بیت‌کوین بر فراز قله ۳ ماهه اخیر ایستاد

قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی تا ۶۸ هزار و ۱۳۵ دلار بالا رفت. این بالاترین قیمت بیت‌کوین در ۹۰ روز قبلی است.

بیت‌کوین بر فراز قله ۳ ماهه اخیر ایستاد

قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی تا ۶۸ هزار و ۱۳۵ دلار بالا رفت. این بالاترین قیمت بیت‌کوین در ۹۰ روز قبلی است.

به گزارش عرشه آنلاین؛ همزمان با افزایش توجه‌ها به بازار ارز دیجیتال که اتفاقا پشتوانه اقتصادی ندارد، ارزش بازار کریپتو در بالاترین میزان از ابتدای مرداد امسال قرار گرفته است. سرمایه‌گذاران بیت‌کوین ظرف یک ماه ۱۵ درصد سود نصیبشان شده و بازدهی هفت‌روزه رهبر بازار ارز دیجیتال به ۱۰ درصد می‌رسد. در روز‌هایی که سیگنال‌های هیجانی موتور بیت‌کوین را روشن کرده‌اند، رمزارز‌های دیگری مثل سویی و آپتوس از خود بیت‌کوین عملکردی بهتر به‌نمایش گذاشته‌اند. 

قیمت بیت‌کوین؛ حوالی قله سه‌ماهه

قیمت بیت‌کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال به ۶۶ هزار و ۸۵۰ دلار رسیده است. بیت‌کوین البته در ۲۴ ساعت قبلی تا ۶۸ هزار و ۱۳۵ دلار بالا رفته که تقریبا همسطح با بالاترین قله در سه ماه اخیر به‌شمار می‌رود.

قیمت بیت‌کوین آخرین‌بار اواسط مرداد امسال در این حوالی آفتابی شده بود. رهبر بازار ارز دیجیتال در این مدت یکبار تا کانال ۵۱ هزار دلار سقوط کرد، اما ناامید نشد و حالا با بلندترین قله تاریخی حدود هفت هزار دلار فاصله دارد. 

بیت‌کوین ۲۱ اسفند پارسال برای اولین‌بار از مرز ۷۳ هزار دلار عبور کرد و اگر هشت درصد دیگر به قیمت بیت‌کوین اضافه شود، شاهد خلق عدد و رقم جدیدی در بازار کریپتو خواهیم بود.

بازدهی سالانه بیت‌کوین به ۱۴۰ درصد رسید

قیمت بیت‌کوین درحالی در منطقه ۶۶ هزار دلار قرار دارد که نسبت به سال قبل در چنین روز‌هایی جهش ۱۴۰ درصدی را تجربه می‌کند.

خرید بیت‌کوین مهر پارسال حدود ۲۸ هزار و ۳۳۰ دلار هزینه داشت، اما الان در صرافی‌های ارز دیجیتال روبروی قیمت بیت‌کوین ۶۶ هزار و ۸۵۰ دلار به چشم می‌خورد. 

بیت‌کوین به این ترتیب از یک سال قبل به این طرف برای آنهایی که در کیف پولشان بیت‌کوین داشتند، دقیقا ۱۳۹ درصد سود به ارمغان آورده است. هولدر‌های بیت‌کوین از ابتدای سال میلادی یعنی در ۱۰ ماه گذشته حدود ۶۰ درصد سود نصیبشان شده است. بازدهی بیت‌کوین در سه ماه قبلی به پنج درصد است، اما از اواخر شهریور امسال تا الان، به به عبارتی در یک ماه قبلی میزان افزایش قیمت بیت‌کوین حدود ۱۵ درصد برآورد می‌شود.

بیت‌کوین در یک هفته قبلی هم یک‌نفس در مسیر صعودی قدم برداشته و به سرمایه‌گذاران به همین خاطر با سود ۱۰ درصدی در در این مدت سروکار دارند. 

سهم ۵۷ درصدی بیت‌کوین از بازار ارز دیجیتال

بیت‌کوین به تنهایی بیش از ۵۷.۵ درصد از سهم بازار ارز دیجیتال را در اختیار دارد. ارزش کل بازار ارز دیجیتال درحال حاضر ۲.۳ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود و بدنیست بدانید ۱.۳ تریلیون دلار از پول، بابت خرید بیت‌کوین کنار گذاشته شده است.

بیت‌کوین از این حیث فاصله زیادی با رتبه دوم یعنی اتریوم پیدا می‌کند. طوریکه اتریوم با سهم ۱۳ درصدی در رتبه بعدی قرار دارد. حدود پنج درصد ارزش بازار ارز دیجیتال سهم تتر است و بایننس‌کوین و سولانا به ترتیب با سهم سه‌ونیم و سه درصدی جایگاه‌های بعدی را مال خود کرده‌اند.

قیمت بیت‌کوین به پول خودمان نیز حدود چهار میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان محاسبه می‌شود که البته اواسط فروردین امسال بیت‌کوین در صرافی‌های ایرانی با سطوح بالاتری ملاقات کرده و برای چند روزی بیش از چهار و نیم میلیارتومان بوده است.

اتریوم؛ بازگشت به مسیر بیت‌کوین

اتریوم حال و روز مشابهی با بیت‌کوین ندارد. با اینکه رهبر بازار ارز دیجیتال می‌تواند در کوتاه‌مدت رکورد جدیدی در بازار ارز دیجیتال خلق کند، اتریوم فعلا دو هزار و ۶۰۰ دلار ارزش دارد و حدود دو هزار دلار با بالاترین سطح تاریخی فاصله دارد. 

قیمت اتریوم به دو هزار و ۶۱۰ دلار رسیده که با احتساب نرخ تتر معادل ۱۶۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است. روند قیمت اتریوم به در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به شکلی بوده که سرمایه‌گذاران در ۹۰ روز قبلی متحمل ضرر ۲۳ درصدی شده‌اند.

قیمت اتریوم البته در یک ماه قبل پا به پای بیت‌کوین حدود ۱۲ درصد ارتقا پیدا کرده و تریدر‌های اتریوم در هفت روز قبلی حدود ۹ درصد سود نصیبشان شده است. 

سبقت چهار رمزارز معروف از بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین در هفت روز قبلی ۱۰ درصد بالا آمده، اما در بین رمزارز‌های معروف عملکرد دوج‌کوین، بیت‌کوین‌کش، سویی و آپتوس به مراتب بهتر بوده است.

قیمت آپتوس با نماد APTOS در این مدت ۲۲ درصد ارتقا پیدا کرده است. رمزارزی که از حیث تسلط به بازار ارز دیجیتال جایگاه بیست‌ودوم را دراختیار دارد. قیمت سویی در این مدت ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده و بیت‌کوین‌کش و دوج‌کوین نیز به ترتیب ۱۳ و ۱۵ درصد سود به همراه داشته‌اند.

منبع: فرارو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 156789

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر