خبر فوری برای متقاضیان زمین و مسکن رایگان | ثبت‌نام زمین و مسکن طرح جوانی جمعیت آغاز شد + لینک ثبت‌نام

. جزئیات و شرایط ثبت‌نام متقاضیان زمین و مسکن رایگان طرح جوانی جمعیت اعلام شد.

خبر فوری برای متقاضیان زمین و مسکن رایگان | ثبت‌نام زمین و مسکن طرح جوانی جمعیت آغاز شد + لینک ثبت‌نام

زمین و مسکن رایگان طرح جوانی جمعیت به مشمولان واجد شرایط واگذار می‌شود. ثبت‌نام زمین و مسکن رایگان طرح جوانی جمعیت آغاز شد. جزئیات و شرایط ثبت‌نام متقاضیان زمین و مسکن رایگان طرح جوانی جمعیت اعلام شد.  یکی از برنامه‌های دولت برای تامین مسکن اقشار جامعه، واگذاری زمین و مسکن رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است. همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنان همزمان یا پس از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد، مشمول دریافت زمین و مسکن رایگان هستند. 

جزئیات اختصاص و نحوه دریافت زمین رایگان یا مسکن رایگان به خانوارهای واجد شرایط اعلام شد.

زمین و مسکن رایگان

نام‌نویسی برای دریافت زمین و مسکن برای خانواده‌های دارای ۴ فرزند در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن آغاز شد. 

آغاز ثبت‌نام زمین و مسکن رایگان طرح جوانی جمعیت

متقاضیان برای ثبت‌نام زمین و مسکن رایگان طرح جوانی جمعیت به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند.

بر اساس بند «ح» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال اختصاص دهد.

وزارت راه و شهر سازی مکلف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد این بند را به کمیسیون‌های عمران، اجتماعی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تاکنون ۱۵ هزار خانوار مشمول این قانون، زمین رایگان دریافت کردند. این خانوارها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده اند.

جزئیات پرداخت وام ۵۵۰ میلیون تومانی و دریافت زمین و مسکن رایگان طرح جوانی جمعیت

وزیر راه و شهرسازی از واگذاری سالانه ۴۰۰ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن خبر داد و گفت:‌ طرح جوانی جمعیت مشمول تسهیلات نهضت ملی مسکن می‌شود.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه واگذاری سالانه زمین به 400 هزار متقاضی، اظهار کرد: در راستای طرح جوانی جمعیت هدف‌گذاری شده 70هزار قطعه زمین واگذار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که واگذاری زمین نیازمند به زمان است چراکه تامین زیرساخت‌ها و انتخاب جای مناسب و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب زمان‌بر است، افزود: همکاران ما در استانداری‌ها تمام تلاش خود را در این موضوع به کار گرفته‌اند. رییس جمهور نیز در جلسات شورای عالی مسکن نسبت به اجرا طرح جوانی جمعیت تاکید دارد. دولت تمام بضاعتش در میانه میدان است و از تمام نهادهای عمومی و بخش‌های مختلف درخواست داشته تا زمین‌های خود را برای اجرایی شدن این طرح به میدان آورند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هرکس با هر نگاهی به این موضوع نگاه کند طرح مبارک و ضروری است. این طرح برای آینده ایران موضوع مهمی به شمار می‌رود تا چند سال آینده موضوع جمعیت از مرحله خطر فاصله بگیرد و به مرحله ثبات برسد تا آینده ایران به بهترین نحو رقم بخورد.

بذرپاش یادآور شد: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن نیز شامل طرح جوانی جمعیت خواهد شد.

در قالب نهضت ملی مسکن، 550 میلیون تومان وام 18 درصد با دوره بازپرداخت 20 ساله پرداخت می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97745

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر