چه کسی جایگزین سید حسن نصرالله می شود؟

فردی که انتظار می‌رود جانشین سید حسن نصرالله شود، سید هاشم صفی‌الدین است.

چه کسی جایگزین سید حسن نصرالله می شود؟

فردی که انتظار می‌رود جانشین سید حسن نصرالله شود، سید هاشم صفی‌الدین است.

به گزارش عرشه آنلاین ، فردی که انتظار می‌رود جانشین سید حسن نصرالله شود، سید هاشم صفی‌الدین است.

،  با انتشار بیانیه حزب الله لبنان و اعلام شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل این گروه نگاه ها به سمت گزینه های جانشینی او دوخته شده است. خبرگزاری رویترز در گزارشی از هاشم صفی‌الدین به عنوان قوی ترین گزینه برای جانشینی سیدحسن  نصرالله نام برده و می  نویسد:  سید حسن نصرالله، که ۳۲ سال رهبری این گروه را بر عهده داشت، در حمله روز جمعه اسرائیل (شهید) شد.   اکنون این گروه با چالش انتخاب رهبر جدید پس از شدیدترین حملاتی که در تاریخ ۴۲ ساله خود با آن مواجه بوده، روبرو است. در اینجا به برخی نکات درباره صفی‌الدین اشاره می‌شود که به گفته یکی از منابع درون حزب‌الله، از حملات اسرائیل جان سالم به در برده است:

به عنوان رئیس شورای اجرایی، صفی‌الدین بر امور سیاسی حزب‌الله نظارت دارد. او همچنین در شورای جهاد، که عملیات نظامی گروه را مدیریت می‌کند، عضویت دارد.

صفی‌الدین از  نزدیکان مادری نصرالله است و مانند او یک روحانی است که عمامه سیاه بر سر دارد که نشان‌دهنده نسب او از پیامبر اسلام، محمد (ص)، است.

وزارت امور خارجه ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ او را به عنوان یک تروریست معرفی کرد.   او در ژوئن تهدید به تشدید حملات بزرگ علیه اسرائیل پس از کشته شدن یکی دیگر از فرماندهان حزب‌الله کرد. او در مراسم تشییع جنازه گفت: «بگذارید دشمن خود را آماده گریه و زاری کند.»

بیانیه‌های عمومی صفی‌الدین اغلب منعکس‌کننده مواضع تند حزب‌الله و همسویی آن با آرمان فلسطین است.  در یک مراسم اخیر در ضاحیه، منطقه تحت کنترل حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت، او اعلام کرد: «تاریخ ما، اسلحه‌ها و موشک‌های ما با شماست» و به این ترتیب حمایت خود را از مبارزان فلسطینی نشان داد.

فیلیپ اسمیت، کارشناس «گروه‌های شبه‌نظامی شیعه مورد حمایت ایران» می‌گوید: «نصرالله برای او نقش‌هایی در شوراهای مختلف حزب‌الله لبنان تنظیم کرده است. برخی از این شوراها مبهم‌تر از دیگران بودند. با اینهمه او در این شوراها سخنرانی کرده و دیده میشد.»

روابط خانوادگی صفی‌الدین، شباهت ظاهری به نصرالله، و جایگاه مذهبی او به عنوان یک سید ، همه به نفع او عمل خواهند کرد. او همچنین به شدت از سیاست‌های آمریکا انتقاد کرده است. او در واکنش به فشارهای آمریکا بر حزب‌الله، در سال ۲۰۱۷ گفت: «این دولت آمریکا که دچار اختلال ذهنی است و ترامپ در رأس آن قرار دارد، نمی‌تواند به مقاومت آسیبی برساند» و تأکید کرد که چنین اقداماتی فقط عزم حزب‌الله را تقویت می‌کند

دیگر رسانه ها

کدخبر: 154839

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر