5 روز تعطیل شد؟

به گزارش عرشه آنلاین، معاون اجرایی رئیس‌جمهور: به‌دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور چهارشنبه تعطیل است.

5 روز تعطیل شد؟

رهبر انقلاب در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش، ۵ رو عزای عمومی اعلام کردند ولی هنوز تصمیمی برای تعطیلی عمومی اعلام نشده و تا این لحظه همه امور کشور طبق روال عادی برقرار است.

برخی از منابع از اعلام ۵ روز تعطیلی سراسری خبر داده بودند 

فقط روز چهارشنبه تعطیل است و سه شنبه تعطیل نیست

در برخی استانها پنج شنبه نیز تعطیل است  

به گزارش عرشه آنلاین، معاون اجرایی رئیس‌جمهور: به‌دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور چهارشنبه تعطیل است.

 اعلام عزای عمومی پس از وقوع حادثه ناگوار از قبیل بلایای طبیعی یا حوادث تروریستی با تلفات زیاد یا درگذشت شخصیت‌های برجسته از سوی حکومت اعلام می‌شود.

در برخی موارد عزای عمومی با تعطیلی سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و بازار همراه می‌شود ولی در ارتباط با پنج روز عزای عمومی اعلام شده  است.

سخنگوی دولت هم اعلام کرده است که« کمیته اجرایی تعیین شده توسط معاون اول رئیس‌جمهور، مسئولیت برنامه‌ریزی مراسم‌های روزهای آتی را بر عهده دارد و پس از نهایی شدن برنامه‌ها، به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

ادارات و بازار و مراکز تولیدی هم فعال هستند. در عین حال مراسم عزاداری در اماکن متبرکه  و میادین اصلی سراسر کشور برقرار است.

 

امتحانات دانش‌آموزان تا پایان هفته لغو شد

 معاون اجرایی رئیس‌جمهور: با هماهنگی وزیر آموزش‌وپرورش همۀ امتحانات دانش‌آموزان از سه‌شنبه تا پایان هفته لغو شد. زمان برگزاری آزمون‌های جایگزین توسط آموزش‌وپرورش اعلام می‌شود. / فارس

 

بانک‌ها فردا تعطیل می‌شوند؟

با اعلام پنج روز عزای عمومی توسط رهبر انقلاب، گمانه‌زنی‌های متعددی پیرامون تعطیلی بانک ها در روزهای آتی مطرح شده است.

تجارت‌نیوز نوشت ، پس از اعلام پنج روز عزای عمومی در کشور توسط رهبر انقلاب در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم و همراهان وی، گمانه‌زنی‌های متعددی پیرامون تعطیلی بانک ها در روزهای آتی مطرح شده است.

با این وجود،  تا لحظه نگارش این گزارش، همچنان ابلاغیه‌ای مبنی بر تعطیلی به بانک‌ها ابلاغ نشده و در نتیجه، شبکه بانکی در روزهای آینده به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

آخرین وضعیت تعطیلی‌ها بعد از عزای عمومی/ تاکید مخبر به عدم تعطیلی در دولت

انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به طرح موضوع تعطیلی دولت به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهانش، تاکید کرد: با توجه به حادثه‌ای که اتفاق افتاده است، در ابتدا در هیأت دولت مطرح شد که تعطیلاتی داشته باشیم، اما آقای مخبر تاکید کردند که به هیچ عنوان در دولت تعطیلی نخواهیم داشت، لذا اعلام کردیم که برنامه‌ها با قدرت ادامه دارد و هیچ اموری تعطیل نخواهد شد.

تمامی برنامه‌های فرهنگی یک هفته لغو شدند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ از تعطیلی ۷ روزه تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور خبر داد.

 در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه در سانحه سقود بالگرد،‌ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ اعلام کرد؛ تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور از امروز به مدت 7 روز تعطیل است.

سینماها و مجموعه‌های تئاتری کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند

همچنین سینماهای سراسر کشور از امروز (دوشنبه-۳۱ اردیبهشت) تا اطلاع ثانوی تعطیل و نمایش تمامی فیلم‌ها متوقف و تئاترهای کمدی و غیرکمدی نیز تا اطلاع ثانوی به صحنه نمی‌روند.

بر اساس این گزارش مبلغ بلیت‌های کنسل شده به حساب کاربری افراد اضافه می‌شود.

لغو یک هفته‌ای تمامی کنسرت‌های موسیقی کشور

همچنین در پی این حادثه، مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد از لغو تمامی کنسرت‌های موسیقی کشور تا یک هفته خبر داد.

امیرحسین سمیعی در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: هر گونه اعلام برنامه برای برگزاری اجراهای زنده حوزه موسیقی از سوی روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع‌رسانی می‌شود.

در صورت اعلام تعطیلی این گزارش به روز خواهد شد....

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 138347

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر