خبر خوش حقوقی برای فرهنگیان | جزئیات واریز مطالبات حقوق بازنشستگان و معوقات رتبه‌بندی معلمان اعلام شد

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص افزایش حقوق معلمان و بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش و واریز مابه‌اتفاوت رتبه‌بندی فرهنگیان اعلام شد.

خبر خوش حقوقی برای فرهنگیان | جزئیات واریز مطالبات حقوق بازنشستگان و معوقات رتبه‌بندی معلمان اعلام شد

حقوق معلمان و بازنشستگان فرهنگی با وجود وعده‌های مسئولان، همچنان با تاخیر پرداخت می‌شود و تکلیف مطالبات و معوقات حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی، همچنان مشخص نشده است. معوقات حقوق معلمان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱، و ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۲ نیز پرداخته نشده است. زمان واریز مطالبات و معوقات حقوق معلمان و فرهنگیان حق‌التدریس و خرید خدمات آموزشی اعلام شد.  جزئیات پرداخت مطالبات حقوق معلمان و معوقات رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

زمان واریز بخشی از مطالبات حقوق معلمان اعلام شد. آخرین اخبار و جزئیات در خصوص افزایش حقوق معلمان و بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش و واریز مابه‌اتفاوت رتبه‌بندی فرهنگیان اعلام شد.

حقوق معلمان

جزئیات پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس و حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی اعلام شد. 

زمان واریز معوقات حقوق معلمان و بازنشستگان

معلمان شاغل و بازنشسته بابت ساعات حق‌التدریس خود به ازای ماه‌های بهمن، اسفند ۱۴۰۱ و فرورین و اردیبهشت ۱۴۰۲ مطالبه دارند.

هم‌اکنون بخشی از حق‌التدریس معلمان یعنی حق‌التدریس بهمن ماه 1401، اوایل هفته آینده پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره افزایش حقوق معلمان در استان های گرمسیری

همچنین مطالبات مربوط به حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی تا پایان سال ۱۴۰۱ و مرخصی ذخیره فرهنگیان بازنشسته نیز تا سال ۱۴۰۰ پرداخت خواهد شد.

بخش دیگری از مطالبات معلمان، مربوط به ۶۰ ساعت تدریس آنها در طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان است که تابستان سال ۱۴۰۱ با هدف جبران بخشی از افت تحصیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا برگزار شد اما تا به امروز، هنوز مطالبات مربوط به معلمان شاغل در این طرح، پرداخت نشده است.

جزئیات پرداخت معوقات حقوق معلمان و مطالبات رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مطالبات رتبه‌بندی ۴۲ هزار نفر از معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ که تاکنون پرداخت نشده بود در مرحله پرداخت است.

صادق ستاری‌فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت معوقات رتبه‌بندی بازنشستگان سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: برای پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ با سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی هماهنگی‌های لازم انجام و اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شد.

او افزود: کسورات سهم صندوق و مطالبات به جا مانده بازنشستگان سال ۱۴۰۰ که مشمول رتبه‌بندی هستند، به‌زودی پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: برای پرداخت معوقات به ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که تأمین شد و بخشی از آن را بابت سهم کسورات تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری است و بخشی نیز به مطالبات معلمان بازنشسته اختصاص می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: حدود ۴۲ هزار معلم بازنشسته سال ۱۴۰۰ در تاریخ اول مهر بازنشسته شدند و به دلیل یک روز اختلاف مشمول رتبه‌بندی نشده بودند، فرآیند محاسبه معوقات آنها به زمان بیشتری نیاز داشت و تلاش می‌کنیم مطالبات به زودی پرداخت شود.

طبق قانون رتبه‌بندی، افرادی که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ (اجرای قانون رتبه‌بندی) بازنشسته شدند، می‌توانند از مزایای رتبه‌بندی متناسب با رتبه اکتسابی برخوردار شوند و احکام بازنشستگی آنها برابر مقررات اصلاح خواهد شد.

افزایش میانگین حقوق معلمان به ۱۵ میلیون تومان

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: میانگین حقوق معلمان از ۱۰.۵ میلیون پس از رتبه‌بندی به ۱۵ میلیون افزایش پیدا کرده است. 

سخنگوی دولت درباره طرح رتبه بندی معلمان، عنوان کرد:دولت اعتقاد دارد هزینه کردن برای معلم و آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده کشور است.رتبه‌بندی امری مقطعی و پروژه‌ای نیست، بلکه مستمراً در طول خدمت معلمان به موجب قانون شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی معلمان ارزیابی می‌شود.

او افزود: میانگین حقوق معلمان از حدود ۱۰ و نیم میلیون تومان به بیش از ۱۵ میلیون تومان رسیده است. سهم حقوق معلمان در بودجه از ۹ درصد به ۱۴ درصد رسید یعنی افزایش ۵ درصدی یافت.

بهادری جهرمی درخصوص جبران عقب ماندگی دانش آموزان در دوران کرونا گفت: البته رسالتی که دولت برای خودش تعریف کرده است جبران عقب‌ماندگی در دوران مختلف است و یک بخشی هم آموزشی است. حجم تعطیلی در این دوران بسیار زیاد بود. طرحی به منظور تعمیق و تثبیت یادگیری در ۲۰درصد مدارس اجرا شد؛ خاصه مناطق محروم که برای هزار ۱۱۵ دبیرستان و مراکز شبانه روزی اجرا شد.

حقوق معلمان به‌اندازه کارمندان دولت نیست

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به حقوق معلمان عنوان کرد: دریافتی معلمان به‌اندازه کارمندان دیگر ادارات نیست و آنان به‌جز حقوق مزایایی مشابه دیگر نهادها ندارند.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:

صحرایی با بیان اینکه هیچ تحولی در آموزش‌وپرورش بدون حضور معلمان امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: طبق گفته شهید رجایی وزارت آموزش‌ و پرورش وزارت تربیت و نگهداری معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید به اینکه معلمان قلب و روح آموزش‌ و پرورش محسوب می‌شوند، افزود: اگر معلمان اوضاع خوبی نداشته باشند اوضاع آموزش‌وپرورش هم مناسب نیست و اگر اوضاع این وزارت خوب نباشد، وضعیت کشور هم خوب نیست.

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به حقوق معلمان عنوان کرد: دریافتی و حقوق معلمان به‌اندازه کارمندان دیگر ادارات نیست و آنان به‌جز حقوق، مزایایی مشابه دیگر نهادها ندارند.

او با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی باید عملکرد معلمان را بر اساس وظایف‌شان بسنجد، بیان کرد: چرا طرح‌های اجرایی در آموزش‌وپرورش مانند طرح شهید زین‌الدین، شهید محمودوند و شهید همت در رتبه‌بندی لحاظ نشده‌است؟

صحرایی با اشاره به فعالیت ۳ هزار معلم کوچ‌رو در مناطق عشایری کشور گفت: آیا ما عملکرد این معلمان را باید با تعداد مقاله بسنجیم؟ این معلمان هر قدم که در راه تعلیم برمی‌دارند باید ردپای آنان را طلا گرفت.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94896

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      • ناشناس

        شما را به خدا معوقات بازنشستگان اول مهر 1400را پرداخت نمایید ممنون

      • رحیمی

        کجا شد معوقات ۱۴۰۰ اقا حرفی زد که روپوش بگذاره رو غیبت وزیرش

      • ب م

        سلام درباره معلمین بازنشسته ۱۴۰۰ درزمینه رتبه بندی رسیدگی شود

      ارسال نظر