کمک معیشتی صندوق ذخیره فرهنگیان به معلمان بازنشسته

جزئیات واریز کمک معیشتی به حساب معلمان بازنشسته از سوی صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شد.

 کمک معیشتی صندوق ذخیره فرهنگیان به معلمان بازنشسته

حمیدرضا نجف‌پور کردی گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تأمین معیشت فرهنگیان در دوران بازنشستگی شکل گرفته است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این صندوق در شرایط کنونی دارای ۴ هلدینگ و بیش از ۶۰ شرکت در حوزه‌های انرژی و پتروشیمی، بازار سرمایه، ساختمانی و خدماتی است.

حمیدرضا نجف‌پور کردی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تأمین معیشت فرهنگیان در دوران بازنشستگی شکل گرفته است، بیان کرد: فرهنگیان عضو به طور اختیاری تا ۵ درصد از دریافتی خود را برای صندوق ذخیره واریز می‌کنند و دولت هم به همین میزان مکلف است آورده برای صندوق داشته است، ماحصل آورده‌های مالی و فعالیت‌های اقتصادی برای دوره بازنشستگی فرهنگیان لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: صندوق ذخیره در شرایط کنونی دارای ۴ هلدینگ و بیش از ۶۰ شرکت در حوزه‌های انرژی و پتروشیمی، بازار سرمایه، ساختمانی و خدماتی است. رویکرد هلدینگ خدماتی تامین نیازهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در حوزه تامین تجهیزات آموزشی، گردشگری و مواردی از این قبیل است.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه این صندوق در کنار این فعالیت‌ها با توجه به گستردگی زمینه‌های کاری با مسائل و چالش‌های گوناگونی هم مواجه است، گفت: در کنار مسائل مربوط به سودآوری یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین مطالبات فرهنگیان که در جلسات رو در رو آنان با مسئولان صندوق ذخیره به آن اشاره شد، در ابتدا احیای ارزش مالکانه بود.

نجف‌پور کردی بیان کرد: با توجه به اینکه ۱۲ سال از مطالبه‌گری یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرهنگی در این زمینه گذشته و توفیقاتی حاصل نشد، استنباط برخی از فرهنگیان این بود که با معلمان در گذشته صادقانه برخورد نشده است.

وی افزود: بر این اساس برای احقاق حقوق فرهنگیان از زمان شروع خدمت تیم مدیریتی جدید در این مجموعه کارگروهی به محوریت دکتر سید شمس‌الدین حسینی؛ وزیر اسبق اقتصاد و دیگر فعالان و متخصصان عرصه بازار سرمایه تشکیل داده و بیش از ۷۰ جلسه با این محوریت برگزار کردیم.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اضافه کرد: در نهایت مدل محاسبه ارزش مالکانه نهایی و صحه‌گذاری شد تا در قالبی عادلانه و شفاف برای فرهنگیان و به ویژه با اولویت تحویل به فرهنگیان بازنشسته لحاظ شود.

نجف‌پور کردی تصریح کرد: در مدت کمتر از یک سال فرایند بورسی شدن تمام هلدینگ‌ها و شرکت‌ها را دنبال کردیم تا ارزش مالکانه به عنوان دارایی‌های بین نسلی صندوق برای اعضا لحاظ شود.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101424

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      • ابراهیم

        این ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان بجز بزک نمیر بهار میاد چه سودی در سفره خالی بازنشستگان فرهنگی دارد بااین فقر و بیماری کی می‌خواهد به درد آنها بخورد

      • بازنشسته

        کی دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟

      • ناشناس

        با سلام این ارزش مالکانه حالا باید بدرد بازنشسته بخوره نه پس از مرگش
        لطفا پاسخ دهید که چه فایدهای داره

      • حبیب

        فقط شعار توخالی اینشاالله که ببینیم کی بدن به بازنشستگان

      • ناشناس

        با سلام ممنون از توچه یکایک شما به امور بازنشستگان
        ترو بخدا هر چه می‌خواهید ارزش ملوکانه واریز کنید الان به حساب هر بازنشسته فرهنگی برزید تا پیش داماد عروس ونوه ها بتوان آبروداری کند وکم نیاورد بعد از رفتن ما چه سود خود وارث هم راضی به این وضع الان ما نیست
        تروخدا مارو درک کنیدنازنشسته فرهنگی ۶۳ ساله از شاهرود تنهای تنها

      • جعفر گویا

        از عضویت در این صندوق ها خارج شوید . چون همش به فکر خودشان هستند . وبه جیب خودشان فکر میکنند . مار را خر فرض کردن . مخصوصا فرهنگیان را .

      • عبدالعلی معلم بازنشسته صدقه خور دولت

        پس که اینطور من ساده سی سال ۵درصد حقوق به امید دولت ۵درصد رویش در چنین روز گرسنگی کمکم شود نمی دانستم اشتباه که مدیران دوزد یا وکیل دولت پول ما را جهت کمک به کارهای که وظیفه خود دولت است و تفریح گروهی خاص می رساند امان امان امان و نفرین و لعن خدا بر آنان که ما را به چنین بینوایی ودرماندگی رساندند عذاب کند الهی مقصر اصلی بدبختی این ملت ایران را

      • ناشناس

        صندوق ذخیره هیچ خیری برای فرهنگیان نداشت.اما برای خیلی‌های دیگه که فرهنگی نبودند هم آب داشت هم نان.ما که حلال نمی کنیم.

      • محمد ترابی

        به نظر ایشان معلمان باید از کارکرد صندوق راضی باشند؟ دزدی میلیاردی و عدم پرداخت سهم دولت و...
        برای مثال بنده در مدت ۲۳ عضو صندوق بودم حدود ۸ میلیون از حقوق بنده کسر شده است طبق قانون باید دولت هم همین مقدار پرداخت می‌کرد اما متاسفانه پرداخت نکرده و کلا یک ملیون و هفتصد هزار تومان پرداخت کرده است این یک ضرر بزرگ و دیگر کارهایی که باید برای بازنشستگان میکرد و متاسفانه نکرد

      • ناشناس

        با سلام . رسیدگی به وضعیت بازنشستگان کشوری ولشکری چه موقع انجام می شود . بعد از بازنشستگی این قشر هیچ مزایای به آنها تعلق نمی گیرد و چشمشان باید به اخر ماه باشد . این در حالی است که بازنشسته های سایر مزایای مثل بن شش ماهه یا به مناسبت های مثل عید غدیر و قربان مبالغی برایشان واریز می شود .

      • عبدالله

        سلام علیکم
        گاهی عنوانِ خبرهایتان با متن خبر ، ناهمخوان است البته این فقط مشکل سایت شما نیست ، متاسفانه این عیب در سابت های دیگر هم هست . خدا شفا و صحت بدهد
        ‌مثلا آن خبری که در مورد صندوق ذخیره ی فرهنگیان بود-
        ۲- خبر های منفی در سایت شما زیاد است و تاءثیر روحی خوبی برای خوانندگان خبرها ندارد...
        ۳- بعضی خبرها هم مناسب برای همه نیست ، مثلا "بحث و نوشتنِ مطلب، در فواید رابطه ی جنسی در طول هفته که دوبار بهتره یا یک بار ( گرچه منظورتان قطعا رابطه ی حلال است ) . وگرنه رابطه ی حرام که حرام است .

        • ناشناس

          سلام حق باشماست اصلاح می کنیم موارد مطرح شده را ممنون که توجه دارید

      ارسال نظر