قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

معامله گران معتقدند قیمت طلا و سکه امروز منتظر واکنش بازار به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکاست و باید دید روند حرکت قیمت‌ها نزولی خواهد شد یا صعودی؟

قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

بازگشت قیمت سکه به کانال کاهشی کلید خورد؟ معامله گران معتقدند قیمت طلا و سکه امروز منتظر واکنش بازار به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکاست و باید دید روند حرکت قیمت‌ها نزولی خواهد شد یا صعودی؟

به گزارش عرشه آنلاین قیمت طلا و سکه در بازگشایی بازارها در روز پنجشنبه با هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی همراه شد. در آخرین روز معاملاتی هفته رشد اونس جهانی طلا به بیشتر قطعات سکه و قیمت طلا در بازار داخلی آرایش افزایشی داد و کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار بازیگر چندان فعالی در بازار طلا نبود.

قیمت طلا و سکه در آخرین روز معاملاتی هفته با هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی همراه شد. روز پنجشنبه قیمت دلار کاهش ۳۰۰ تومانی داشت و اونس جهانی طلا با افزایش ۳۲ دلاری همراه شد. ناترازی در فاکتورهای تعیین قیمت بازار طلا منجر به ریتم نامتوازن قیمت در بازار فلز زرد شد.

 

سکه امامی با تغییر اندکی در بازار سکه و طلا در آخری روز کاری تابستان مورد معامله قرار گرفت. دلار نیز در کانال ۵۹ هزار تومان در بازار آزاد داد و ستد می شود.

بازار طلا و سکه در حالی آخرین روز کاری هفته را آغاز خواهد کرد که نوسانات قیمت‌ها تحت الشعاع نتیجه جلسه فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره آمریکا قرار گرفته است و معامله گران در انتظار واکنش بازار به این اتفاق مهم هستند. نتیجه جلسه مهم فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره شب گذشته منتشر شد و طبق گزارش‌ها، بانک مرکزی آمریکا با دو کاهش، نرخ بهره ۰.۵ درصدی را به ۵ درصد کاهش داد؛ اقدامی که بی‌شک تأثیر زیادی بر نوسانات قیمت اونس طلا در ساعات آینده خواهد داشت. 

گفتنی است پس از چهار سال فدرال رزرو اقدام به کاهش دو پله‌ای نرخ بهره بانکی آمریکا کرد و همین اقدام قیمت اونس جهانی طلا را افزایش چشمگیری داد. متعاقب این اقدام قیمت تتر نیز کاهشی شد و دلار نیز در روند نزولی قرار گرفت. همین ریتم نامتوازن روند به‌هم‌ریخته بازار طلا در داخل را رقم زد.

شب گذشته قیمت اونس طلا در ابتدا که نرخ بهره توسط پاول اعلام شد، با صعود به نزدیکی ۲۶۰۰ دلار رسید، اما تداوم این روند صعودی ادامه‌دار نبود و اونس با تغییر فاز، نزولی شد و تا ۲۵۷۰ دلار کاهش یافت.

با این حال، بازار طلا و سکه داخلی روز گذشته شاهد رفت و برگشت قیمت ها بود و طلای آبشده که روز چهارشنبه با قیمت ۱۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان آغاز به کار کرد، خلاف انتظارات برای تداوم حرکت صعودی، در ورود عبور از پله دوم کانال ۱۶ میلیون تومان ناکام ماند و در نهایت، در پایان روز چهارشنبه ۱۶ میلیون و ۱۷۳ هزار تومان قیمت خورد. همچنین، حباب طلای آبشده افزایش یافت و به یک درصد رسید که براساس آن حدود ۱۸۰ هزار تومان از قیمت واقعی طلای آبشده حباب است. 

معامله‌گران فنی معتقدند کف حمایتی فعلی طلای آبشده در ۱۶ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قرار دارد و مرز مقاومت آن هم ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است. به عقیده این گروه مسیر آینده طلای آبشده به روند قیمت انس طلا پس از کاهش نرخ بهره وابسته است و اگر انس طلا بعد از این کاهش نرخ بهره، روند صعود به خود بگیرد، قیمت طلا و سکه هم افزایش خواهد یافت.

قیمت سکه امامی هم که در روز سه‌شنبه نتوانست در کانال ۴۴ میلیون تثبیت دهد، روز چهارشنبه را با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی و به قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آغاز کرد و در ابتدا با رشد ۵۰ هزار تومانی همراه شد، اما در ادامه کاهش قیمت را در پیش گرفت و در نهایت ۴۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد. با این تثبیت قیمت در کانال ۴۴ میلیون، حباب سکه نیز افزایش یافت و به ۱۸ درصد رسید که معادل هشت میلیون تومان از قیمت واقعی سکه است.

بازار طلا و سکه روز گذشته تنها تخت تاثیر نتیجه جلسه فدرال رزرو نبود و انفجارهای لبنان هم در کانون توجه معامله گران قرار گرفت. لبنان پس از انفجارهای همزمان پیجرهای مورد استفاده توسط اعضای حزب‌الله در عصر سه‌شنبه که باعث شهادت چندین نفر و زخمی شدن صدها نفر در لبنان و سوریه شد، روز گذشته نیز شاهد انفجار دستگاه‌های ارتباطی بود.

معامله گران فنی معتقدند قیمت سکه امروز مرز حمایت مهم ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که اگر از این سطح حمایت شود، احتمال رشد قیمت تا بالای مرز ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وجود دارد. به عقیده این گروه در صورت شکست مقاومت ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، قیمت سکه می‌تواند به سطوح بالاتری صعود کند

 

سکه امامی با کاهش ۴۰ هزار تومان به قیمت ۴۴ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان، سکه بهار آزادی با افزایش ۲۴۵ هزار تومان به قیمت ۳۹ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان، نیم سکه با افزایش ۵۰ هزار تومان به قیمت ۲۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه با کاهش ۵۰ هزار تومان به قیمت ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، سکه گرمی بدون تغییر به قیمت ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار با افزایش ۳ هزار و ۴۰۰ تومان به قیمت ۳ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان بر تابلوی طلافروشی ها نقش بست. 

دلار در بازار آزاد به نرخ ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان عرضه شد.

قیمت سکه

قیمت طلا

منبع - تجارت نیوز - اقتصاد نیوز  

دیگر رسانه ها

کدخبر: 153926

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر