تردد مردم آستارا در خیابان ها با قایق!/

بامداد دیروزز باران شدیدی در غرب گیلان به ویژه در شهرستان‌های آستارا و تالش آغاز شد و این بارش تا ساعت ۸ صبح ادامه یافت که سبب طغیان رودخانه‌ها، بالا آمدن آب مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر شد.

  تردد مردم آستارا در خیابان ها با قایق!/

 بامداد دیروزز  باران شدیدی در غرب گیلان به ویژه در شهرستان‌های آستارا و تالش آغاز شد و این بارش تا ساعت ۸ صبح ادامه یافت که سبب طغیان رودخانه‌ها، بالا آمدن آب مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر شد.

، آن طور که منابع محلی آستارا روایت می‌کنند؛ سیل و طغیان رودخانه‌ها سبب تخریب چندین پل، زیر آب رفتن بازار ساحلی شهر، آبگرفتگی منازل مسکونی و فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، تخریب چندین باب مغازه، قطع شدن آب و برق چندین خانوار در این شهر شده است.

تردد شهروندان آستارایی با قایق

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از اسکان اضطراری بیش از ۱۰۰ نفر از مسافران و مردم گرفتار در سیل آستارا خبر داد و بیان کرد: سیل شدید و طغیان رودخانه‌ها ۲ باب منزل مسکونی را در آستارا تخریب کرد.

مرادی با بیان اینکه مردم آستارا با ۱۶ فروند قایق در معابر و خیابان‌های این شهر تردد می‌کنند، گفت: ۲۰ گروه هلال احمر با امکانات امدادی از ابتدای وقوع سیل در آستارا مستقر بوده و به مردم شهرستان خدمات رسانی می‌کنند.

وی از قطع ارتباط جاده ترانزیتی آستارا به لوندویل به دلیل طغیان رودخانه سیبلی خبر داد و افزود: این جاده چندین کیلومتر قبل از تخریب پل به کمک نیروی انتظامی و پلیس راه بسته شده و هم اکنون تردد خودروها از جاده کناری با ظرفیت ۱۰۰ تن در ثانیه به کندی در جریان است.

مصدومیت ۲۰ نفر

مرادی از مصدومیت ۲۰ نفر در پی وقوع سیل در آستارا خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۱۹ نفر آنها به صورت سرپایی و بستری اولیه در درمانگاه مداوا شدند و تنها یک فرد مسن برای انجام مراقبت‌های بیشتر در بیمارستان بستری است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تلفات جانی از مناطق سیل زده غرب گیلان گزارش نشده است، افزود: تاکنون برآوردی از میزان خسارت مالی و زیرساخت‌های مناطق سیل زده صورت نگرفته و در دست بررسی است.

قطعی گاز ۲ روستای شهرستان تالش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از قطعی گاز ۲ روستای شهرستان تالش خبر داد و بیان کرد: بر اثر بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه‌ها، محور ارتباطی ۲ روستای شهرستان تالش مسدود شده است.

«غلامعلی نیک‌فهم» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خسارت زیرساختی سیل به راه‌های این مناطق را سنگین برشمرد.

هادی سلیمی، مدیرعامل هلال احمر گیلان در بازدید از مناطق سیلابی آستارا در گفت وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان در آماده باش قرار دارند و ۱۲ تیم تخصصی امدادی در عملیات سیلاب و آبگرفتگی این شهرستان حضور دارند.

سلیمی با اشاره به اینکه شهروندان و مسافران از توقف و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند، افزود: شماره تلفن ۱۱۲ مرکز کنترل هماهنگی عملیات هلال‌احمر گیلان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی می‌باشد.

 قطعی برق ۲۰۰ خانوار آستارایی

محمدتقی مهدی زاده، مدیرعامل توزیع برق گیلان نیز در گفت وگو با مهر از قطعی برق ۲۰۰ خانوار آستارایی خبر داد.

مهدی زاده همچنین از تخریب ۲ پایه برق در تالش خبر داد و بیان کرد: بر اثر تخریب این پایه‌ها، برق ۲۰ خانوار تالشی قطع شده است که با نصب کابل خودنگهدار به زودی برق این اهالی هم وصل می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106636

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر