زلزله قدرتمند کشور مغرب را تکان داد /کشته و زخمی شدن ۵۰۰تفر

زلزله قدرتمند ۶.۹ ریشتری کشور مغرب را تکان داد/تا اکنون۲۹۶ کشته اعلام شده است این زلزله شدید تا اسپانیا و پرتغال هم احساس شده است.

زلزله قدرتمند کشور مغرب را تکان داد /کشته و زخمی شدن ۵۰۰تفر

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۹ ریشتر ساعت ۲۳ و ۱۱ دقیقه به وقت محلی، «اوکایمدن» واقع در مرکز مغرب را لرزاند.

خبرنگار شبکه الجزیره هم خبر داد که این یکی از شدیدترین زلزله‌هایی است که طی سال‌های اخیر در این کشور رخ داده است پیش از این زلزله‌هایی به بزرگی ۳ تا ۴ ریشتر در عمق دریا به وقوع می‌پیوستند.

شبکه اول تلویزیون مغرب هم اعلام کرد: زلزله خسارات مادی بسیار گسترده‌ای به بار آورده است، چند رسانه دیگر مغربی هم اعلام کردند که زلزله باعث فرو ریختن بسیاری از ساختمان‌ها در شهر مراکش (جنوب) شده است. 

در حالی که تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ویرانی گسترده ساختمان‌های مسکونی را نشان می‌دهند، برخی از خبرنگاران هم اعلام کردند بسیاری از مردم همچنان زیر آوار محبوس مانده و تلاش برای نجات آنها ادامه دارد.

‌ 

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۸ درجه شامگاه جمعه ۱۷ شهریور مراکش را لرزاند و دولت این کشور نیز می‌گوید در این زمین لرزه قوی دست‌کم ۲۹۶ نفر کشته و ۱۵۳ نفر زخمی شدند.

گزارش‌ها حاکی است که مرکز این زلزله در «إغیل» در استان الحوز در جنوب مراکش بوده است. در این زلزله صدها ساختمان تخریب شده است و ساکنان مناطق زلزله زده به دنبال وقوع پس لرزها شب را بیرون از خانه بسر بردند.

ساکنان شهر تاریخی «مراکش»، نزدیک‌ترین شهر به کانون این زلزله گفته‌اند که برخی از ساختمان‌ها در شهر قدیمی فروریخته است.

وزارت کشور مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد که این زمین لرزه استان‌های الحوز٬ مراکش٬ ورزازات٬ أزیلال ٬ شیشاوه و وتارودانت را لرزاند.

دولت مراکش از مردم خواسته آرامش خود را حفظ کنند.

یکی از ساکنان روستای کوهستانی اسنی در نزدیکی مرکز این زمین لرزه، به رویترز گفته است که بیشتر خانه‌های این منطقه تخریب شده‌اند. به گته او شماری از ساکنان این زیر آوار هستند و مردم با استفاده از وسایل موجود در روستا برای نجات آنها تلاش می‌کنند.

در حالی که سازمان زمین‌شناسی آمریکا کانون این زلزله ۷۱ کیلومتری جنوب غربی شهر «مراکش» در عمق ۱۸.۵ کیلومتری زمین بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105238

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر