ابراهیم عقیل توسط اسرائیل ترور شد؛ او کیست؟

خبرگزاری رویترز به صورت رسمی از ترور ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان در جلسه‌ای با حضور برخی از افراد گردان رضوان خبر داد.

ابراهیم عقیل توسط اسرائیل ترور شد؛ او کیست؟

منابع امنیتی اعلام کردند که هدف حمله هوایی اسرائیل چند دقیقه پیش به بیروت پایتخت لبنان، ابراهیم عقیل بوده است. عقیل در شورای جهاد، بالاترین نهاد نظامی حزب الله حضور دارد.

خبرگزاری رویترز به صورت رسمی از ترور ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان در زمان شرکت در جلسه‌ای با حضور برخی از افراد گردان رضوان خبر داد.

او همچنین به دلیل نقشش در بمباران پادگان تفنگداران آمریکایی در بیروت در سال ۱۹۸۳ توسط ایالات متحده تحت تعقیب بوده است./

ابراهیم عقیل توسط اسرائیل ترور شد

رسانه های اسرائیلی مدعی شدند که در بمباران منطقه الضاحیه در جنوب بیروت« ابراهیم عقیل» فرمانده عملیات ویژه و عضو شورای جهادی در حزب الله لبنان ترور شده است

ابراهیم عقیل کیست؟

در سال ۲۰۱۹، دولت ایالات متحده برای هرگونه اطلاعاتی که به دستگیری یا افشای محل ابراهیم عقیل منجر شود، مبلغ ۷ میلیون دلار جایزه تعیین کرد

 

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو: ابراهیم عقیل، یکی از فرماندهان ارشد و باسابقه حزب‌الله لبنان، به‌عنوان فردی با تجربه گسترده در عملیات نظامی و امنیتی شناخته می‌شود. او در اجرای بسیاری از عملیات‌های حساس حزب‌الله، به‌ویژه علیه اسرائیل، نقش محوری داشته است. یکی از دلایل برجسته شدن او در سطح بین‌المللی، قرار گرفتن نامش در فهرست افراد تحت تعقیب ایالات متحده است.

در سال ۲۰۱۹، دولت ایالات متحده برای هرگونه اطلاعاتی که به دستگیری یا افشای محل ابراهیم عقیل منجر شود، مبلغ ۷ میلیون دلار جایزه تعیین کرد. این جایزه به دلیل نقش او در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات‌های حزب‌الله و ارتباط مستقیم او با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تعیین شد. آمریکا عقیل را به دلیل مشارکت در فعالیت‌های تروریستی و حملات علیه نیروهای غربی، از جمله عملیات‌هایی در دهه ۱۹۸۰، به‌ویژه در جریان جنگ داخلی لبنان، تحت تعقیب قرار داده بود.

این فرمانده شجاع حزب الله همچنین در عملیات بمب‌گذاری در بیروت در سال ۱۹۸۳، که منجر به کشته شدن بیش از ۲۴۰ نیروی تروریستی آمریکایی شد، متهم است. این حمله یکی از مرگبارترین حملات علیه نیروهای آمریکایی در خارج از کشور بود و عقیل به عنوان یکی از افراد کلیدی در این عملیات معرفی شد.

در کنار این، او یکی از نزدیک‌ترین افراد به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، به شمار می‌رود و مسئولیت‌های نظامی و امنیتی متعددی در داخل این گروه دارد. اگرچه جزئیات زندگی شخصی او و اطلاعات مربوط به فعالیت‌های روزمره‌اش بسیار محدود و مخفیانه است، اما تأثیرگذاری او در راهبردهای نظامی حزب‌الله و ارتباطاتش با سایر گروه‌های مقاومت منطقه‌ای، از جمله ارتباط نزدیک با سپاه قدس، واضح است.

حضور و نقش ابراهیم عقیل در حزب‌الله و قرار گرفتن او در فهرست تحریم‌های بین‌المللی، به دلیل فعالیت‌های گسترده حزب‌الله در منطقه و فراتر از آن، او را به یکی از مهم‌ترین چهره‌های مقاومت در برابر غرب و اسرائیل تبدیل کرده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 154057

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر