شنبه 17 شهریور قمر در عقرب است؛چه کارهایی را نباید انجام داد؟

پدیده قمر در عقرب یک پدیده نجومی است که باید از کارهای مهم و اساسی از جمله ازدواج، بنای خانه، مسافرت و… پرهیز کرد یا در صورت انجام باید صدقه پرداخت کرد

شنبه 17 شهریور قمر در عقرب است؛چه کارهایی را نباید انجام داد؟

پدیده قمر در عقرب یک پدیده نجومی است که باید از کارهای مهم و اساسی از جمله ازدواج، بنای خانه، مسافرت و… پرهیز کرد یا در صورت انجام باید صدقه پرداخت کرد.این پدیده نجومی در تقویم نجومی از زمینه صورت فلکی عقرب (کژدم) یا از امتداد برج فلکی عقرب است که هر ماه قمری یک بار رخ می‌دهد.

معمولاً دو تا سه روز طول می‌کشد. برجهای صورتهای فلکی دوازده گانه است که عبارتند از:حمل، ثور، جوزاء، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، جدی، دلو، حوت.

امروز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ قمر در عقرب است؟

بله  امروز شنبه ۱۷ شهریور ماه قمر در عقرب نیست.

بر اساس صورت فلکی عقرب روز شنبه ۱۷ شهریورماه ساعت ۱۰ قمر وارد عقرب خواهد شد و در روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه ساعت ۲۱ قمر از عقرب خارج خواهد شد.

روزهای قمر در عقرب شهریور سال ۱۴۰۳ :

روز شنبه ۱۷ شهریور از ساعت ۷:۱۰ آغاز می شود و در در روز دوشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۲۲:۱۴ به پایان می رسد

ورود قمر به صورت فلکی عقرب در شهریور ۱۴۰۳ از روز سه شنبه ۲۰ شهریور از ساعت ۰۳:۱۶ آغاز می شود و در در روز پنجشنبه ۲۲ شهریور ساعت ۰۲:۵۷ به پایان می رسد

نحوه محاسبه روزهای قمر در عقرب

فرض کنید که امروز ۲ مهر مصادف با ۱۵ شوال است.

۱. یک واحد به روزها اضافه کنید (۳ مهر و ۱۶ شوال)

۲. روز قمری را در عدد ۱۲/۲ ضرب کنید (۱۹۵/۲) و حاصل را با روز شمسی جمع کنید (۱۹۸/۲)

۳. عدد به دست آمده را بر عدد ۳۰ تقسیم کنید (۶/۶۱)

۴. عدد را با عدد ماه شمسی (در این مثال ماه مهر هفتمین ماه شمسی است) جمع کنید (۱۳/۶۱)

۵. اگر عدد به دست آمده بیش از عدد ۱۲ بود عدد ۱۲ را از آن کم کنید (۱/۶۱)

عدد به دست آمده تعیین کننده موضع ماه در برج های دوازده گانه است. اگر این عدد برابر ۸ بود نشان دهنده آن است که زمان قمر در عقرب است.

 

جدول قمر در عقرب ۱۴۰۳ (برج عقرب)

قمر در عقرب بر مبنای برج عقرب

یک مبنای دیگر که اهل نجوم در رابطه با قمر در عقرب بیشتر از آن آگاهی دارند و سختی کار آن این است که شناخت آن نیاز به تخصص های خاص نجومی دارد، وجود قمر در برج عقرب هست که معمولا از انتهای زمان وجود قمر در صورت فلکی عقرب آغاز می شود و تا دو روز بعد ادامه دارد، این مبنا یک مبنای کاملا تخصصی است که از اختبارات دقییق نجومی بدست می آید و اکثرا به این زمان اهمیت داده نمی شود اما از آن جایی که احتیاط شرط عقل است، گاهی اقتضای این وجود دارد از انجام امور مهمه درایام قمر در عقرب خود داری کرد تا بهترین نتیجه بدست آورده شود.

کارهای مکروه در روزهای قمر در عقرب

خوب است بدانید که چه کارهایی را نباید در روزهای قمر در عقرب انجام بدهید. البته در کتاب‌های فقهی انجام دادن این امور مکروه دانسته شده‌اند و حرام نیستند. به طور کلی، انجام کاری در این ایام حرام محسوب نمی‌شود و انجام این کارها در ایام قمر در عقرب شگون ندارد. بنابراین ممکن است انجام دادن آنها عواقب خوبی نداشته باشد. این اعمال عبارتند از:

  • عقد نکاح
  • مسافرت
  • اقدام برای بچه دار شدن (انعقاد نطفه)
  • خواندن عقد ازدواج
  • افتتاح کسب و کار و تجارت
  • تعیین و تغییر نام
  • گذاشتن سنگ بنای کار‌های مهم
  • حجامت
  • شروع کاری برای اولین

از امام صادق علیه‌السّلام هم روایتی داریم که: «من سافر أو تزوّج و القمر فی العقرب لم یر الحسنى»؛ یعنى وقتى که قمر در عقرب است، هر کس مسافرت کند یا عقد نکاح نماید، نیکویى نبیند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 152607

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر