انتقاد از دولت قربانی گرفت/ حکم تخلیه ساختمان رصدخانه مهاجرت ایران صادر شد

ظاهرا انتقادات تند مدیر رصدخانه مهاجرت ایران کار دست او داده و ضمن قطع بودجه حکم تخلیه ساختمان رصدخانه نیز صادر شده است.

انتقاد از دولت قربانی گرفت/ حکم تخلیه ساختمان رصدخانه مهاجرت  ایران صادر شد

 ظاهرا انتقادات تند مدیر رصدخانه مهاجرت ایران کار دست او داده و ضمن قطع بودجه حکم تخلیه ساختمان رصدخانه نیز صادر شده است.

 بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت ایران در نشست امروز بررسی علل مهاجرت نخبگان از کشور در موسسه اطلاعات، گفت: بارها درباره روند مهاجرت نخبگان وسرمایه های علمی با ارائه مدرک سخن گفته ایم اما متاسفانه با ما برخورد شده است. به تازگی هم علاوه بر قطع بودجه مورد نیاز این رصد خانه، حکم تخلیه از ساختمان این رصد خانه نیز صادر شده است!

به گفته وی ۸۰ درصد ایرانیان مقیم خارج کشور، تمایل به بازگشت به کشور دارند ولی فضا به گونه‌ای است که برای بازگشت خود به کشور تردید دارند.

صلواتی افزود: مهمترین ضعف حال حاضر این است که پس از بازگشت نخبگان - که سال‌ها در مراکز علمی تراز اول خارج کشور تحصیل و تدریس کرده اند- به مدارک علمی آنان از جمله لیسانس آن‌ها ایراد وارد می‌شود.  

به گفته وی متاسفانه نسل سرمایه‌ای کشور را به سادگی از دست می‌دهیم و به نوعی «نسل کشی سرمایه انسانی» را در کشور رقم می‌زنیم. مدیر رصد خانه مهاجرت ایران افزود: براساس آمار اعلامی نیرو‌های کلیدی و متخصص ۶۷ درصد شرکت‌های دانش بنیان، وارد فرآیند مهاجرت شده‌اند.

منبع: اطلاعات

دیگر رسانه ها

کدخبر: 99810

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر