اطلاعیه آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی از چهارشنبه / دانش آموزان ساعت چند به مدرسه بروند؟

چهارشنبه کلاس‌ اولی‌ها با حضور در «جشن شکوفه‌ها»، رسما اولین روز از سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

اطلاعیه آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی از  چهارشنبه / دانش آموزان ساعت چند به مدرسه بروند؟

چهارشنبه  کلاس‌ اولی‌ها با حضور در «جشن شکوفه‌ها»، رسما اولین روز از سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

زمان شروع مدارس ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

شنبه اول مهر ۱۴۰۲ روز اصلی بازگشایی مدارس و روز نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳ـ۱۴۰۲ برای تمامی پایه‌های تحصیلی است اما امسال «جشن شکوفه‌ها» که به رسم هر سال زودتر از اول مهر و صرفا برای کلاس اولی‌ها برگزار می‌شود، فردا چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه خواهد بود.

همچنین به جز کلاس‌اولی‌ها، کلاس هفتمی‌ها نیز فردا به مدرسه می‌روند تا در «جشن جوانه‌ها» که مختص پایه هفتم است، شرکت کنند.

در دو سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کشورها اقدام به تعطیلی مدارس نمودند. در کشور ما ایران نیز به منظور جلوگیری از گسترش کرونا تمامی مدارس در پایه های مختلف به صورت غیر حضوری برگزار شد. اما در سال گذشته با توجه به کاهش بیماری و کنترل آن به وسیله واکسیناسیون سراسری، تمامی کلاس های درس به صورت حضوری تشکیل شد.

در سال جاری نیز همانند سال گذشته زمان شروع مدارس مهر ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از روز اول مهر ماه می باشد و دانش آموزان می بایست در تاریخ بازگشایی مدرسه که 1 مهر ماه 1402 می باشد. البته لازم به ذکر است که مدارس ابتدایی روز 29 شهریور ماه اقدام به برگزاری جشنی به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان کلاس اول ابتدایی با معلمان و محیط مدرسه می نمایند.

تعداد کل دانش آموزان در تمامی مقاطع و پایه‌های تحصیلی برای امسال ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و تعداد کل دانش آموزان پایه اول ابتدایی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

در همین راستا محمد مهدی کاظمی، رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ساعت شروع کلاس‌های درس در مهر امسال اظهار کرد: ساعت شروع کلاس درس و نه آغاز فعالیت مدارس بارعایت ساعت مصوب در هر دوره تحصیلی، برای مقطع ابتدایی ۸ صبح و برای مقطع اول و دوم متوسطه ۷:۳۰ صبح است.

وی در عین حال افزود: مدارس می‌توانند نیم ساعت قبل از آغاز کلاس درس را برای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و تندرستی برنامه‌ریزی کنند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106664

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      • ناشناس

        روز اول یک کت و شلوار تن معلم دوختید
        معلم با وقار
        معلم خوشتیپ
        معلم کت و شلواری
        حقوق درست هم ندادید
        با این کت و شلوار معلم دیگه شخصیت اجتماعی اجازه نداد ،دنبال هر کار کارگری و رانندگی .....برود ،، معام بنده خدا ،باداین کت و شلوار اتوکرده کجا میتونه شغل دوم کار انجام بده الا سه ماا تابستان کت و شلوار دربیاره بره دنبال خرج و مخارج
        حقوق هم به این کت و شلوار پوش های اجباری ندادید
        کت و شلوار ،جیب خالی ،

        حداقل حقوق شهریور تمام کارکنان را مثل حقوق اسفند زود بدید
        مردم بچه مدرسه ایی دارند ،دانشجو دارند
        اصالا معلم هستند،،،سه سال یکبار کت و شلوار لازم دارند

        خلاصه همین کت و شلوار خیلی به معیشت خانواده معلمان ظلم کرده ،همین کت و شلوار

      ارسال نظر