آموزش و پرورش این استان یک اطلاعیه مهم صادر کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اعلا م کرد: سهمیه سیستان و بلوچستان در پذیرش و جذب نیروی دانشگاه فرهنگیان کاهش نیافته است

 آموزش و پرورش این استان یک اطلاعیه مهم صادر کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اعلا م کرد: سهمیه سیستان و بلوچستان در پذیرش و جذب نیروی دانشگاه فرهنگیان کاهش نیافته است 

به گزارش عرشه آنلاین،  مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: سهمیه سیستان و بلوچستان در پذیرش و جذب نیروی دانشگاه فرهنگیان نه تنها کاهش نیافته بلکه در بخش‌های مختلف از جمله دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، استعدادهای برتر بدون آزمون و رشته‌های دوگانه توزیع شده است.

بروشکی  در پاسخ به شبهه ایجاد شده و نگرانی اولیا و دانش آموزان در خصوص کاهش سهمیه سیستان و بلوچستان در پذیرش دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: خوشبختانه در سایه پیگیری‌ها و درایت مسئولین ستادی وزارت متبوع و نگاه ویژه به استان سیستان و بلوچستان، سهمیه تخصیص یافته در پذیرش و جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان محفوظ بوده و آماری که در دفترچه انتخاب رشته داوطلبان درج شده بخشی از سهمیه یاد شده است و مابقی آن به شیوه های مختلف و از طریق آزمون دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، جذب استعدادهای برتر بدون آزمون و رشته‌های دوگانه، پذیرش و جذب خواهند شد و در حقیقت توزیع سهمیه صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر ضرورت فرآیند ثبت نام به موقع الکترونیکی ‌آموزان، بیان کرد: ثبت نام در سامانه سفارش کتب درسی پس از ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان اتفاق می افتد؛ فلذا تمرکز بر این موضوع بسیار مهم و اقدامی عملیاتی و به موقع باید باشد.

وی ادامه داد: تسهیل شرایط دسترسی دانش‌آموزان به کتب درسی و نظارت نظام مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی یک ضرورت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم چنین با اشاره به شعار امسال و تدبیر دقیق رهبر معظم انقلاب در مقوله حضور و همراهی مردم در کنار بخش های دولتی، اظهار کرد: نقش بی بدیل و تاثیرگذار مردم در همه حوزه ها، ماندگار و منجر به تحصیل نتایجی مطلوب خواهد شد که این مهم در دستگاه تعلیم و تربیت و برنامه‌های مختلف آن نیز بروز و نمود قابل توجهی داشته و دارد.

بروشکی گفت: آموزش و پرورش نیز همانند دیگر بخش های جامعه، با مشارکت و همراهی مردم بالنده تر خواهد شد و باید این مقوله با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مادامی که همراهی و مشارکت مردم در هر صحنه و عرصه ای وجود داشته قطع به یقین ضریب موفقیت دوچندان بوده و این مولفه در مقاطع مختلف زمانی و برهه های انقلاب اسلامی به اثبات رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: نامگذاری امسال با هدف حضور بی مثال مردم در همه سطوح و حوزه‌ها ما را بر آن خواهد داشت که از این ظرفیت عظیم به نحو مطلوب و شایسته‌ای بهره‌گیری کرده و به درستی این سرمایه بزرگ نقش آفرینی کند.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 139997

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر