فوری؛ فرمان افزایش قیمت نان و آرد صادر شد

ابلاغیه جدید دولت در مورد قیمت آرد و نان صادر شد.

فوری؛ فرمان افزایش قیمت نان و آرد صادر شد

قیمت نان و قیمت آرد تغییر می‌کند. قیمت نان و قیمت آرد افزایش می‌یابد. طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان دولت برای کنترل قیمت نان و قیمت آرد به بن‌بست رسید و دولت تصمیم جدید خود را برای قیمت نان و قیمت آرد اعلام کرد. همان‌طور که در روزها و هفته‌های اخیر، اخباری مبنی بر افزایش قیمت نان و قیمت آرد در رسانه‌ها منتشر شده و پیش‌بینی شده بود که نان و آرد گران شده و قیمت این ۲ ماده غذایی و کالای اساسی مهم و پرمصرف مردم افزایش می‌یابد، دستورالعمل جدید دولت درباره افزایش قیمت نان و قیمت آرد به کارگروه آرد و نان استان‌های مختلف کشور ابلاغ شد. 

بیشتر بخوانید: تصمیم مهم دولت برای افزایش قیمت آرد و نان | نان گران می‌شود؟

دولت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور فرمان تغییر قیمت آرد و قیمت نان را ابلاغ کرد. جزئیات ابلاغیه جدید دولت در مورد قیمت نان و قیمت آرد اعلام شد.

قیمت نان آرد

مشاور وزیر اقتصاد جزئیات ابلاغیه جدید دولت در مورد آرد و نان و تفویض اختیار به استان‌ها را ارائه کرد و گفت: طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان به صورت مستقیم به موضوع نرخ نان ورود ندارد و اصلاح نرخ نان و آرد از سالیان قبل، در اختیار کارگروه آرد و نان استان‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: تصمیم دولت درباره سهمیه‌بندی نان

محمد جلال، مشاور وزیر اقتصاد اظهار داشت: کلیه اختیاراتی که در حوزه مجوزها، نرخ‌گذاری، اصلاح نرخ، مدیریت جریان گندم و آرد و نظارت بر این جریان‌ها و… وجود داشته است در ابلاغیه جدید دولت پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: خبر مهم از نان کارتی و قیمت جدید نان | یارانه نان به کارت یارانه‌بگیران واریز می‌شود

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: طرح هوشمندسازی به صورت مستقیم به موضوع نرخ نان ورود ندارد و اصلاح نرخ از سالیان قبل در اختیار کارگروه آرد و نان استان‌ها قرار دارد و این رویه ادامه خواهد داشت.

مشاور وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه خمیرمایه سهم جدی در هزینه نانوایان دارد، گفت: در این راستا زیرساخت فنی توزیع خمیرمایه در سامانه یکپارچه توزیع آرد در کشور پیش بینی ون‌هایی شده است.

جلال افزود: امیدواریم در چشم‌انداز کوتاه عملیات توزیع خمیر مایه به نانوایان از طریق سامانه رخ دهد. چراکه توزیع خمیرمایه از سالیان قبل سامان قابل قبول نداشته و گاهی نانوایان مجبور بودند تا دو برابر نرخ رسمی هزینه بپردازند؛ در فرایند فعلی، خمیرمایه با نرخ‌های تعیین شده و مصوب سازمان حمایت به دست نانوایان خواهد رسید.

مشاور وزیر اقتصاد تاکید کرد: بنابراین خمیرمایه متناسب با آردی که نانوایان خریداری می‌کنند به آن‌ها تخصیص داده می‌شود، در ابلاغیه اخیر همچنین امکان ویرایش سهمیه آرد نانوایی‌ها نیز به استان‌ها اعطا شد تا در مواقع ضرور مانند فصل مسافرت‌ها، فصل برداشت محصول و … که جمعیت مسافر یا کارگران فصلی به یک استان وارد می‌شوند، پایداری توزیع نان با اختلال مواجه نشود؛ اما همه این ویرایش‌ها در سامانه ثبت خواهد شد.

بیشتر بخوانید

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96546

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      • محمد

        خودتونو اذیت نکنید آزادش کنید آرد رو یارانه کار اشتباهیه پول مملکتو می ریزید حساب صاحب مغازه من خودم کارگر نونوایی ام صاحب مغازه چقد حقوق میده به من ماهی ده میلیون به زور میده شب روز جلو گرما هستم درحالی که چهل میلیون دولت به حساب نونوایی پول می ریزه

      ارسال نظر