ماجرای گراز زخمی در سریال پایتخت 7چیست ؟جزئیات حاشیه خبرساز پایتخت +عکس و فیلم

سریال پایتخت هفت هنوز تولید نشده با یک حاشیه محیط زیستی مواجه شد.

ماجرای گراز زخمی در سریال پایتخت 7چیست ؟جزئیات حاشیه خبرساز پایتخت +عکس و فیلم

سریال پایتخت هفت هنوز تولید نشده با یک حاشیه محیط زیستی مواجه شد.

 روز گذشته محسن تنابنده یکی از بازیگران کلیدی سریال پایتخت با انتشار یک پست در حساب کاربری اینستاگرام خود خبر از آغاز ساخت سریال پایتخت خبر داد. اما این سریال هنوز تولید نشده یک حاشیه محیط زیستی هم داشت و پای یک گراز هم به این سریال پرطرفدار باز شد. 

ماجرا از آنجا آغاز شد که فیلمی کوتاه از یک گراز در صفحه شخصی یکی از کنش‌گران محیط زیست مازندران منتشر شد که نشان می‌داد حیوان در محیطی نگهداری شده و با پای زخمی که هنگام به زمین گذاشتنش رد خون از آن می‌ماند و سیم یا نخی هم به آن بسته شده تا از محوطه فرار نکند لنگ‌لنگان راه می‌رود.

 عصر روز شنبه -۶ مرداد- فیلمی کوتاه از یک گراز در صفحه شخصی یکی از کنش‌گران محیط زیست مازندران منتشر شد که نشان می‌داد حیوان در محیطی نگهداری شده و با پای زخمی که هنگام به زمین گذاشتنش رد خون از آن می‌ماند و سیم یا نخی هم به آن بسته شده تا از محوطه فرار نکند لنگ‌لنگان راه می‌رود.

سهیل اولادزاد کنش‌گر شناخته شده حوزه محیط زیست و حیات وحش که این فیلم را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده بود در توضیح آن نوشت که گراز برای ضبط سکانسی از فصل هفتم سریال «پایتخت» به شیرگاه -محل فیلمبرداری- منتقل شده و به دلیل نگهداری نامناسب زخمی شده است.

این کنش‌گر محیط زیست در ادامه توضیحات خود نوشت که پس از تذکر به عوامل فیلم و کوروس ربیعی رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران که برای نظارت بر روند نگهداری از گراز در محل فیلمبرداری حضور یافته بود، نه تنها توجهی به تذکر او نشد، بلکه با واکنش تندی نیز مواجه شد.

او در یک استوری نیز نوشت: «اینجا دیگه نتونستم ببینم اینطور زجر دادن حیوون رو. رفتم جلو به آقای ربیعی که اونجا خونسرد نشسته بود کنار یه آقای دیگه گفتم از این بابت. گفتن به تو ارتباطی نداره، حیوون شخصیه و از باغ‌وحش بابلسر آوردن. بعدم عوامل فیلمبرداری فعلا فیلمبرداری رو متوقف کردن و نیروی انتظامی رو خبر کردن که من فیلمبرداری رو مختل کردم. مامور هم گفت نیروهای محیط زیست هستن و به تو ربطی نداره.»

ماجرای گراز زخمی سریال پایتخت

بر اساس مطلبی که ایرنا منتشر کرد، انتشار فیلم و متن در صفحه اولادزاد بلافاصله با واکنش دوستداران حیات وحش و محیط زیست همراه شد. اما این کنش‌گر حوزه محیط زیست و حیات وحش ساعتی پس از انتشار متن و فیلمی که از گراز تهیه کرده بود، پست و استوری خود را پاک کرد و در ۲ استوری دیگر با انتشار فیلم دیگری از گراز نوشت: «من پست‌ها رو برداشتم. حیوون سالم بود. محیط زیست کار خودش رو به بهترین نحو انجام داد. اشتباه از من بود و من عذرخواهی می‌کنم. با آقای سیروس مقدم به اتفاق سایر مسئولین صحبت کردم، پای حیوون سالم بود و اون رب گوجه بود. به من نشون دادن حیوون رو. سالم و سر حال هست.»

ماجرای گراز زخمی سریال پایتخت

هرچند اولادزاد در استوری صفحه شخصی‌اش که بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ مخاطب دارد، ادعای اولیه‌اش مبنی بر زخمی بودن گراز را تکذیب کرد، اما کاربران فضای مجازی و مخاطبان صفحه او بر این باورند نوع ادبیاتی که در استوری دومش به کار رفته و همچنین حذف فیلم و متن نشان می‌دهد این تکذیبیه با توجه به پیشینه‌ای که اولادزاد در پیگیری مسائل حیات وحش دارد، احتمالا از سر رضایت خودش یا اقناع او مبنی بر زخمی نبودن حیوان منتشر نشده است.

شنیده‌ها حاکی است که پس از اقدام اولادزاد برای انتشار فیلم، عوامل تولید سریال «پایتخت» از چند مرجع اداری پیگیر شدند تا کار ادامه پیدا کند و در همین فرآیند نیز اولادزاد ناچار به حذف متن و فیلم و انتشار تکذیبیه‌ای برای ادعای اولیه خود شد.

ادامه انتقادها توسط کاربران

ماجرای گراز زخمی سریال پایتخت

البته با وجود حذف فیلم و متن توسط اولادزاد، تعدادی دیگر از کنش‌گران محیط زیست و کاربران که پیش از حذف شدن پست اصلی فیلم و تصویر را دریافت کرده بودند به انتقاد خود در صفحه‌های شخصی‌شان ادامه دادند و حتی کمی بعد تصویری از همین گراز که در یک قفس نگهداری شده بود منتشر شد.

رخی نیز عنوان کردند که گراز از ۲ روز قبل یعنی پنجشنبه به این محل منتقل شد و همین طولانی ماندن نگهداری در شرایط نامناسب سبب شده آرامش خود را از دست دهد و در تلاش برای رهایی به خودش آسیب بزند. این اظهارنظرها در شرایطی مطرح می‌شود که کماکان عوامل تولید فیلم معتقدند آسیبی در کار نیست و خونی که مشاهده شد محلول آب و رب گوجه بود.

گراز سالم است و به باغ‌وحش بابلسر بازگردانده شد

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران که برای نظارت بر استفاده از گراز در صحنه فیلمبرداری حضور داشت، تاکید می‌کند که همه تمهیدات لازم برای آسیب وارد نشدن به حیوان انجام شد و حیوان هیچ آسیبی ندید.

کوروس ربیعی می‌گوید: سیمی که در فیلم دیده می‌شود به پای گراز بسته شده روی یک کاور ۱۰ سانتیمتری استاندارد قرار گرفته تا بر اثر حرکت حیوان به پوست پای گراز آسیبی وارد نشد. خونی هم که دیده می‌شود بخشی از برنامه‌ریزی برای تصویربرداری بود که به صورت مصنوعی ساخته شد.

وی می‌افزاید: تصاویر مربوط به حضور گراز در سریال دیروز ضبط شد و حیوان دیشب بدون کوچکترین آسیبی به باغ وحش بابلسر منتقل شد. این گراز اکنون در باغ وحش بابلسر حضور دارد و می‌توان آن‌جا مشاهده کرد که کاملا سالم است.

این مسئول درباره دلیل لنگیدن گراز نیز خاطرنشان می‌کند: کاوری که روی مچ پای گراز بسته شده بود تا سیم به پایش آسیب نرساند سبب احساس ناراحتی حیوان شد و کمی روی راه رفتنش تاثیر گذاشت که مدتی پس از برداشتن کاور راه رفتنش به حالت اولیه برگشت. حضور من در صحنه برای همین موضوع بود که نظارت کامل و دقیقی بر روند نگهداری و به‌کارگیری حیوان داشته باشم و اطمینان می‌دهم که هیچ آسیبی به حیوان وارد نشد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 148062

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر