رقیب جدید اسنپ و تپسی آمد؛ یک تاکسی اینترنتی با امتیاز ویژه پا به میدان گذاشت

تیکاپ یک تاکسی اینترنتی استارتاپی تازه تاسیس است که قیمت گذاری خود را به مسافر محول کرده و برخلاف رقبای خود هیچ قیمت گذاری دستوری انجام نداده است.

رقیب جدید اسنپ و تپسی آمد؛ یک تاکسی اینترنتی با امتیاز ویژه پا به میدان گذاشت

تیکاپ یک تاکسی اینترنتی استارتاپی تازه تاسیس است که قیمت گذاری خود را به مسافر محول کرده و برخلاف رقبای خود هیچ قیمت گذاری دستوری انجام نداده است.

تیکاپ به مســافر اجازه می‌دهد جزئیاتی را انتخاب کند که نتیجه ایده پردازی تیم تیکاپ اســت و رقبای این پلتفرم از چنین گزینه‌هایی اســتفاده نمی‌کنند.

از جمله مواردی که مسافر می‌تواند در آن دخیل باشد شامل هشت گزینه است که قابل توجه‌ترین آنها قیمت ســفر و فیلتر کردن و انتخاب گزینه‌ها براساس قیمت و کیفیت و تعیین خدمات مد نظر از قبیل داشتن چمدان یا حمل حیوان خانگی است.

تاکسی اینترنتی تیکاپ می‌گوید تفاوت اصلی این تاکسی اینترنتی با رقبای خود در این جزئیات است و تا کنون مسافران و رانندگان، «حق انتخاب» کمی برای انجام سفر و حمل و نقل داشته اند.

تیکاپ در توضیح نحوه کار این تاکسی اینترنتی جدید نوشته است: 

فکر کردیم و به این ایده رسیدیم که نسل جدید سیستم‌های حمل و نقل اینترنتی، باید با خواست مسافر و راننده همسو‌تر باشه. مثلا امکان انتخاب خودرو برای مسافر فراهم باشه. همینطور شکل ارائه‌ی این خدمت به مسافر، کمی باید با چیزی که الان هست فرق بکنه. اینکه من مبداء و مقصد رو مشخص کنم، و اپلیکیشن قیمت و ماشین و مسیر رو مشخص بکنه، کمی با نیاز‌های امروز مردم فرق داره… از طرفی باید امکان پیشنهاد قیمت برای راننده هم فراهم باشه. اگه راننده‌ای سفر با کیفیت تری رو می‌تونه انجام بده، ماشین تمیزتر و مناسب تری داره و برخوردش با مسافر بهتره، میتونه قیمت بهتری رو بده و خدماتش رو با قیمت خودش به مسافر معرفی کنه. مسافر هم میتونه بر اساس خواسته ش، نسبت به قیمت یا خدماتی که مدنظرش هست و یا دور و نزدیکی راننده، وسیله‌ی سفرش رو انتخاب کنه. در کنار اینها، مسافر بعد از هر سفر، با امتیازی که به راننده و خودرو میده، زمینه انتخاب دقیق‌تر رو برای بقیه فراهم کنه.

چون «تیکاپ»، برعکس سرویس‌های موجود، با الگوریتمی دقیق‌تر امتیاز‌های مسافر رو بررسی و اعلام می‌کنه و حتی اگه لازم باشه، به بعضی از راننده‌هایی که حداقل استاندارد یک سفر مناسب رو رعایت نکنن، سرویس نمیده. با در نظر گرفتن اینها، تاکسی اینترنتی «تیکاپ» به وجود اومد. بهش فکر شد، ایده پردازی شد، طراحی و برنامه نویسی شد و خلق شد… و امروز، «تیکاپ» نسل دوم سیستم حمل و نقل هوشمنده و این یعنی مسافر و راننده امکان انتخاب دارن و ما تلاشمون رو می‌کنیم ارتباط درستی بین مسافر و راننده برقرار کنیم تا تضمینی باشه بر کیفیت، امنیت و روش انجام سفرها

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 137545

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • مرتضث

        در اسنب و تبسمی غیر از پراید با هر ماشین برای راننده چیزی نداره کار کردن ادم برای ادامه بلانسبت ادم

      ارسال نظر