خبر مهم برای متقاضیان آزمون تافل و آیلتس

جزئیات برگزاری آزمون ربان تافل و آیلتس در ایران اعلام شد.

خبر مهم برای متقاضیان آزمون تافل و آیلتس

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: آزمون تافل به صورت کاملا الکترونیک و آزمون آیلتس کاغذی برگزار می شود.

عبد الرسول پور عباس، رئیس سازمان سنجش کشور گفت: آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در بعدازظهر پنجشنبه ۱۱ اسفند و صبح و بعدازظهر جمعه ۱۲ اسفند سال جاری و آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲ صبح پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شوند و داوطلبان این آزمون‌ها از روز هشتم اسفند می‌توانند برای دریافت کارت آزمون اقدام کنند.

رئیس سازمان سنجش توضیح داد: نتایج اولیه نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ تا اوایل هفته آینده و بعد از برگزاری آزمون‌های ارشد و دکتری بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

او افزود: نمراتی که در نیمه اول اسفندماه اعلام می‌شود نمره خام داوطلبان است.هنگامی که سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش اعلام شود نمره کل داوطلبان به اطلاع آنها می‌رسد.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: نمره کل داوطلبان، نمره تراز شده است که شامل ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد نمره کنکور داوطلب است.

وی افزود: محدودیت‌های اینترنتی بسیار اثرگذار و آرامش بخش برای داوطلبان بود و کنترل‌های ما نشان دهنده سلامت این آزمون است. توانستیم رضایت داوطلبان و خانواده‌هایشان را فراهم کرده و این امید را ایجاد کنیم که حقی ناحق نشود، به تمام نهادها و افرادی که در سلامت این آزمون به ما کمک کردند تبریک می‌گویم.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: ما یک تجمیع را در آزمون‌ها دنبال می‌کنیم که امسال برای اولین بار برای آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری این کار انجام شد، این فرآیند سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی گفت: اولین آزمون تستی ما در حوزه آزمون الکترونیک برگزار شد، این کار را بدون اعلام عمومی انجام دادیم و نتیجه مثبت گرفتیم. می‌خواهیم یک بانک سوال هوشمند را تهیه کنیم، این مسأله گام اول است که با این وجود در لحظه می‌توان آزمون سراسری برگزار کرد.

او ادامه داد: سامانه جدید به دو سامانه دیگر به نام‌های برگزاری آزمون و طراحی سوال متصل می‌شود.

او ادامه داد: ۱۶۹هزارو ۹۶۴نفر در آزمون دکتری ثبت نام کردند که از این تعداد ۹۴هزارو۳۳۹ نفر مرد و۷۵هزار۶۲۵ زن هستند.(۴۴درصد زن و۵۶ درصد مرد)

پورعباس اعلام کرد: افراد قبل از آزمون باید احراز هویت شوند و ما درصدد هستیم تا با روش‌های علمی همچون اثر انگشت احراز هویت افراد را انجام دهیم.

او ادامه داد:در هنگام برگزاری آزمون خللی در اینترنت کشور وارد نمی‌شود و ما تلاش می‌کنیم امنیت آزمون‌ها را افزایش دهیم.

او اعلام کرد: در آزمون گذشته ما باکمک سامانه تقلب یاب از ۶۷نفر دستگاه تقلب گرفتیم. و آزمون گذشته در امنیت و سلامت کامل برگزار شد.

او افزود: افراد در هنگام آزمون الکترونیک نمی‌توانند به اینترنت درسترسی داشته باشند. ما ظرفیتی را برای آزمون در نظر داریم تا در چند نوبت کنکور برگزار شود.

پورعباس گفت: آزمون آیلتس زبان لغو نشد و به تعویق افتاد تا مشکلات آن برطرف شود. ما به زودی در این باره اطلاعیه را منتشر می‌کنیم.

رئیس سازمان سنجش گفت: آزمون تافل الکترونیکی و آزمون آیلتس کتبی  برگزار می‌شود.ما از کسی درباره علت آزمون دادن سوالی نمی‌پرسیم.  در ماه رمضان آزمونی برگزار نمی‌کنیم.

پورعباس اعلام کرد: آزمون سراسری تجربی دروس اختصاصی در سه شهر الکترونیکی برگزار شد.داوطلبان این آزمون نیز گزینش شدند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اینترنت در دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری قطع نخواهد شد. به‌دنبال این هستیم که آزمون‌های سازمان تجمیع شوند.

او افزود: ما درصدد هستیم تا برای عملکرد برگزاری آزمون یک سامانه موبایل طراحی کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74512

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر