خبر مهم برای مددجویان و معلولان | جزئیات افزایش مستمری و مزایای بازنشستگی مددجویان اعلام شد

جزئیات افزایش حقوق و مستمری، یارانه نقدی و بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شد.

خبر مهم برای مددجویان و معلولان | جزئیات افزایش مستمری و مزایای بازنشستگی مددجویان اعلام شد

مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌توانند از مزایای بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند. نمایندگان مجلس نیز از تصویب افزایش مستمری مددجویان و معلولان کمیته امداد و بهزیستی خبر داده‌اند و خواستار اجرای افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان و معلولان شدند.

جزئیات افزایش یارانه نقدی، حقوق و مستمری و بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شد.

مددجویان و معلولان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۷۱ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت خبر داد.

حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اعلام کرد: برخورداری از بیمه تامین اجتماعی یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های تحت حمایت است که موجب بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی برای مددجویان می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد افزود: بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی موجب خروج پایدار مددجویان از چرخه حمایت کمیته امداد خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۷۱ هزار نفر زن سرپرست خانوار تحت حمایت، خاطرنشان کرد: ۲۷ هزار نفر از این افراد از طریق سهمیه جدید، جذب شده‌اند.

خدرویسی تاکید کرد: همچنین در حال حاضر برای بیش از ۵۶ هزار نفر از مددجویان، پرداخت حق بیمه صندوق روستاییان و عشایر در حال انجام است.

او وی از بازنشسته شدن هفت هزار نفر از مددجویان از طریق بیمه تأمین اجتماعی و خروج پایدار از چرخه حمایت کمیته امداد خبر داد و اظهار کرد: برخورداری از حقوق ماهیانه، از مزایای بازنشستگی تامین اجتماعی برای مددجویان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تصریح کرد: تعداد ۱۴۰۰ نفر از مددجویان مشمول بیمه صندوق روستاییان و عشایر نیز به بازنشستگی رسیده و از حقوق ماهیانه بهره‌مند شده‌اند.

۴۰ درصد افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اعمال شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را ۴۰ درصد لحاظ کرده و باید مر قانون اجرایی شود.

عبدالرضا مصری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به مراجعاتی که نمایندگان به هیات رئیسه داشتند بنده از طرف همه نمایندگان مجلس خطاب به سازمان برنامه و بودجه باید بگویم که مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال جاری مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را ۴۰ درصد افزایش داد اما در مبلغ پرداختی در فروردین‌، اردیبهشت و خردادماه ۲۰ درصد افزایش لحاظ شده است. این اقدام ۱۰۰ درصد غیرقانونی بوده و انتظار می‌رود در اولین پرداخت همه معوقات پرداخت شده و ۴۰ درصد افزایش اعمال شود.

نایب رئیس مجلس در ادامه اظهار کرد: این مُر قانون است و اگر کسری بودجه‌ای وجود دارد باید از همه کسر شود نه این‌که محرومان جامعه محروم گردند، همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه محرومان بوده و خانه ملت متعلق به این افراد است.

طبق قانون باید ۳ درصد استخدام‌های کل کشور به معلولان اختصاص داده شود

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل بیکاری معلولان تاکید کرد: طبق قانون باید ۳ درصد استخدام‌های کل کشور به معلولان اختصاص داده شود اما چند درصد این اصل محقق شده است؟

علی علیزاده، نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، خطاب به سران قوا بیان کرد: حالا که با تدبیر سران قوا مولدسازی اموال دولت به یکی از منابع مالی دولت تبدیل شده بیم آن می‌رود که تجربیات تلخ گذشته تکرار شود و البته بیم آن نیز می‌رود که اموال دولت به اسم مولدسازی به خصولتی‌ها واگذار شود. لازم است برای جلوگیری از شکل‌گیری فساد واگذاری اموال دولتی به خصولتی‌ها ممنوع شود. 

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر کار بیان کرد: مشکل معلولان عزیز بیکاری است. طبق قانون باید ۳ درصد استخدام‌های کل کشور به عزیزان معلول اختصاص داده شود، آیا اجرایی شده است؟ 

نماینده مردم مراغه در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش و بهداشت تصریح کرد: اگر از سفر حج خارج شده‌اید لطفا پیگیر مطالبات و پرداخت معوقات قشر زحمتکش نیروهای خدماتی آموزش و پرورش باشید که با اندک حقوق گذران زندگی می‌کنند. هموطنانی که امروز درگیر درمان هستند مراجعات مکرری به نمایندگان برای کمبود اقلام دارویی دارند. تاسف‌بار است که بسیاری از همین داروهای بیماران به راحتی در بازار سیاه پیدا می‌شود و غم‌انگیزتر که داروی مورد نیاز بیمار با ارز دولتی تهیه شده و باید در بازار سیاه پیدا شود. آقای وزیر مشقات بازار سیاه همه را خسته کرده و درد بیمار برایش کافی است. 

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در تذکری دیگر خطاب به وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا از ثروتمندان مالیات بیشتری اخذ می‌شود، اما در کشور ما تیغ بران مالیات بر گردن معلم، کارگر، کارمند و اصناف مظلوم نهاده شده است. صدها هزار خانه خالی اعیانی به گواه آمار وجود دارد. چرا سراغ آنها نمی روید؟ 

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در تذکری  خطاب به وزیر جهاد کشاورزی افزود: دو سال قبل قیمت نهاده ها را آزاد کردید که تولیدکننده و مصرف کننده تکلیف خود را بدانند. اما امروز تولیدکننده یعنی مرغداران، مجبور هستند نهاده را از بازار سیاه تهیه کنند و نمی توانند نهاده را از نهادهای رسمی دریافت کنند. مصرف کننده نیز مرغ را بالاتر از قیمت مصوب تهیه می کند. چرا همه کارها باید به دلال ها سپرده شود؟

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97589

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      • سیدرضایی

        خواهشا دروغ تو بوق و کرنا نکنید مستمری فقط شعار است امروز همون قبلی پرداخت شد لطفا با روح و روان معلولین بازی نکنید خدا بدرد ما معلولین دچار کنه هر کسی رو که از خبرهای کذب میخواد سواستفاده کنه

      ارسال نظر