اطلاعیه مهم آموزش و پرورش برای پذیرش بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۶ هزار نیرو به غیر از نیرو‌های رسمی در امر پرورش دانش آموزان به این معاونت کمک می‌کنند.

اطلاعیه مهم آموزش و پرورش برای پذیرش بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت:   حدود ۶ هزار نیرو به غیر از نیرو‌های رسمی در امر پرورش دانش آموزان به این معاونت کمک می‌کنند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در شورای عالی فرهنگی تصویب شد که نخبگان فرهنگی هنری، علمی و ورزشی بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

محمد حسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه صف اول با بیان اینکه معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیرو‌های رسمی و غیر رسمی دارد؛ گفت:  نیروهای رسمی این وزارتخانه شامل ۳۵ هزار مربی پرورشی و حدود ۱۵ هزار مشاور مدارس می‌شوند؛ همچنین برای اولین بار پس از ۱۳ سال آزمون استخدامی برای جذب حدود ۱۵ هزار مشاور و مربی پرورشی برگزار شد.

وی افزود: حدود ۶ هزار نیرو به غیر از نیرو‌های رسمی در امر پرورش دانش آموزان به این معاونت کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه سرباز روحانیان، مبلغان و مربیان جهانی نیز در امر تربیت و پرورش کودکان به ما کمک می‌کنند؛ تصریح کرد: معاونت پرورشی در تلاش است امسال هر مدرسه حداقل یک مربی پرورشی داشته باشد.

وی با بیان اینکه طبق قانون، معاونت پرورشی باید حدود ۱۲۰ هزار مربی پرورشی جذب کند؛ ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ سند جامع مشاوره به تصویب رسید که براساس آن باید ۴۹ هزار مشاور جذب این معاونت شوند؛ امیدواریم کمبود مربیان پرورشی رفع شود.

پورثانی گفت: برنامه‌های پرورشی و تربیتی طبق گفته رهبری در سطح مدارس باید جذاب شود؛ به همین علت معتقدیم برنامه‌ها باید متناسب با دانش آموزان باشد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان امروز دانش آموز شبکه مجازی و متاورس هستند؛ تصریح کرد: امروزه دانش آموزان به فضا‌های جدید برای گفت‌وگو احتیاج دارند، اما متاسفانه برنامه‌ها متناسب  و جذاب برای دانش‌آموزان نیست.

وی با بیان اینکه برای مناسب سازی برنامه‌های پرورشی ۱۵ اقدام انجام شده، تصریح کرد: راه‌اندازی باشگاه دانش آموزی و انجام بازی یکی از اقدامات برای جذابیت برنامه‌های پرورشی است که امید داریم تا آخر سال جاری نسخه اولیه آن راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه کیفیت حوزه تربیتی مطلوب نیست، افزود: در حوزه تربیتی کیفیت متوسط است و با کیفیت مطلوب فاصله دارد.

پورثانی با بیان اینکه در تابستان امسال حدود ۳۰ هزار پایگاه و کانون دانش آموزی فعال بودند؛ اظهار کرد: در کشور حدود هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی وجود دارد. تقریبا در کنار ۱۲۰ هزار مدرسه در ۷۲۸ منطقه، هزار و صد و هشتاد و دو کانون است که در کانون فرهنگی تربیتی مشغول فعالیت هستند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش با بیان اینکه آیین‌نامه اوقات فراغت دانش‌آموزان در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده، افزود: اوقات فراغت فقط تابستان نیست؛ اوقات فراغت تمام ساعات دانش آموز است. از وقتی که دانش‌آموز به خانه می‌آید تا هفت صبح هم اوقات فراغت محسوب می‌شود و باید برای آن هم فکری کنیم.

وی  با بیان اینکه بیش از ۲ هزار دارالقرآن و کانون در کشور داریم؛ ادامه داد: این مراکز بر تربیت تخصصی دانش آموزان کار می‌کنند. در دار القرآن بر روی ۸ تا ۱۶ مهارت قرآنی همچون حفظ و ترتیل دانش آموز کار می‌کنیم. همچنین در کانون‌ها ۲۲ انجمن وجود دارد که روی تقویت مهارت‌های دانش آموزان کار می‌کنند.

او ادامه داد: هرساله یک جشنواره فرهنگی با عنوان امید فردا در سراسر کشور با حضور حدود ۲ تا ۳ میلیون دانش آموز برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مسابقات قرآنی سراسر کشور شرکت کردند؛ افزود: این آمار تقریبا ۵ تا ۶ میلیون دانش آموز است که ما تلاش می‌کنیم با این دانش آموزان استمرار ارتباط وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در شورای عالی فرهنگی قانونی تصویب شد که بر اساس آن نخبگان فرهنگی هنری، علمی و ورزشی بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند؛ افزود: امسال اولین گروه نخبگان کشوری وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

پورثانی گفت: ریشه خیلی از آسیب‌های اجتماعی دانش آموز، انتخاب غلط رشته تحصیلی است؛ بر همین اساس ما آزمون رغبت و هدایت تحصیلی را برگزار کرده و طبق نمره دانش آموز، نظر مشاور و آزمون رغبت، به خانواده و دانش آموز اعلام می‌کنیم در چه رشته‌ای موفق‌تر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 152465

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر