شعار و برنامه‌های جدید وزارت آموزش و پرورش اعلام شد

وزارت آموزش و پرورش شعار جدید این وزارتخانه را اعلام کرد و از اجرای چند طرح و برنامه برای دانش‌آموزان و فرهنگیان خبر داد.

شعار و برنامه‌های جدید وزارت آموزش و پرورش اعلام شد

وزارت آموزش و پرورش از اجرای چند طرح جدید برای دانش‌آموزان و فرهنگیان خبر داد. شعار و برنامه‌های جدید وزارت آموزش و پرورش اعلام شد. وزارت آموزش و پرورش جزئیات اجرای طرح «دانا» برای شورای دانش‌آموزی مدارس را اعلام کرد. وزارت آموزش و پرورش جزئیات اجرای برنامه‌ها و طرح‌های تابستانه برای دانش‌آموزان را اعلام کرد. برنامه تابستانی وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان اعلام شد. شیوه‌نامه اجرایی پایگاه‌های تابستانی سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد. وزارت آموزش و پرورش زمان اجرای این طرح و برنامه‌های تابستانه در مدارس و پایگاه‌های این وزارتخانه برای دانش‌آموزان را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: تصمیم مهم وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری یک رویداد بزرگ

وزارت آموزش و پرورش شعار جدید این وزارتخانه را اعلام کرد و از اجرای چند طرح و برنامه برای دانش‌آموزان و فرهنگیان خبر داد. وزارت آموزش و پرورش در ایام تعطیلی مدارس، برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ و طرح جدیدی را در نظر گرفته است. شرکت‌کنندگان این طرح وزارت آموزش و پرورش، تمام دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی دوره اول و دوم و متوسطه دوره اول و دوم هستند.

وزارت آموزش و پرورش

توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از فعالیت ۲۵ هزار پایگاه تابستانی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره آیین افتتاحیه پایگاه‌های تابستانی در مدارس اظهار کرد: «تربیت بدون توقف؛ ایجاد موقعیت‌های تربیتی توسط تمام نهادها، خانواده‌ها و مدارس برای دانش آموزان»، شعار تابستان امسال است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از اول خرداد ثبت پایگاه‌ها را در سامانه نورینو پیش‌بینی کرده بودیم، افزود: حدود ۲۵ هزار پایگاه در حدود ۲۰ درصد مدارس، به علاوه هزار کانون فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش و هزار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر‌های مختلف تا به امروز در نورینو ثبت شده است. این روند تا ۷ تیر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: خبر مهم و فوری وزارت آموزش و پرورش

به گفته باقرزاده، دانش آموزان تا ۱۵ تیر فرصت ثبت‌نام در این ۲۵ هزار پایگاه را دارند و می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir می‌توانند رشته‌های مختلف را در مکان‌های مختلف ببینند و اقدام به ثبت‌نام در این پایگاه‌ها کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا این لحظه ۳۷۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در این ۲۵ هزار پایگاه تابستانی ثبت‌نام کرده‌اند، درباره هزینه کلاس‌ها افزود: تمام پایگاه‌هایی که در سامانه جامع معاونت پرورشی در درگاه وزارت آموزش و پرورش یعنی «نورینو» ثبت شده‌اند، باید مبلغ شهریه کلاس را نیز در این سامانه عنوان کنند؛ بنابراین قطعا نظارت بر شهریه‌ها وجود دارد.

باقرزاده عنوان کرد: برخی برنامه‌ها و فعالیت‌ها رایگان است، اما برخی از فعالیت‌ها به دلیل اینکه رویکردشان مهارتی و حرفه‌ای است و احتیاج به ابزار و مربی متخصص دارد، هزینه و شهریه دریافت می‌کنند، اما سقفی برایش وجود دارد و نظارت بر روی این هزینه‌ها از طریق شورای اوقات فراغت استان که مدیر کل استان، رئیس آن شوراست، اتفاق می‌افتد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیشتر توضیح داد: ابتدا شهریه کلاس‌ها باید عنوان شود و در سامانه تایید شود تا اجازه نمایش دادن آن کلاس در سامانه نورینو داده شود و دانش‌آموزان بتوانند این پایگاه‌ها را ببینند. طبیعتا اعداد و ارقام کلاس هم باید منطقی و حساب شده باشد تا فرصت را برای شرکت عموم دانش‌آموزان ایجاد کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین خطاب به دانش آموزان توصیه کرد: توصیه می‌کنم دانش آموزان از پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش استفاده کنند. اساتید این پایگاه‌ها مورد تایید آموزش و پرورش است و نظارت بر روی مبالغ و شهریه‌های آن وجود دارد و آموزش و پرورش اجازه غیر متعارف بودن این مبالغ را نمی‌دهد.

به گفته باقرزاده والدین و دانش آموزان می‌توانند از طریق درگاه انعکاس نظرات و پیشنهادات و انتقادات در سامانه «نورینو» و پنجره خدمات واحد وزارت آموزش و پرورش، شکایات خود درباره شهریه‌های نامتعارف کلاس‌های پایگاه‌های تابستانی ثبت شده در سامانه «نورینو» را به اطلاع آموزش و پرورش برسانند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش بینی جذب ۴ میلیون دانش‌آموز یعنی ۲۰ درصد دانش‌آموزان را در پایگاه‌های تابستانی داریم.

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مردمی‌سازی، توجه به رویکردهای تحولی و ایجاد سامانه سراسری ثبت پایگاه‌ها و ثبت دانش آموزان از جمله رویکردهای تحولی معاونت پرورشی است. پیش‌بینی می‌کنیم ۳۰ هزار پایگاه تابستانی از جمله پایگاه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بسیج محلات کانون‌های پرورش فرهنگی هنری حضور دارند. البته تاکنون حدود ۲۵ هزار پایگاه تابستانی در سامانه نورینو ثبت‌نام کرده‌اند.

باقرزاده با بیان اینکه پیش‌بینی جذب ۴ میلیون دانش آموز یعنی ۲۰ درصد دانش آموزان را داریم؛ گفت: جلسات هماهنگی بین مسئولان معاونت پرورشی سراسر کشور برگزار شده است و به صورت کلی وضعیت تشکیل پایگاه‌ها و ثبت‌نام دانش‌آموزان به خوبی اجرایی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: تاکنون ۴۱۶ هزار دانش‌آموز ثبت نام کردند که ۳۹ درصد پسران و ۶۱ درصد دختران هستند. در پایگاه‌ها روخوانی و روانخوانی قرآن کامپیوتر و رشته‌های ورزشی در نظر گرفته شده است.

باقرزاده با بیان اینکه برای اولین بار از والدین هم برای برگزاری اردوها استفاده شده است؛ گفت: حدود سه درصد از مربیان از والدین هستند. حتی دو درصد از مربیان هم دانش آموز هستند.

محمدحسین پورسلیم، مدیرکل فرهنگی هنری اردوگاه‌ها و فضاهای پرورشی هم در این نشست با بیان اینکه شعار امسال تربیت بدون توقف است گفت: اختیارات به استان‌ها داده شده است تا با تفاوت مناطق و اساتید مورد نظر خود برنامه‌ریزی متفاوت و خاص خود را داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح دانا برای شورای دانش‌آموزی مدارس ایجاد شده است؛ گفت: این حرکت از تابستان آغاز می‌شود اما در طول سال ادامه خواهد یافت.

پورسلیم افزود: طرح مسئولیت و سازندگی را در میان دانش آموزان استعدادهای درخشان در نظر گرفتیم؛ طرح به وقت خدمت یک طرح اجتماعی گروه محور برای دانش آموزان است، دانش آموزان گرد هم می آیند و یک اقدام اجتماعی را انجام می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول به استفاده از همه ظرفیت‌های دانش آموزان اشاره شده است؛ گفت: هر دانش آموزی یک استعداد و ظرفیت دارد که باید به تک تک این استعدادها توجه کرد و رشد داد.

پورسلیم تاکید کرد: برای اولین بار کاروان پیاده‌روی اربعین دانش‌آموزی را برای اربعین امسال در نظر گرفتیم. پیگیری کردیم تا در مرزهای ایران موکب‌های دانش‌آموزی ایجاد کنیم و در طول مسیر راه‌پیمایی اربعین هم چند موکب ایجاد کنیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94481

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر