سریال گردن زنی پرونده واقعی کدام قتل است؟ بهزاد و نازنین که بودند؟+فیلم

سریال گردن زنی برگرفته از یک پرونده واقعی است.

سریال گردن زنی پرونده واقعی کدام قتل است؟  بهزاد و نازنین که بودند؟+فیلم

سریال گردن زنی برگرفته از یک پرونده واقعی است.پرونده قتل نازنین و بهزاد، که در شب عروسی‌شان به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیدند، الهام‌بخش سریال «گردن زنی» بوده است. این سریال به بررسی جنایات خانوادگی و انگیزه‌های پنهان پشت این حوادث می‌پردازد. و  کیسان دیباج و الیکا ناصری همان نازنین و بهزاد هستند.

ماجرای یک پرونده جنجالی

زامیاد سعدوندیان نویسنده سریال «گردن زنی» برای نوشتن این سریال از یک پرونده جنایی بسیار معروف الهام گرفته است. در سال ۱۳۹۷ زوج جوانی بنام نازنین و بهزاد به شکل وحشیانه‌ای در شب عروسی‌شان به قتل رسیدند.

قتل این زوج جوان به دلیل حمله ناگهانی ضارب و به واسطه ضربات متعدد چاقو انجام پذیرفته بود. بررسی‌های پزشکی قانونی نشان داد که قبل از مرگ به نازنین تعرض شده است و او بر اثر فشار به سینه به قتل رسیده است. همسایگان دو مقتول در شب حادثه صداهای مشکوکی از خانه این زوج جوان می‌شوند و همین موضوع شک آن‌ها را برمی‌انگیزد. با پیگیری‌های انجام شده توسط همسایگان مشخص می‌شود دو فرد مشکوک از خانه مقتولین خارج شده‌اند.

همسایگان به پلیس اطلاع می‌دهند و پلیس تحقیقات خود را آغاز می‌کند. طی تحقیقات پلیس به ساغر دوست نازنین مشکوک می‌شود و او را بازداشت می‌کند. طی بازجویی‌های اولیه ساغر به قتل این زوج با همدستی برادرش اعتراف می‌کند و با دستگیری برادر ساغر پرونده بسته می‌شود. در سال‌های اخیر اقتباس دراماتیک از پرونده‌های جنایی در سینمای ایران رشد فزاینده‌ای داشته است و در اکران نوروزی امسال هم شاهد بودیم که کاظم دانشی فیلمنامه فیلم «بی‌بدن» را از روی یک پرونده جنایی دیگر اقتباس کرده بود. چند سال پیش هم فیلم سینمایی «علفزار» با الهام از چند پرونده جنایی ساخته شده بود. اقتباس‌های این چنینی نشان می‌دهد پرونده‌های قضایی چه منبع خوبی برای ساخت فیلم و سریال هستند. منتها شرط اصلی این است که نویسندگان سینمای ایران بتوانند اقتباس درست و جذابی از این پرونده‌ها انجام دهند و به اصطلاح سوژه‌های بکر درون این پرونده‌ها را حرام نکنند.

داستان سریال گردن زنی

سریال گردن زنی، داستان سرنوشت باران و نیما در شب عروسی‌شان است که با آزادی خلافکار سابقه‌داری به نام شاهرخ تغییر کرده و سبب فاش شدن رازهای خانوادگی بسیار زیادی پیرامون آنها و تک تک افراد خانواده‌هایشان می‌شود.

کشفیات پزشکی قانونی:

بررسی‌های پزشکی قانونی نشان داد که نازنین قبل از مرگ مورد تعرض قرار گرفته و سپس با فشار شدید به سینه، جان خود را از دست داده است. شواهد نشان می‌دهد که این قتل‌ها در شب عروسی رخ داده‌اند.

شهادت همسایگان و دستگیری مظنون:

شاهدان شب حادثه صداهای مشکوکی شنیده بودند و دو فرد ناشناس را در حال ترک محل دیدند. پلیس پس از بررسی‌ها ساغر، دوست سابق بهزاد، را به عنوان مظنون شناسایی و در نهایت ساغر و برادرش به قتل اعتراف کردند.

الهام سریال «گردن‌زنی» از این پرونده:

داستان تلخ قتل نازنین و بهزاد الهام‌بخش سریال گردن‌ زنی بوده است که به بررسی جنایات خانوادگی و انگیزه‌های پنهان در پس آن‌ها پرداخته و تأثیرات مخرب حسادت و انتقام را به تصویر کشیده است.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 154529

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر