هشدار مهم درباره شیوع تب کریمه کنگو و تب شالیزار در ایران + علایم

آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو و تب شالیزار در ایران و علایم ابتلا به این 2بیماری اعلام شد.

هشدار مهم درباره شیوع تب کریمه کنگو و تب شالیزار در ایران + علایم

تب کریمه کنگو و تب شالیزار چیست؟ علایم ابتلا به تب کریمه کنگو و تب شالیزار چیست؟ آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو و تب شالیزار در ایران اعلام شد. افرادی که به ذبح دام یا در شالیزار مشغول هستند، برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو و تب شالیزار باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: شیوع بیماری عجیب و مرگبار «تب شالیزار» در مازندران حسابی جنجالی شد + علایم

بیشتر بخوانید: افزایش مبتلایان تب کریمه کنگو در ایران | در خرید دام قربانی دقت کنید

محمدرضا شیرزادی، رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته ده مورد فوت ناشی از بیماری تب کریمه کنگو  در کشور گزارش شده است.

به گفته رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از ابتدای سال جاری تا کنون پنج مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور گزارش شده که خوشبختانه هیچ کدام از بیماران فوت نکرده اند.

شیرزادی بیان کرد: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و  خون‌آبه‌ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: گوشت دام ذبح شده باید به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتی‌ گراد در یخچال قرار داده شود؛ این فرآیند باعث می‌شود چنانچه ویروسی در گوشت وجود داشته باشد، از بین برود.

او گفت: توصیه می‌کنیم جگر و سایر اعضای دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای ۴ درجه سانتی‌ گراد، مصرف شوند. توصیه اکید می‌شود مردم از مصرف جگر خام خودداری کنند.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بیماری تب شالیزار، باکتریایی است و بیشتر در آب های راکد که مدفوع جوندگان در این آب ها بوده و افراد بر اثر مصرف آب آلوده، شنا کردن و شستن دست و صورت به این عارضه مبتلا خواهند شد.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می‌دهند که ۹۵ درصد موارد ابتلا به بیماری تب شالیزار، در استان‌های شمالی کشور است؛ ۲ مورد ابتلا به این بیماری در کشور گزارش شده که مرگ ناشی از آن توسط وزارت بهداشت تایید نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87151

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر