چیتگر دوباره جان می‌گیرد؛ خبر مهم درباره حقابه درختان دریاچه چیتگر

پارک جنگلی چیتگر با آبیاری جان دوباره می‌گیرد

 چیتگر دوباره جان می‌گیرد؛ خبر مهم درباره حقابه درختان دریاچه چیتگر

با توجه به قطع و خشکاندن درختان در خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران و جرم‌انگاری این امر در قوانین جاری شهرداری، شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران و همچنین سازمان بوستان‌ها وفضای سبز شهر تهران مکلف شدند علاوه بر نظارت جامع، دقیق و مستمر نسبت به معرفی اشخاص خاطی حقیقی و حقوقی جهت تشکیل پرونده قضایی به دادستانی تهران اقدام کنند.

پس از پیگیری‌های ویژه دادستان تهران و انجام اقدامات لازم پروژه آبیاری درختان پارک جنگلی چیتگر، پاک‌سازی آفت درخت‌ها و صدور سند اراضی پارک و بوستان جنگلی چیتگر تحت مالکیت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور پس از ۶۰ سال انجام شد. 

همچنین پس از ۱۰ سال حقابه پارک جنگلی چیتگر به این پارک بازگشت.

دادستان تهران که برای بازدید میدانی از پیشرفت عملیات پروژه به پارک جنگلی چیتگر مراجعه کرده بود با شاره به میزان حدنگاری انجام شده پارک جنگلی چیتگر گفت: با همکاری دستگاه مربوطه طی یک هفته سند کل کاداستر پارک جنگلی چیتگر صادر و تحویل اداره منابع طبیعی شد.

آغاز روند احیای درختان پارک جنگلی چیتگر با پیگیری‌های ویژه دادستان تهران/ حقابه پارک چیتگر پس از ۱۰ سال بازگشت/ ۸۰۰ کنده آفت‌زده پاک‌سازی شد/ کاشت مجدد درخت به جای کنده‌های آفت‌زده / صدور سند کاداستر پارک جنگلی چیتگر پس از ۶۰ سال

صالحی با بیان اینکه بوستان جنگلی چیتگر در کاهش آلایندگی شهر تهران موثر است، گفت: گزارشات مردمی در خصوص پارک جنگلی چیتگر در فضای مجازی به دست دادستانی رسید و در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: جلسات متعددی با مدیران منابع طبیعی، ثبت اسناد و املاک، شهرداری، محیط زیست، آبفا و آب منطقه‌ای برگزار شد و در نهایت با پیگیری‌ها نتایج مطلوبی در مدت کوتاه رخ داد. ظرف یک هفته با تلاش مجموعه‌های دستگاه قضایی و اجرایی، سند کاداستر پارک جنگلی صادر و تحویل اداره منابع طبیعی داده شد.

پارک جنگلی چیتگر با آبیاری جان دوباره می‌گیرد

صالحی ادامه داد: پارک چیتگر سال‌ها آبیاری نمی‌شد و با پیگیری‌های صورت گرفته، مسیر لوله و شبکه برای انتقال آب نصب شد و همچنین قنواتی که به این جنگل می‌رسیدند، لایروبی شدند تا قابل استفاده شوند، ناگفته نماند که با آب غیر قابل شرب آبیاری درختان آغاز شده و تا چند روز آینده شاهد آبیاری کامل پارک جنگلی چیتگر هستیم.

وی افزود: یک سری درخت‌های پارک جنگی قطع شده بود و ۸۰۰ کنده در آن‌جا باقی مانده بود که باعث آفت‌زایی می‌شد. به دستگاه مربوطه اعلام شد که طی یک هفته کنده‌ها را خارج کنند و جای آن درختان متناسب کاشته شود. خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده حدود ۱۰۰۰ اصله درخت تاکنون کاشت شده است.

صالحی با اشاره به استقرار یگان‌های حفاظت منابع طبیعی در پارک‌های جنگلی شهر تهران گفت: طی قراداد مشترک با اداره منابع طبیعی و شهرداری، مدیریت اداره پارک‌های تهران به شهرداری واگذار شد. اما نظارت لازم پارک‌های جنگلی صورت نمی‌گرفت، از همین رو دادستانی، اداره منابع طبیعی را ملزم به استقرار یگان حفاظت در تمامی پارک‌های جنگلی تهران کرده که خوشبختانه این امر، هم انجام شده است.

منبع: میزان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 142892

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر