما می‌توانیم عملکرد طلا را در گذشته ببینیم تا عملکرد آن در چند سال آینده پیش‌بینی کنیم.

طلا قدمت و سابقه طولانی دارد و پیش بینی عملکرد قیمت آن را بر اساس روندهای گذشته آسان‌تر می‌کند. به عنوان یک دارایی امن، سرمایه گذاران اغلب زمانی که اقتصاد با مشکل مواجه است، بازار سهام در حال سقوط است و تورم در حال افزایش است، به طلا روی می‌آورند.

بهترین زمان خرید طلا در بی‌ثباتی اقتصادی

تنش‌های ژئوپلیتیکی می‌تواند به طور قابل توجهی بر قیمت طلا تأثیر بگذارد و آن را به سرمایه‌گذاری جذاب‌تری در زمان‌های نامشخص تبدیل کند. رویدادهایی مانند جنگ، انتخابات یا تحریم‌های اقتصادی می‌توانند بی‌ثباتی ایجاد کنند و سرمایه گذاران را به سمت دارایی‌های امن مانند طلا سوق دهند. آگاهی از فضای سیاسی جهانی می‌تواند به شما کمک کند سرمایه‌گذاری خود را برای سرمایه‌گذاری در این جهش قیمت‌ها زمان‌بندی کنید.

اگر احساس می‌کنید که اقتصاد با چالش روبه‌رو است، می‌تواند زمان ایده آلی برای خرید طلا باشد. اما زمان‌بندی بسیار مهم است و همین موضوع سرمایه‌گذاران واقعاً موفق را از بقیه جدا می‌کند. خرید طلا در پایان یک چرخه اقتصادی نزولی به این معنی است که بیشتر سود طلا در طول آن چرخه از دست رفته است.

اگر به وضعیت بلندمدت و پتانسیل رشد یک دارایی اعتقاد دارید، خرید در زمانی که علاقه سرمایه‌گذاران (و قیمت‌ها) در آن دارایی پایین است، بازده بهتری نسبت به سرمایه‌گذاری در زمانی که دیگران در حال خرید آن دارایی هستند، به همراه خواهد داشت. زمان بهینه در چرخه اقتصادی برای خرید طلا می‌تواند زمانی باشد که قیمت آن در حال سقوط باشد.

2. زمان خرید طلای خود را بر اساس احساسات تعیین نکنید

به جای خرید و فروش طلا بر اساس احساسات خود، به استراتژی سرمایه‌گذاری بلندمدت خود پایبند باشید.

قیمت طلا گاهی اوقات می‌تواند نوسان داشته باشد و در کوتاه‌مدت آن را به یک دارایی نقد تبدیل می‌کند، اما در کوتاه‌مدت نیز دارای ریسک است. مهم است که در طول حرکت‌های هفتگی قیمت، نترسید یا خیلی هیجان زده نشوید. در کوتاه مدت، پیش بینی جهت قیمت نقدی طلا غیرممکن است. با این حال، در بلندمدت، قیمت طلا به طور پیوسته افزایش یافته است.

ترس از دست دادن (FOMO) می‌تواند سرمایه گذاران غیرحرفه‌ای را به خرید طلا پس از افزایش شدید قیمت آن وسوسه کند. طمع و ترس معمولاً می‌تواند برنامه ریزی سرمایه گذاران را در زمانی که قصد خرید یا فروش طلا را دارند مختل کند.

آیا تورم اقتصادی بر قیمت طلا تاثیرگذار است؟

طلا به عنوان یک محافظ بزرگ در برابر تورم شناخته می‌شود، زیرا ثابت کرده است که قدرت خرید خود را در طول دهه‌ها که ارزش پول کاغذی کاهش یافته است، حفظ می‌کند. اما برخی از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند که با نوسان گیری قیمت طلا سود کسب کنند. این استراتژی در صورتی که به درستی اتخاذ شود، سرمایه‌گذار می‌تواند در کوتاه مدت سود خوبی را به دست بیاورد.

3. زمان مناسب برای خرید طلا به صورت منظم است

میانگین هزینه دلاری (DCA) یک استراتژی است که شامل خرید کم و اغلب، صرف نظر از قیمت آن است. این رویکرد به دلایل مختلفی می‌تواند برای زمان‌بندی سرمایه‌گذاری طلای شما مفید باشد:

کاهش ریسک: با گسترش خریدهای خود، ریسک سرمایه‌گذاری با حجم زیاد در زمان نامناسب را کاهش می‌دهید.

زمان‌بندی بازار: استراتژی میانگین هزینه دلاری نیاز به زمان‌بندی کامل بازار را برطرف می‌کند، که به ویژه با توجه به نوسانات قیمت طلا مفید است.

روند کلی طلا در بلندمدت صعودی است. بنابراین، در تئوری، خرید هر چه بیشتر طلا بلافاصله باید بازده بهتری نسبت به خرید با افزایش قیمت داشته باشد.

با بیان این نکات تلاش کردیم تا شما را برای خرید طلا در بهترین زمان ممکن برای رسیدن به سود بالا آشنا کنیم. اما نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، خرید از یک پلتفرم و طلافروشی معتبر است. بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند، خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهند. برای این منظور باید از پلتفرم‌های معتبر استفاده کنید. طلاسی، یکی از پلتفرم‌های معتبر خرید و فروش طلا است که سرمایه گذاران می‌توانند خرید آنلاین طلا از طلاسی را به راحتی و در هر زمانی که خواستند، انجام دهند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 152386

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر