پشت پرده تعطیلی روز یکشنبه ؛ ماجرا چیست؟

فردا یکشنبه تعطیل شد اما ایا این تعطیلی بخاطر گرما است یا موضوع چیز دیگری است

پشت پرده تعطیلی روز یکشنبه ؛ ماجرا چیست؟

فردا یکشنبه تعطیل شد اما ایا این تعطیلی بخاطر گرما است یا موضوع چیز دیگری است 

روز یکشنبه، تمام دستگاه‌های دولتی تعطیل شدند. البته که دلیل این تعطیلی، تداوم گرمای شدید و کم‌سابقه هوا به منظور حفظ سلامتی شهروندان و همچنین مدیریت مصرف انرژی اعلام شده. پیشتر هم گفته بودند که روزهای شنبه و یکشنبه به دلیل ساطع شدن اشعه فرابنفش، بیرون آمدن از خانه به منزله در معرض سرطان قرار گرفتن است. 

سیامک قاسمی، فعال حوزه اقتصادی در این باره نوشت: احتمالا می‌دونید که دلیل تعطیلی‌های دوباره این روزها گرما و نگرانی از گرمازدگی نیست، برق نیست آقا، برق نیست! ناترازی برق در کشور به جایی رسیده که با قطع برق واحدهای تولیدی هم مشکل حل نمی‌شود و فقط با تعطیل کردن کشور و پایین آوردن مصرف می‌توانند مشکل را حل کنند، مثل همان آشغال‌ها را زیر فرش کردن! پارسال دو سه روز اینطوری بود، امسال ده روز و سال دیگر احتمالا بیست روز و تا انزوای ایران و عدم سرمایه‌گذاری ادامه دارد، اوضاع هر سال بدتر می‌شود.

روز یک‌شنبه هفته گذشته برابر با ۲۱ ژوئیه (۳۱ تیر) گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ زمین ثبت شد. سرویس تغییرات اقلیمی کوپرنیک اتحادیه اروپا با انتشار این خبر مدعی شد که دمای هوای کره زمین در این روز به ۱۷.۰۹درجه سانتی‌گراد رسید تا نگرانی‌ها از گرمای هوا در تابستان امسال به اوج برسد. همزمان با سراسر جهان، در ایران نیز نسبت به گرما وضعیت قرمز اعلام شده است.

گرمای هوا

آزاده مختاری خبرنگار هم نوشت‌ این دیتاها اگر ایرانی بود می‌شد تصوری داشت که گفتن از گرمای هوای خطرناک،به اضافه تابش اشعه فرابنفش سرطان زا، رد گم کردن ذهن مردم از ناترازی برق است اما این دیتاهای غیرایرانی، دارد از وضعیت قرمزی میگوید که تهدید جان مردم است. دوشنبه هم ناترازی برق هست اما فرابنفش کمتر است.

گرمای هوا

 

گرمای هوا

برترین ها به نقل از چند کاربر نوشت

رضا پای برجام را وسط کشیده: احتمالا می‌دونید که دلیل مشکل ناترازی برق اول برجام است که جلوی توسعه برق هسته‌ای رو گرفت؛ بعد هم قرارداد پاریس که ابتکار خانم با آن جلوی ساخت نیروگاه رو گرفت... حالا کار دنیا برعکس شده به جای اینکه اینها برای گندی که زدن پاسخگو باشن طلبکار هم شدن!!!

مهندس خرمی: اینم یه دلیل دیگه که گران کردن لزوما راه حل نیست، قیمت خدمات دولتی هرسال تا ۳برابر شده وهزینه انرژی بجز بنزین تقریبا بالاترین نرخ تورم کشور ثبت کرده. حکایت فعلی حکایت جرائم پلیسه که همه جارو منع بر ورود یا پارک کردن کرده و مردم بدلیل عدم عمل به قانون جریمه میکنه 

موج بی‌سابقه گرما در ایران و جهان

موج گرما، تابستان امسال را جهنم کرده است. گرمایی طاقت‌فرسا که تمام اروپا، آمریکا و کانادا را درنوردیده و ایران را هم گرفتار کرده است. در ایران بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، طی پنج‌روز آینده در بیشتر مناطق کشور ازجمله نوار شمالی، استان خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، لرستان و البرز روند تدریجی افزایش دما تا ۵۰درجه پیش‌بینی می‌شود. 

 

در جدیدترین تغییرات آب و هوایی در جهان نیز این‌بار بخش‌هایی از جنوب ایتالیا، سیسیل و سایر مناطق مدیترانه، از جمله یونان و جنوب شرقی اسپانیا، یکی از بدترین خشکسالی‌های خود در دهه‌های اخیر را تجربه می‌کنند؛ خشکسالی‌ای که کارشناسان آن را ویرانگر توصیف می‌کنند.

 

از بد ماجرا گرمای شدید هوا در سال جاری به طور جدی به تهدیدی برای اقلیم کشورمان تبدیل شده است. بنابر گزارش «ایسنا»، طی ۲۰ سال گذشته، بالاترین دمای جهان تنها در پنج شهر در چهار کشور در سراسر خاورمیانه ثبت شده است که این کشور‌ها براساس رتبه‌بندی فوق شامل ایران (هفت بار)، عراق (شش بار)، کویت (پنج بار) و عربستان سعودی (دو بار) می‌شوند.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 147774

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر