منتظر انفجار بازار خودرو باشیم؟

کارشناس و تحلیلگر بازار خودرو گفت: افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت محصولات داخلی و ۳۰ درصدی خودرو‌های مونتاژی زنگ خطری جدی در نیمه دوم سال جاری است.

 منتظر انفجار بازار خودرو باشیم؟

کارشناس و تحلیلگر بازار خودرو گفت: افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت محصولات داخلی و ۳۰ درصدی خودرو‌های مونتاژی زنگ خطری جدی در نیمه دوم سال جاری است.

به گزارش عرشه آنلاین همواره با هر تنش و بحرانی وضعیت قیمت‌ها در بازار‌های مختلف کشور برهم می‌ریزد و نگرانی را برای مصرف کننده نهایی صد چندان می‌کند.

با افزایش احتمال آتش افزونی رژیم صهیونیستی، هر کدام از بازار‌ها در ایران دچار یک شوک قیمتی شده اند؛ از بازار طلا و سکه و ارز گرفته تا سایر بازار‌های مصرفی در انتظار خبر مثبت اند.

بازار خودرو امسال نیز به دنبال دو سال گذشته همچنان با تنش قیمت، رکود و کاهش عرضه از سوی خودروساز مواجه شده و این سه ضلع باعث فشار تورمی به متقاضیان واقعی این بازار است.

سید محمد حسینی، کارشناس و تحلیلگر بازار خودرو در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت محصولات داخلی و ۳۰ درصدی خودرو‌های مونتاژی زنگ خطری جدی در نیمه دوم سال جاری است.

به گفته این فعال بازار خودرو؛ اگر اقدامات برای تامین نیاز تولید و همچنین تثبیت برخی از برنامه‌های اجرایی مانند واردات خودرو هر چه سریعتر عملیاتی نشود قطعا بازار به سمت تنش قیمت جدید پیش خواهد رفت.

واقعیت بازار خودرو پاسخ به نیاز مصرف کننده است

وی ادامه داد: برخی به دنبال واردات خودرو جهت متنفع شدن بیشتراز شرایط حاضر هستند، اما واقعیت بازار خودرو، پاسخ به نیاز مصرف کننده است.

حسینی با تاکید بر اینکه بازار نباید فقط در انحصار یک گروه خاص باشد، گفت: امروز شاهد ویراژ خودرو‌های ممنوعه در خیابان‌های پایتخت و سایر کلان شهر‌ها هستیم؛ اما واقعیت چیست؟! اگر خودرویی نباید وارد بشود چطور در خیابان‌ها ویراژ آن‌ها را شاهد هستیم، اگر مبنی بر واردات است چرا به درستی و از مبادی رسمی اجازه این کار داده نمی‌شود؟

این فعال بازار خودرو با اشاره به اینکه دولت باید در راستای تامین نیاز مصرف داخل اقدام اساسی داشته باشد، گفت: در مرحله نخست تامین نیاز داخل برای تولیدات بیشترو با کیفیت بالاتر، خواسته اصلی خودروساز و مردم است و در مرحله دوم و در نبود چنین بستری حداقل از واردات خودرو‌هایی اقتصادی به کشور حمایت لازم انجام شود.

خودروساز توان تولید ندارد

این تحلیلگر بازار خودرو تاکید کرد: صنعت خودرو توان تولید بیش از این و عرضه مناسب به بازار را ندارد و تنها با بازی پیش فروش خودرو به دنبال وقت کشی و سودگیری از آورده متقاضیان است. البته نمی‌توان تمام ثبت نام کنندگان در این بازی را متقاضی اصلی دانست چراکه هر ایرانی به عنوان یک دلال در بازار خودرو معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: چنین سیاست‌هایی فقط مردم را تبدیل به دلال در بازار کرده و هیچ سودی برای اقتصاد ندارد و تنها با جابجایی پول از یک جیب به جیب دیگر به اسم توسعه اقتصادی کالا خرید و فروش می‌کنند.

حسینی ادامه داد: چطور دولت از تولید خودرو حمایت نمی‌کند، اما حامی اصلی نحوه فروش آن است. اگر قرار است که در هیچ اموری از تولیدات خودرویی نقش نداشته باشد باید در کل از این صنعت دور شود و بگذارد که صنعت با همان توان بخش خصوصی تا حدودی مشکل را برطرف کند.

این تحلیلگر بازار خودرو با اشاره به وضعیت این بازار گفت: با این اوصاف،  گرانی خودرو با کوچکترین تغییر در وضعیت دیپلماسی و سیاست خارجی کشورT دور از انتظار نیست، چرا که دلال به دنبال سود است و امروز هر ایرانی به عنوان یک دلال در بازار خودرو به دنبال سود بیشتر است و با هر خبر منفی قیمت محصول خود را بالاتر می‌برد؛ این روش به عنوان یک پدیده بحرانی در بازار خودرو مطرح است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 156252

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر