استخدام بزرگ در آموزش و پرورش/ بخشنامه جذب سرباز معلم ها

مدت خدمت در برنامه سرباز معلم ۲ سال (۲۴ ماه) تمام است لذا مشمولینی انتخاب می‌شوند که کسر خدمت ندارند.

استخدام بزرگ در آموزش و پرورش/ بخشنامه جذب سرباز معلم ها

*مدت خدمت در برنامه سرباز معلم ۲ سال (۲۴ ماه) تمام است لذا مشمولینی انتخاب می‌شوند که کسر خدمت ندارند.

به گزارش عرشه آنلاین،  وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد با توجه به دریافت مجوز جذب پرسنل وظیفه سال ۱۴۰۳ از ستاد کل نیروهای مسلح‌، ‌متقاضیان می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط برای تشکیل پرونده ‌به آموزش و پرورش منطقه خود، واحد امور اداری مراجعه کنند.

بخشی از مهمترین بندهای شیوه‌نامه جذب سرباز معلم در آموزش و پرورش به شرح زیر است:

‌*صرفاً داوطلبان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد (با اولویت حداکثری جذب در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد)، مشروط به دارا بودن برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت و سابقه خدمت نظام که تاریخ اعزام آن‌ها اول تیر ۱۴۰۳ باشد، پس از ارائه درخواست کتبی، مجاز به ثبت‌نام هستند.

*مشمولانی که تاریخ اعزام آن‌ها اول مرداد ۱۴۰۳ و اول شهریور ۱۴۰۳ هستند (به شرط آن‌که از تاریخ واکسن زدن ۱۵ روز گذشته باشد) پس از درخواست کتبی خود و موافقت آن اداره‌کل، باید به دفاتر (پلیس +۱۰) مراجعه و درخواست تعجیل ارائه کرده و برگه آماده به خدمت به تاریخ اعزام اول تیر ۱۴۰۳ دریافت و به آموزش و پرورش تحویل دهند.‌

*به منظور جلوگیری از ثبت‌نام همزمان متقاضیان طرح امریه سرباز وظیفه در آموزش و پرورش و سایر دستگاه اجرایی و هدررفت سهمیه تخصیصی، ضروری است در هنگام ثبت‌نام ضمن اخذ تعهد از داوطلب، نسبت به دریافت و ضبط اصل برگه سبز اعزام به خدمت وی و درج آن در پرونده ایشان تا زمان اعلام نتایج نهایی اقدام و از دریافت تصویر برگه‌های اعزام و گواهی‌های دیگر، تحت هر شرایطی خودداری شود.

*به جهت رعایت عدالت در فرایند جذب سرباز معلم، فرم امتیازبندی بر اساس مؤلفه‌های موثر بر صلاحیت شغل معلمی با تایید کارگروه راهبری توسعه مدیریت استان تهیه و توسط متقاضیان تکمیل شود.

*ط‌بق شیوه‌نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش باید ضمن تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی، از پذیرش رشته‌های مرتبط با پیراپزشکی (ارتوپدی، فوریت‌های پزشکی و ...) خودداری شود.

*جذب و به‌کارگیری معلمان وظیفه در مقطع آموزش ابتدایی و در کلاس‌های درس و واحدهای آموزشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته امکان‌پذیر است لذا به کارگیری افراد مذکور در بخش‌های اداری مدارس مناطق شهری و مرکز استان ممنوع است.

*داوطلبان باید در هنگام ثبت‌نام فرم درخواست تعهدنامه مربوط و همچنین فرم پرسشنامه اطلاعات فردی گزینش را تکمیل، به همراه دو قطعه عکس و تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی تحویل مس‍ؤول ثبت‌نام دهند. این فرم‌ها پس از فهرست برداری با نامه رسمی و هسته گزینش استان ارائه می‌شود و درج عنوان به شرط تایید هسته گزینش در برگه درخواست الزامی است.داوطلبان باید از سلامت کامل جسمی و روحی، روانی متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند.

*مدت خدمت در برنامه سرباز معلم ۲ سال (۲۴ ماه) تمام است لذا مشمولینی انتخاب می‌شوند که کسر خدمت ندارند.

*‌کارکنان وظیفه مأمور در حین خدمت مجاز به ادامه تحصیل در حین انجام خدمت دوره ضرورت نخواهند بود و دستگاه به کارگیرنده مجاز به مکاتبه در این خصوص جهت ادامه تحصیل نخواهند بود.

*ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت سربازی ممنوع است و انجام خدمت ضرورت سربازی در آموزش و پرورش هیچگونه حق استخدامی و یا اشتغال برای افراد ایجاد نمی‌کند.

*‌در شهر تهران سربازمعلم صرفاً جهت بخش‌های روستایی در مناطق یک و ۱۹ شهر تهران جذب می‌شود .متقاضیان می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط به واحد امور اداری آموزش و پرورش منطقه یک یا ۱۹ مراجعه کنند.

‌‌امروز ۱۶ خرداد آخرین مهلت مراجعه و تکمیل درخواست متقاضیان است.

منبع: پانا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 140535

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر