گران‌ترین خوراکی‌های دنیا؛ از خاویار و زعفران گرفته تا طلای خوراکی و پسته ایرانی!

همه ما می‌دانیم که خاویار و زعفران از گران‌ترین مواد غذایی در جهان هستند، اما دیگر مواد غذایی لوکسی که سرآشپزان برتر برای آن‌ها هزینه‌های زیادی می‌پردازند، کدامند؟

گران‌ترین خوراکی‌های دنیا؛ از خاویار و زعفران گرفته تا طلای خوراکی و پسته ایرانی!

همه ما می‌دانیم که خاویار و زعفران از گران‌ترین مواد غذایی در جهان هستند، اما دیگر مواد غذایی لوکسی که سرآشپزان برتر برای آن‌ها هزینه‌های زیادی می‌پردازند، کدامند؟

به گزارش عرشه آنلاین؛ در گوشه و کنار جهان، خوراکی‌های منحصر به فردی وجود دارند که به دلیل کمیابی، روش‌های خاص تولید یا طعم و مزه‌ی بی‌نظیرشان با قیمت‌های سرسام‌آوری به فروش می‌رسند. این خوراکی‌های نادر و ارزشمند، معمولاً در منوهای رستوران‌های برتر جهان به چشم می‌خورند و علاقه‌مندان به غذاهای لوکس و سرآشپزان معروف برای چشیدن طعم آن‌ها و استفاده از این مواد در خوراکی‌هایشان، هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کنند. در ادامه با برخی از این مواد غذایی گران‌قیمت آشنا خواهیم شد.

ترافل

۱. ترافل سفید آلبا (قارچ)

ترافل سیاه لوکسی که ممکن است بر روی پاستای تالیاتله کره‌ای خود رنده می شود، یک چیز است، و ترافل سفید آلبا، یا «تریفولا دی آلبا مادونا»، که در ایتالیا رشد می‌کند، یک چیز دیگر است. گران‌ترین نوع این قارچ در سال ۲۰۰۷ به قیمت ۳۳۰ هزار دلار به فروش رسید.

خاویار

۲. خاویار بلوگا  

خاویار ماهی خاویار سیبری یکی از گران‌ترین غذاهای روی زمین است که به خاطر طعم نمکی و خاکی‌اش مشهور است. خاویار بلوگای ایرانی به‌طور رسمی گران‌ترین خاویار جهان است و هر کیلوگرم آن ۲۰ هزار پوند قیمت دارد. اگر قصد دارید کمی ولخرجی کنید، یک قوطی ۳۰ گرمی از برند "مرد ترافلی" ۱۵۷ دلار هزینه دارد. بهترین روش مصرف آن؟ مقدار کمی از آن را روی دست خود ریخته و در دمای بدن میل کنید.

 

پنیر-کاتچوکافالو-پودولیکو

۳. پنیر کاتچوکافالو پودولیکو  

چند نوع مختلف از پنیر کاتچوکافالو وجود دارد، اما نوع پودولیکو، که از شیر گاوهای آزاد گرفته می‌شود، گران‌ترین آن‌هاست. این پنیر کششی که در غار رسیده می‌شود، شکل قطره اشک دارد و طعمی مشابه پروولون دارد. قیمت آن حدود ۱۴۰ دلار برای هر کیلوگرم است.

 

طلای خوراکی

۴. طلای خوراکی  

وقتی برخی افراد واقعاً احساس ثروتمند بودن می کنند و می خواهند آن را به رخ بکشند، به پوشیدان زیورآلات طلا بسنده نمی کنند و سراغ خوردن آن روی می آورند! معمولاً این مورد را در بستنی‌های گران‌قیمت در کازینوهای ایالات متحده پیدا می شود که معمولا باقیمت حدوداً 70 دلار کمی از آن طلا را دریافت کرد.

 

خوراک-جگر-فوی-گرا

۵. خوراک جگر

فوی گرا (خوراک جگر) که بسیار غنی و چرب است، معمولاً از جگر غازهایی تهیه می‌شود که به اجبار تغذیه شده‌اند. این روش اخلاقی نیست، اما جایگزین‌های رو به افزایشی وجود دارد. در اسپانیا، فوی گرا از شرکت "لا پاتریا دی سوسا" تا ۷۰۰ دلار در هر کیلوگرم به فروش می‌رسد.

 

خرچنگ_های-گردن-غازی

۶. خرچنگ‌های گردن غازی  

این خرچنگ‌ها که از گالیسیا تهیه می‌شوند، به سختی برداشت می‌شوند و ماهیگیران برای جمع‌آوری آن‌ها جان خود را به خطر می‌اندازند. یک برداشت خوب می‌تواند بیش از ۵۰۰ دلار برای هر کیلوگرم درآمد داشته باشد.

 

پسته

۷. پسته ایرانی  

پسته‌های سبز روشن به‌خاطر طعم ملایم و ظاهر جذابشان ارزشمند هستند، اما یک کیلوگرم از نوع مرغوب آن‌ها تا ۱۵۳ دلار هزینه دارد. این نوع پسته که با نام ایرانی مشهور است در ماکادمیاهای کشت می شود و در استرالیا یکی از گران‌ترین آجیل‌ها محسوب می‌شوند.

 

 ژامبون-ایبریکو-دی-بلوته

۸. ژامبون ایبریکو دی بلوته  

آیا ۳۶۰۰ دلار اضافی دارید؟ شما هم می‌توانید یک پا از ژامبون کره‌ای و غنی از اومامی بخرید که از خوک‌های ایبریکو تغذیه شده با بلوط و پرورش یافته در غرب اسپانیا تهیه می‌شود.

 

 گوشت-گاو-کوبه-ژاپنی

۹. گوشت گاو کوبه ژاپنی  

گوشت واگیو میازاکی با رگه‌های چربی فشرده، بهترین گوشت در ژاپن محسوب می‌شود. در لاس وگاس، هر اونس (۲۸ گرم) آن تا ۳۳ دلار قیمت دارد، بنابراین یک استیک استاندارد ۲۰۰ گرمی می‌تواند تا ۲۴۰ دلار هزینه داشته باشد.

 

قهوه-کوپی-لواک

۱۰. قهوه کوپی لواک

گران‌ترین قهوه جهان باید از دستگاه گوارش یک نوع گربه به نام زباد عبور می‌کند تا به فنجان برسد. بازار پر از نسخه‌های تقلبی این نوع قهوه است، اما انتظار داشته باشید که برای ۱۰۰ گرم دانه‌های این قهوه که عطری عجیب دارد، حدود ۱۵۰ دلار بپردازید.

 

قارچ-ماتسوتاکه

۱۱. قارچ ماتسوتاکه  

قارچ‌های ماتسوتاکه ژاپنی عطری تند دارند و قیمت آن‌ها تا ۲۰۰۰ دلار برای هر کیلوگرم می‌رسد.

 

زعفران

۱۲. زعفران  

زعفران در حال حاضر عمدتاً در ایران برداشت می‌شود. یک فروشگاه ادویه‌جات به نام "هربی" در سیدنی، نیم گرم زعفران را به قیمت ۹.۹۰ دلار می‌فروشد.

 

 آشیانه-پرستو

۱۳. آشیانه پرستو  

سوپ آشیانه پرنده یا آشیانه پرستو، یک غذای محبوب چینی است. غذایی که به عنوان یک روش درمانی همه‌جانبه مشهور است. یک کاسه از سوپ با آشیانه‌های سفید ۲۰۰۰ دلار قیمت دارد، اما اگر با آشیانه‌های قرمز پرستو تهیه شده باشد، قیمت آن می‌تواند تا ۱۰ هزار دلار برسد.

 

بالزامیک

۱۴. سرکه بالزامیک  

همان‌طور که روغن‌ها با هم تفاوت دارند، تمام سرکه‌ها هم یکسان نیستند. سرکه بالزامیک سنتی، که در منطقه مودنا ایتالیا تولید می‌شود، دارای گواهی D.O.P است که تایید می‌کند این یک محصول معتبر است و با نام «Aceto Balsamico Tradizionale» برچسب‌گذاری می‌شود. یک بطری ۱۰۰ میلی‌لیتری قدیمی معمولاً حدود ۱۸۰ دلار یا بیشتر قیمت دارد.

 

 لوبینای-وانیل

۱۵. لوبیای وانیل  

گل‌های زیبای وانیل که به‌طور عجیبی معطر هستند، باید در زمانی کوتاه که گل باز است، با دست گرده‌افشانی شوند. این کار بسیار پر زحمت است و هر دانه وانیل درجه یک که در استرالیا کشت شده باشد، می‌تواند به قیمت ۱۰ دلار فروخته شود.

 

 صدف-دریایی-آبالون

۱۶. حلزون دریایی (آبالون)  

آبالون در اصل یک "حلزون دریایی" است، در آب‌های اقیانوس در قسمت جنوب استرالیا برداشت می‌شود پس از صید آن ها هر صدف می‌تواند به قیمت ۱۲۰ دلار به فروش برسد. ماهیگیر دیوید باکلند مجوز برداشت ۷.۵ تن گوشت در هر فصل را دارد که می‌تواند تا یک میلیون دلار ارزش داشته باشد.

 

هندوانه سیاه

۱۷. هندوانه سیاه  

هندوانه‌های دنسوکه، یکی دیگر از خوراکی‌های لوکس ژاپنی، حدود ۲۰ برابر هندوانه‌های پوست سبز معمولی قیمت دارند. در حراجی‌ها، میوه‌های بزرگ‌تر یا بسیار با کیفیت می‌توانند تا ۶۳۰۰ دلار فروخته شوند.

منبع: تیترکوتاه

دیگر رسانه ها

کدخبر: 151330

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر