ماجرای جنجالی کتک‌کاری مرد و خانم چادری در نارنجستان شیراز / متهم یک پلیس است + عکس و فیلم

ماجرای درگیری در باغ قوام نارنجستان شیراز بر سر حجاب چیست؟ از چند روز پیش ویدئویی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که درگیری بین یک خانم باحجاب و یک مرد را نشان می دهد

ماجرای جنجالی کتک‌کاری مرد و خانم چادری در نارنجستان شیراز / متهم یک پلیس است + عکس و فیلم

ماجرای درگیری در باغ قوام نارنجستان شیراز بر سر حجاب چیست؟ از چند روز پیش ویدئویی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که درگیری بین یک خانم باحجاب و یک مرد را نشان می دهد 

علت این درگیری و شروع کننده آن مشخص نیست اما خبرگزاری های حکومتی  می گویند که موضوع برسر حجاب بوده است.

براساس گزارش‌ها حمله‌کنندگان به آمر به معروف در یکی از اماکن تاریخی شیراز که یک زن و یک مرد بودند ساعاتی پس از این اقدام توسط نیروی انتظامی بازداشت و به مقامات قضایی تحویل شدند و همچنان نیز در بازداشت به سر می‌برند.

ضارب آمر به معروف در نارنجستان شیراز پلیس بود | دستور فوری فراجا

جدیدترین خبر از این ماجرا امروز منشتر شد که فردی که با خان محجبه درگیر شده است  از کادر پلیس است

سخنگوی پلیس گفت: با دستور فرمانده کل انتظامی کشور پرونده حمله به آمر به معروف در نارنجستان استان فارس جهت بررسی تخلفات در اختیار بازرسی کل فراجا قرار خواهد گرفت.

سردار محمدسعید منتظرالمهدی، ضمن تقدیر از اقدام به موقع و آنی فرمانده انتظامی استان فارس در پیگیری موضوع هتک حرمت به بانوی محجبه و آمر به معروف و همچنین برخورد قانونی و تحویل فرد خاطی به مراجع قضایی و روانه زندان شدن ضارب، گفت: حفظ حرمت بانوان و حریم آمران به معروف و ناهیان از منکر در اولویت پلیس است.

سخنگوی فراجا، اظهار کرد: در این خصوص نیز سردار رادان، فرمانده کل انتظامی کشور با تشکر از اقدام خواهر آمر به معروف مقرر کرد تا فارغ از پیگیری و اقدامات قضایی، پرونده این فرد در اختیار بازرسی کل فراجا قرار گیرد و در کمیسیون عالی تخلفات بررسی شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس نیز گفت: فردی که چند روز گذشته یک نفر (زن) از آمران به معروف را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، روانه زندان شد.

 سرهنگ "کاووس محمدی" بیان کرد: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم یکی از آمران به معروف در مجموعه "نارنجستان قوام" شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی تحقیقات خود را آغاز و ضارب را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی وی را به مقر انتظامی احضار کردند.

ماجرای نارنجستان شیراز

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس ادامه داد: متهم در بازجویی اولیه ضمن اقرار به جرم خود پس از هماهنگی با مرجع قضایی روانه زندان شد.

سرهنگ "محمدی" خاطرنشان کرد: پلیس با افرادی که با اقدامات هنجارشکنانه و خلاف قانون آرامش و امنیت مردم را به خطر بیاندازند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

بازداشت عاملان ضرب و شتم آمر به معروف در نارنجستان شیراز + عکس

اولین تصویر زن و شوهر شیرازی عامل ضرب و شتم آمر به معروف در نارنجستان شیراز منتشر شد.

دستگیری عاملان ضرب و شتم درباغ نارنجستان

رسیدگی بدون نوبت به پرونده متهمان توهین به آمر به معروف در باغ نارنجستان شیراز

رییس کل دادگستری فارس در پی درگیری و توهین ۲ نفر با آمر به معروف در باغ نارنجستان شیراز ضمن تاکید بر حمایت قاطع دستگاه قضایی از آمران به معروف طی دستوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا این پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و مراتب برخورد اطلاع رسانی شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با تقدیر از اقدام قانونی آمر به معروف در باغ نارنجستان شیراز، دغدغه و جدیت آمران به معروف در حوزه حجاب و عفاف را مصداق واقعی عمل به تکلیف دینی خواند و تاکید کرد: دادگستری فارس حامی قاطع آمران به معروف است.

وی با تاکید بر توجه بیشتر مسئولان به موضوع عفاف و حجاب از مدیران نهادها خواست تا با در نظر گرفتن اهمیت اجرای قانون و تکالیف دینی و شرعی از شکل گیری چنین برخورد های توهین آمیزی با آمران به معروف جلوگیری کنند.

رییس شورای قضایی فارس کفت: فعالان حوزه عفاف و حجاب و آمران به معروف همواره در حمایت قانون هستند و با هتاکان به این افراد در هر جایگاه و مسندی مطابق ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به برخورد به دور از اغماض با متهمان پرونده اخیر گفت: وابستگی سازمانی و عضویت احد از متهمان این پرونده در یکی از نهادها در طی شدن سیر قانونی پرونده تاثیری نخواهد داشت، تصریح کرد: انتظار داریم که افرادی که با قانون و مقررات و تکالیف شرعی و عرفی جامعه آشنایی دارند خود آمر به معروف و مصلح و ارشاد کننده افراد در رعایت امر عفاف و حجاب اسلامی باشند.

پس از درگیری ۲ نفر در باغ نارنجستان شیراز با آمر به معروف در حوزه عفاف و حجاب، دادستان شیراز ضمن اعلام بازداشت عاملان این درگیری، تشکیل پرونده و ارجاع آن به شعبه ویژه بر رسیدگی سریع و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد.

آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی خطاب به دادستان شیراز بیان کرد: با کمال تاسف و تاثر مطلع شدم در ایام محرم الحرام  و در سومین حرم اهل بیت(ع)، یکی از بانوان آمر به معروف مظلومانه توسط فرد یا افرادی هتاک مورد بی حرمتی و ضرب و شتم قرار گرفته و به حریم عفاف و حجاب تعدی شده است.

وی اظهارکرد: احساسات مردم متدین و غیرتمند شیراز از این حرکت بی شرمانه و وقیحانه به شدت جریحه دار است .

وی در ادامه این پیام گفت: انتظار می رود عوامل این اقدام زشت و نیز مسئولانی که احیانا با کوتاهی های خود زمینه این گونه منکرات را فراهم می آورند در اسرع وقت شناسایی و قاطعانه مجازات شوند و اطلاع رسانی به موقع هم انجام شود تا درس عبرتی برای دیگر هنجار شکنان باشد ودیگر شاهد این گونه اقدامات زشت نباشیم.

واکنش برخی کاربران در این خصوص را بخوانید:

روحی نوشت: ‌فرقی نداره مذهبی باشی یا نباشی ،کافیه یه کم انسان باشی اونوقت مطمئنا، موافق چنین حرکتی نیستی.

میرزا اما گفت: اینارو ولش کن فاجعه یعنی ضارب آمر به معروف در شیراز از کادر پلیس بوده :/

ارشا هم با تایید این توئیت نوشت: بله ضارب از ‎کادر پلیس بوده و سردار رادان دستور داده موضوع شیراز در بازرسی نیروی انتظامی مورد بررسی قرار بگیره خبر تایید شده است!

علی گفت: آدم وقتی این قضیه نارنجستان و میبینه فقط با خودش میگه وای به روزی که بگندد ....

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53571

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      • کرمانشاه غیرتمند

        . اگه پلیس هستی واقعا آبروی همه پلیس های فدا کار را بردی بی غیرت

      • پری

        مگه مردم اصلا اهمیتی دارن تا نظر بدن جمع کنین بابا آتش خشم مردمو بیشتر کنین تا همه بسوزیم و ایرانی نمونه

      • ناشناس

        ضارب را اخراج کنید تا حالش را ببینه

      • حسین

        خاک بر سر نظامی که از داعشی های درون مملکت اش بی خبره ، پرونده رو بردن بازرسی تا ماسمالی کنن .خاک بر سر بی غیرتان کنند سران مملکت ،اگه با زن محسنی اژه ای چنین میکردند چکار میکرد ، بایستی این مردک مزدور را جلو چشم زن اش دار بزنندتا درس عبرتی برا دیگر هتاکان باشد.

      • ابراهیم

        کار بسیار زشت و غیر انسانی وغیرشرعی بود ولی اگر آسیب شناسی شود چرا خانواده برخی از مسولین باعث بی آبرویی شوهر یا پدرانشان می شوند این هست که پدر همه وقتش را صرف کار کرده و ایضا کار پلیس هم زیاده کمتر به خانواده می رسه . با بودن کنار خانواده آرامش رو به اونها و جامعه هدیه بدهیم.

      • پارسا

        هموطن عزیزم ریشه اصلی این مشکلات در بی تفاوتی است اگر آن روز در باغ قوام شیراز چند خانم محجبه رو در روی آن خانم بی حجاب قرار می گرفتند و تذکر جدی می دادند قطعا ایشان خودش را جمع و جور می کرد . اگر چند مرد غیرتمند جلوی آن گاو وحشی می ایستادند این فاجعه رخ نمی داد . بی تفاوتی ما نسبت به هم میدان را برای خلافکار وسیع و راحت نموده است . ما همگی مسئول هستیم . اگه من اون روز اونجا بودم شوهر فاسد و لاابالی را با خاک یکسان می کردم تا اراذل و اوباش عبرت بگیرند و بدانند که چادر حرمت دارد و زن های بی حجاب در این مملکت جایگاهی ندارند .

      • مهدی

        شما که راست میگین !

      • متاسفم یک ایرانیم

        می‌نویسم برا کسایی که از خانم مثلاً آمربه معروف حمایت می کنند و مرد ایرانی رو محکوم.

        شماها اول اثبات کنید که مملکت اسلامی داریم. بعد در مورد حجاب اسلامی و آمربه معروف و غیره صحبت میکنیم.

      ارسال نظر