پرستار خبرساز از ایران رفت

منصوره‌ رنجبر، سوپروایزر بیمارستان پاستور مشهد که بعد از اعتراض صنفی عزل شد، به آلمان مهاجرت کرده است.

پرستار خبرساز از ایران رفت

منصوره‌ رنجبر، سوپروایزر بیمارستان پاستور مشهد که بعد از اعتراض صنفی عزل شد، به آلمان مهاجرت کرده است

چندی پیش منصوره رنجبر سرپرستار بیمارستان پاستور نو مشهد که به خاطر معوقات خود و همکارانش اعتراض کرده بود برکنار شده بود که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

در ویدیویی که از او در فضای مجازی منتشر شده بود وی می‌گوید: هیچ کس خبر ندارد ما در بیمارستان چه می‌کشیم. وزارت بهداشت بابت کرونا هیچی به پرسنل نداد. او می‌گوید «یک ماه با حقوق ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی من زندگی کنید. اول جواب ما را بدهید تا بتوانیم جواب مریض‌ها را بدهیم».

در همین رابطه آرش هاشمی، خبرنگار روزنامه اطلاعات مشهد در توئیتر خود نوشت:

این نیروهای متخصص و دلسوز مهاجرت نمی‌کنند، «مهاجرت داده می‌شوند».

منصوره رنجبر سرپرستار بیمارستان پاستور نو مشهد

 یازدهم تیرماه بود که پرستاران بیمارستان پاستور مشهد در اعتراض به عدم پرداخت معوقات خود تجمع کردند. تجمعی که پس از گذشت سه هفته، بدون نتیجه و برخورد نماند و در نامه‌ای از سوی رئیس بیمارستان، سوپروایزر این مجموعه از سمت خود عزل شد.

منصوره رنجبر، سوپروایزر بیمارستان پاستور در تجمع یازده تیر، خطاب به مسئولان بیمارستان گفته بود «برخی همکاران ما پدر و مادرشان را در کرونا از دست دادند، اما وزارت بهداشت ۱۰۰ تا تک تومانی هم خرج حتی درمان پرسنل نکرد. پرسنل اگر جان هم دادند، خودشان هزینه آن را پرداخت کردند. انتظار دارم منی که با تمام وجود در بیمارستان حاضر می‌شوم و بار‌ها و بار‌ها فرزندم را رها کردم تا به بیمارستان بیایم، شما به‌عنوان پدر من زمانی که می‌خواهید حقوق را برای پرداخت‌ها تایید کنید، بگویید من نمی‌توانم. یک بار با حقوق ما زندگی کنید».

منصوره رنجبر سرپرستار بیمارستان پاستور نو مشهد

او همچنین در مصاحبه‌ای جداگانه با روزنامه خراسان از مالیات‌های غیرقانونی و خارج از ضوابطی که از پرستاران اخذ می‌شود انتقاد کرد. موضوعی که رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد هم آن را تایید و با اشاره به اعتراض پرستاران مجموعه پاستور اظهار کرده بود: اتفاقی که اخیرا در یکی از بیمارستان‌های خصوصی مشهد رخ داده به دلیل ضرایب مالیات دریافتی بوده، البته نه تنها برای نظام پرستاری، بلکه برای پزشکان و تمام کارکنان بخش‌های دولتی به ویژه علوم پزشکی نیز این اتفاق رخ داده است. پرستاران طیف بسیار زیادی با درآمد‌های متوسط را شامل می‌شوند که کم کردن این اعداد از فیش حقوقی آن‌ها مشکل‌ساز است.

انتقاد‌های سوپروایزر بیمارستان پاستور به وضعیت معیشتی پرستاران، برایش بدون هزینه نبود و منصوره رنجبر تا پایان ماه هم سر کار خودش باقی نماند. سید بهروز افتخارزاده، رئیس این بیمارستان در نامه‌ای که بیست و نهم تیر ماه ابلاغ کرده است، منصوره رنجبر را از مسئولیت سوپروایزری معلق کرده و او را در اختیار دفتر پرستاری قرار داده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 60994

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر