درخواست مجلس از آموزش و پرورش برای پرداخت فوق العاده خاص به مدیران مدارس

مدیری که هیچ فوق العاده خاصی برای آن در نظر گرفته نمی شود و مشمول نظام رتبه بندی معلمان نیز نخواهد شد باید با چه انگیزه به عنوان مدیر در کادر اداری فعالیت کند؟

درخواست مجلس از آموزش و پرورش برای پرداخت فوق العاده خاص به مدیران مدارس

 مدیری که هیچ فوق العاده خاصی برای آن در نظر گرفته نمی شود و مشمول نظام رتبه بندی معلمان نیز نخواهد شد باید با چه انگیزه به عنوان مدیر در کادر اداری فعالیت کند؟

به گزارش عرشه آنلاین؛ نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: متاسفانه برخی از فرهنگیان به دلیل حضور در اعتراضات صنفی یا بعضی از رویکردهای سیاسی و جریانی مشمول نظام رتبه بندی معلمان نشدند.

مصطفی نخعی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، با تشکر از مردم حوزه انتخابیه خود برای حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و ثبت بالاترین مشارکت در انتخابات، گفت: اگرچه باید تنها دغدغه معلمان صرفا تربیت آینده سازان کشور باشد اما آن ها با دغدغه های متعدد معیشتی و اقتصادی روبرو هستند بنابراین با این شرایط نمی توان به اهدافمان در حوزه آموزشی رسید.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر اعتقاد دارید که آموزش و پرورش باید در رأس امور باشد تمامی ارکان کشور باید به این مهم باور داشته باشند لذا مقدمه آن رفع دغدغه جامعه فرهنگیان است.

وی با اشاره به برطرف کردن اشکالات قانون رتبه بندی معلمان با تلاش مجلس یازدهم و وزیر آموزش و پرورش، ادامه داد: آقای وزیر اگرچه شما در زمان اخذ رأی اعتماد تاکید کردید رویکرد کاملا تخصصی و غیرسیاسی دارید اما برخی از فرهنگیان به دلیل حضور در اعتراضات صنفی یا بعضی از رویکردهای سیاسی و جریانی مشمول نظام رتبه بندی معلمان نشدند لذا توضیح دهید چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟ در حالی که این کار کاملا خلاف قانون است و باید با افرادی که چنین رویکردی را دنبال می کنند قاطعانه برخورد کنید.

نخعی اظهار کرد: کادر اداری در آموزش و پرورش در بی انگیزه ترین حالت خود قرار دارد و این مسئله آسیب های جدی به دنبال خواهد داشت در واقع اداره سازمانی با ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون آموزگار نیاز به مدیری توانمند دارد و نگهداری مدیر توانمند نیازمند انگیزه است اما مدیری که هیچ فوق العاده خاصی برای آن در نظر گرفته نمی شود و مشمول نظام رتبه بندی معلمان نیز نخواهد شد باید با چه انگیزه به عنوان مدیر در کادر اداری فعالیت کند؟ لذا انتظار بود این مشکل در آموزش و پرورش حل و فصل شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

منبع: خانه ملت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 144357

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر