برای کنکور چه وسایلی لازم است؟/ لوازم ممنوعه چیست؟

آزمون کنکور آن‌قدر برای عده‌ای از داوطلبان استرس‌زاست که گاه از نکاتی که به نظر جرئی می‌رسند غافل می‌شوند.

برای کنکور چه وسایلی لازم است؟/ لوازم ممنوعه چیست؟

آزمون کنکور آن‌قدر برای عده‌ای از داوطلبان استرس‌زاست که گاه از نکاتی که به نظر جرئی می‌رسند غافل می‌شوند. لوازم مورد نیاز کنکور و لوازم ممنوعه کنکور را می‌توان ازجمله این موارد دانست.

به گزارش عرشه آنلاین،  در ادامه به شما می‌گوییم که برای کنکور چه وسایلی لازم است و از بردن چه لوازمی به جلسه کنکور باید خودداری کنید.

لوازم مورد نیاز کنکور

۱. کارت ورود به جلسه آزمون: کارت ورود به جلسه کنکور لازمه شرکت در آزمون است. حتما آن را پرینت شده همراه خود داشته باشید. مهم نیست که پرینت شما رنگی باشد یا سیاه و سفید.

۲. کارت شناسایی: کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار یا یک مدرک شناسایی عکس‌دار از وسایل مورد نیاز کنکور است که باید به همراه داشته باشید.

۳. مداد نرم: حداقل دو مداد سیاه B1 یا HB مناسب همراه داشته باشید. اگر کار کردن با مداد اتود برایتان راحت‌تر است می‌توانید برای محاسبات از آن استفاده کنید اما برای پاسخ‌نامه نه.

کنکور سراسری

۴. پاک‌کن و مدادتراش: پاک‌کن نو و تمیز از دیگر لوازم مورد نیاز کنکور است. بهتر است پاک‌کن باکیفیتی با خود ببرید تا برگه پاسخ‌نامه پاره یا سیاه نشود. مدادتراش را هم قبل از بردن به جلسه آزمون تست کنید.

۵. سنجاق قفلی یا سوزن ته‌گرد: کارت ورود به جلسه را ترجیحاً با سنجاق قفلی و نه سنجاق ته‌گرد به لباس خود وصل کنید تا باعث اذیتتان نشود.

۶. ساعت مچی: برای حضور در آزمون کنکور ترجیحاً از ساعت عقربه‌ای و نه دیجیتال استفاده کنید که بند آن به دستتان فشار وارد نکند. ساعت هوشمند از وسایل ممنوعه کنکور است.

کنکور سراسری

۷. ماسک و دستمال کاغذی: دستمال کاغذی هم از وسایل مورد نیاز کنکور است که در جلسه آزمون ممکن است به آن نیاز پیدا کنید.

۸. بطری آب: برای رفع تشنگی یا کاهش استرس در جلسه کنکور، یک بطری آب خنک همراه خود داشته‌باشید. مواظب باشید که هنگام نوشیدن آب، پاسخ‌نامه شما خیس نشود.

۹. مواد قندی: از آنجایی که مدت زمان آزمون طولانی است، برای آنکه دچار افت فشار نشوید بهتر است به جای شکلات و کیک، مواد قندی طبیعی مانند توت، انجیر، کشمش یا خرما همراه خود ببرید.

کنکور سراسری

۱۰. کفش و لباس راحت و خنک: یکی از موارد مهم پوشیدن لباسی است که با آن احساس راحتی می‌کنید. اگر سرمایی هستید به همراه داشتن یک لباس اضافه ضرری ندارد چون ممکن است کولر دقیقا جلوی شما باشد.

۱۱. مُسکن یا داروهای خاص: به همراه داشتن مسکن به شما کمک می‌کند که اگر دچار درد شدید بتوانید سریع‌تر از آن خلاص شوید.

کنکور سراسری

به همراه داشتن برخی وسایل در جلسه کنکور ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود. وسایل ممنوعه کنکور عبارتند از:

تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی تلفن همراه، ساعت هوشمند، تبلت، انگشتر، عینک هوشمند و… .

خودکار یا پاک‌‌کن هوشمند

ماشین حساب

هندزفری

پیجر

کتاب، جزوه و یادداشت

کنکور سراسری

هر گونه وسیله محاسباتی و اندازه‌گیری از قبیل ماشین حساب و نقاله و جداول پارامترهای علمی مثل جدول تناوبی عناصر شیمی

ساک یا کیف دستی بزرگ و لوازم شخصی غیرضروری

وسایل فلزی مانند گل سر، تل، آینه و … (باید حتما پلاستیکی باشند)/رزیاتو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 144147

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر