گنده هرات ، قیمت دلار را در ایران پایین آورد

در روز دوشنبه سفر وزیر خارجه عمان به تهران مورد توجه معامله‌گران بود و دوباره بازار منتظر نتیجه سفر البوسیعدی است

گنده  هرات ، قیمت دلار را در ایران پایین آورد

در روز دوشنبه سفر وزیر خارجه عمان به تهران مورد توجه معامله‌گران بود و دوباره بازار منتظر نتیجه سفر البوسیعدی است. معامله‌گران می‌گویند عمان ترس شرطی بازار شده و هروقت خبری یا کسی از عمان به تهران بیاید دلار مکث می‌کند. ولی در مجموع اکثر معامله‌گران معتقدند که چارت و نرخ نشان می‌دهد که یکسری اتفاق‌ها در زمینه توافق در حال افتادن است. آن‌ها می‌گویند بالا نرفتن قیمت و جان نداشتن دلار برای رشد، نشان می‌دهد که این تفاهمات غیررسمی مرحله به مرحله درحال انجام است. از نظر آن‌ها اگر اخبار درمورد همین توافقات مرحله به مرحله منفی شود می‌تواند تقاضا را به بازار برگرداند.

البته خبر توافق نفت عراق در مقابل گاز ایران هم در بازار مورد توجه برخی از معامله‌گران بود و می‌گفتند اگر آمریکا نسبت به این توافق ساکت نماند، دوباره می‌تواند به بازار ارز التهاب ببخشد.

به عقیده چارتیست‌ها قیمت دلار در زمان روزانه بین حمایت ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا مقاومت ۴۹ هزار و ۵۰ تومان گیر افتاده و در صورت از دست رفتن حمایت می‌تواند تا ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان هم پایین برود، اما در صورت شکست مقاومت، قیمت دلار در وهله اول برای شکستن ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش خواهد کرد و اگر این اتفاق بیفتد مقاومت مهم بازار ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان است.

فنی‌های بازار می‌گویند در خرداد قیمت دلار کانال ۴۸ هزار تومان را تست کرد ولی نتوانست دوام بیاورد. به عقیده آن‌ها فقط در صورت تثبیت قیمت دلار در زیر ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان می‌توانیم شاهد کانال‌شکنی باشیم. فنی‌ها می‌گویند قیمت دلار در یک مثلث گیر افتاده و در صورت شکست ۴۷ هزار و ۹۰۰ تومان می‌توانیم شاهد تلاش برای کف‌شکنی باشیم، اما اگر قیمت از ضلع بالا خارج شود دوباره دلار می‌تواند به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد. برای طلای آبشده هم حمایت ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان خیلی مهم است که اگر پرقدرت بشکند می‌تواند به سمت کف برود و اگر در این نقطه حمایتی خریدار زیاد باشد طلای آبشده می‌تواند برای شکستن ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تلاش کند. در واقع بازار دلار و طلای آبشده اگر بخواهند رشد کنند باید به ترتیب بالای ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان و ۱۰ میلیون ۲۵۰ هزار تومان کلوز روزانه داشته باشند.

درمجموع باتوجه به شرایط بازار معامله‌گران می‌گویند تا خبر سیاسی خاصی نیاید دلار روند جدیدی نخواهد داشت و در محدوده ۴۹ هزار تومان رنج می‌شود.

بازار ارز دوشنبه دو نکته داشت. یک اینکه قیمت یورو در بازار تهران زیر برابری بازار جهانی معامله می‌شد. معامله‌گران می‌گویند این نشان می‌دهد که یورو در بازار ما بیشتر از دلار وجود دارد و یکی از دلایلش رفت و آمد مهاجران افغان در اروپا است.

نکته دوم بازار ارز شدت خرید و فروش بسته‌های یک دلاری سریال نو است. دلیل چنین اتفاقی هم جشن‌های عروسی قبل از محرم عنوان می‌شد.آن‌ها می‌گفتند بره‌کشون یک دلاری‌ها با آمدن محرم تمام می‌شود.

یش‌بینی قیمت دلار

 

اکو ایران نوشت :برای قیمت دلار امروز پیش‌بینی می‌شود با توجه به بالا بسته شدن قیمت هرات در پشت خط نرخ یک سرک به کانال ۴۹ هزار تومان بکشد و دوباره به کانال ۴۸ هزار برگردد.

قیمت درهم امارات در معاملات روز دوشنبه با گپ منفی در ۱۳ هزار و ۴۶۰ تومان آغاز به کار کرد و همین گپ منفی موجب شد تا قیمت دلار هرات پس از نرخ‌دهی امارات با کاهش به سطح ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان برسد. در ادامه اما قیمت درهم به ۱۳ هزار و ۵۲۰ تومان رسید و همین افزایش موجب شد تا بازار هرات به بالای قیمت ابتدای کار خود برسد. قیمت دلار هرات در پشت خط به پیشروی خود ادامه داد و به ۴۸ هزار و ۹۲۰ تومان رسید که نسبت به معاملات یکشنبه رشد تقریبا ۳۰۰ تومانی را داشت. در بازار دوشنبه قیمت دلار تهران و سلیمانیه بعد از مدت‌ها به بالای دلار هرات رفت و در مرز کانال ۴۹ هزار تومان معامله شد.

در تحلیل کوتاه‌مدت فنی‌ها تصور می‌کنند قیمت دلار در محدوده ۴۸ هزار و ۵۰۰ تا کانال ۴۹ هزار تومان رنج شده است. اگر قیمت دلار به بالای ۴۹ هزار تومان برود اولین سد افزایش ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود. به عقیده معامله‌گران اگر قیمت دلار از این سطح مقاومتی عبور کند مقاومت مهم دلار ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود.

آن‌ها می‌گویند اگر قیمت دلار بالای این سطح مهم تثبیت دهد می‌توانیم شاهد افزایش دوباره دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان باشیم. در مقابل، اگر قیمت دلار نقطه حمایتی ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست بدهد و در زیر این مرز تثبیت یک روزه داشته باشد نرخ دلار می‌تواند با کاهش به کانال ۴۷ هزار تومان برود. 

برای قیمت دلار امروز پیش‌بینی می‌شود با توجه به بالا بسته شدن قیمت هرات در پشت خط، نرخ یک سرک به کانال ۴۹ هزار تومان بکشد و دوباره به کانال ۴۸ هزار برگردد.

در روز دوشنبه بازار ارز نگاه خود را به خبر سفر وزیر خارجه عمان به تهران دوخته بود. از نظر معامله‌گران این خبرها موجب شده تا بازار تصور کند توافقات محدود در دستور کار قرار دارد و مرحله به مرحله جلو می‌رود. آن‌ها می‌گویند اینکه قیمت دلار جان افزایش ندارد به همین موضوع ربط دارد. در مجموع معامله‌گران تصور می‌کنند تا فاند خبری قوی به بازار نیاید با توجه به نبود تقاضا قیمت دلار در همین محدوده رنج خواهد بود.

نکته معاملات قیمت دلار این بود که در بازار ارز هرات گفته می‌شد گنده هرات در سطح ۴۸ هزار ۸۰۰ تومان فروشنده بوده است.هرگاه گنده  هرات فروشنده شود یا خریدار قیمت دلار در ایران برهم می ریزد

منبع: اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95793

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر