حجم ویدیو: 11.60M | مدت زمان : 00:01:39

دانشگاه صنعتی اصفهان تعطیل شد | شب گذشته در دانشکده شیمی این دانشگاه چه گذشت؟ + فیلم

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان امروز را تعطیل اعلام کرد. آخرین وضعیت آزمایشگاه دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان پس از آتش‌سوزی نیز اعلام شد.

آزمایشگاه دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان در آتش سوزی شب گذشته به صورت کامل سوخته است. همچنین در این حادثه یکی از دانشجویان این دانشگاه که سرباز امریه و اهل همدان نیز بوده جان خود را از دست داده است.

در ادامه تصاویری از این آزمایشگاه پس از آتش سوزی را مشاهده می‌کنید.

دانشگاه صنعتی اصفهان تعطیل شد

یکی از آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان شامگاه شنبه دچار حریق شد. به دنبال این حادثه، هیات رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان امروز را عزای عمومی و تعطیل اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی در دانشگاه صنعتی اصفهان/یک نفر فوت کرد

در اطلاعیه هیات رئیسه آمده است:

«در پی حادثه آتش سوزی آزمایشگاه دانشکده شیمی و درگذشت جانسوز دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان و سرباز امریه دانشکده شیمی؛ امروز یکشنبه ۲۰ آذر ماه از سوی هیات رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان عزای عمومی و تعطیل اعلام شد.

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان این مصیبت تلخ و اندوه بار را به خانواده زنده یاد مرادی، جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان تسلیت عرض می‌کند.»

لازم به ذکر است، آتش سوزی یکی از آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان شامگاه شنبه مهار شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان شامگاه شنبه به خبرنگار ایرنا گفته بود: این آتش سوزی در یکی از آزمایشگاه های دانشکده شیمی این دانشگاه اتفاق افتاد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خمینی‌شهر نیز اعلام کرد: یکی از آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی در ساعت‌ ۱۹ و ۳۶ دقیقه شامگاه شنبه دچار حریق شد که با حضور به هنگام و سریع ماموران آتش‌نشانی ایستگاه شماره ۲ و ۳ سازمان آتش نشانی خمینی‌شهر شهر اصفهان و دانشگاه صنعتی حریق به موقع اطفا شد.در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد، در حال حاضر شرایط تحت کنترل نیروهای امدادی و آتش‌نشانی است. 

علت حادثه و هویت جان‌باخته آتش‌سوزی دانشگاه صنعتی اصفهان

رییس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به هویت فرد جان‌باخته در حادثه آتش سوزی این دانشکده گفت: بررسی مقدماتی نشان می‌دهد سهل‌انگاری متوفی سبب بروز این حادثه شده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان شامگاه شنبه به نقل از علی اصغر انصافی اعلام کرد: یک نفر در حادثه آتش سوزی دانشکده شیمی جان باخته که هویت وی، حسین مرادی نیروی خدمت امریه دانشکده شیمی اهل ملایر استان همدان است.

وی با ابزار تاسف شدید از این حادثه تلخ گفت: آتش سوزی در آزمایشگاه شیمی معدنی دانشکده شیمی واقع در طبقه سوم این دانشکده، حادث شده است.

انصافی با بیان این که آزمایشگاه های تحقیقاتی تا ساعت ۲۲ در اختیار محققان است، تصریح کرد: بررسی مقدماتی نشان می دهد سهل انگاری متوفی سبب بروز این حادثه شده است.

وی اضافه کرد: بررسی های اولیه نشان می دهد که در نتیجه یک واکنش شیمیایی ابتدا آتش سوزی رخ داده و سپس آتش، سبب انفجار بعدی شده اما علت دقیق انفجار در دست بررسی است.

رییس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: انفجار ناشی از آتش‌سوزی سبب تخریب دیوار و سقف این آزمایشگاه شده اما آتش به بخش های دیگر سرایت نکرده است.

انصافی با اشاره به اینکه تاکنون به جز موارد محدود آتش سوزی کوره که خسارت و تلفاتی نداشته، حادثه این چنینی در این دانشکده وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: این وقایع، بر اساس بی احتیاطی، تخریب یا عدم کارکرد ناگهانی وسایل آزمایشگاه اتفاق می افتد که قابل پیش بینی نیست.

شامگاه شنبه ۱۹ آذر بر اثر حادثه آتش سوزی در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان یک نفر جان باخت و یک نفر دیگر مصدوم شد.

این حادثه ساعت ۱۹ و ۳۸ دقیقه گزارش شد و ۱۲ تیم از آتش نشانی اصفهان، خمینی شهر و شاهین شهر، اورژانس و هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند و با تلاش عوامل امدادی حریق اطفا شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی در شمال کلانشهر اصفهان و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 59071

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر