مژده لواسانی جنجال به پا کرد/ واکنش جدید وزارت بهداشت به همکاری با «مژده لواسانی»

مژده لواسانی به انتقاد‌ها به عضویتش در کمیسیون تنظیم مقررات وزارت بهداشت، واکنش نشان داد.

مژده لواسانی جنجال به پا کرد/ واکنش جدید وزارت بهداشت به همکاری با «مژده لواسانی»

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای وظایف خود دارای کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی متعددی از جمله شورا‌های مشورتی حقوقی و تنظیم مقررات است که دانش آموختگان حقوق، اعضاء هیات علمی، وکلا و کارآموزان وکالت صاحبنظر در حقوق پزشکی، حقوق عمومی و حقوق شهروندی، حسب مورد عضو ثابت یا مدعو این شورا‌های مشورتی بوده و به صورت داوطلبانه و بدون دریافت هرگونه دستمزد یا حق الجلسه با حضور در این جلسات دیدگاه‌های مشورتی خود را ارائه می‌کنند.

خانم مژده لواسانی نیز از دانش آموختگان حقوق و فعالان حوزه حقوق رسانه است که حضور وی در یکی از کارگروه‌های حقوقی وزارت بهداشت داوطلبانه و به عنوان عضو مدعو بوده است.

چند روز پیش مژده لواسانی، مجری صداوسیما در صفحه شخصی خود، از عضویتش در کمیسیون تنظیم مقررات وزارت بهداشت خبر داد و برخی رسانه‌ها با توجه به اینکه لواسانی در حال حاضر کارآموز مرکز وکلای قوه قضائیه است، به این انتصاب انتقاد کردند. مژده لواسانی نیز در واکنش به این نقدها، جوابیه‌ای منتشر کرد.

مژده لواسانی نیز در واکنش به انتقاد‌ها به عضویتش در کمیسیون تنظیم مقررات وزارت بهداشت، در بیانیه‌ای اعلام کرد عضویت در شوراى حقوقى وزارت بهداشت اساساً هیچ ربطی به وکالت ندارد و دعاوی حقوقی و پیگیری قضایی در دستور کار آن نیست که نیازمند تخصص وکالت باشد.

در پی انتشار این خبر، او جوابیه‌ای برای خبرگزاری انتخاب ارسال کرد که متن آن در زیر آمده است:پیرو خبرى که در خصوص اینجانب منتشر کرده بودید با عنوان «مجری صداوسیما وکیل نشده عضو کمیسیون مهم حقوقی وزارت بهداشت شد» توضیحات زیر جهت انتشار در مبادی منتشر شده خبر، ارائه می‌شود.

عضویت در شوراى حقوقى وزارت بهداشت اساساً هیچ ربطی به وکالت ندارد و دعاوی حقوقی و پیگیری قضایی در دستور کار آن نیست که نیازمند تخصص وکالت باشد. کما اینکه فردى می‌تواند مدرک کارشناسی حقوق داشته باشد و اساساً وکیل هم نباشد، اما به عنوان کارشناس حقوق معرفى شود.

من با مدرک کارشناسی ارشد رشته حقوق، سالهاست کار تخصصى حقوقى در دفتر حقوقى، خاصه در حوزه حقوق رسانه انجام می‌دهم و عضویت در این شورا هم مرتبط با فضای حقوق رسانه از جمله بررسی و پیگیرى تبلیغات غیر قانونىِ صفحاتِ غیر علمى در حوزه ى سلامت است.

این شورا متشکل از ده‌ها نفر از کارشناسان حقوقى و رسانه اى و پزشکى و کارشناسان حوزه سلامت است که وکیل هم نیستند.درج خبر شما باعث سوء تفاهم و قضاوت نادرست مردم شریف ایران و سوء استفاده برخی شبه رسانه‌ها گشته و ضمن ابراز تأسف خواهشمند است در جهت احقاق حق اینجانب، اقدام مقتضى را انجام دهید.

 

منبع: انتخاب

دیگر رسانه ها

کدخبر: 119364

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر