مسکن کارگران در دستور وزارت کار قرار می‌گیرد؟

جامعه کارگری همیشه قشری محروم و مظلوم بوده است و همیشه به این قشر کمتر توجه شده است و این قشر مظلوم بیش از ۶۰ درصد دریافتی خود را صرف هزینه‌های مسکن می کند.

مسکن کارگران در دستور وزارت کار قرار می‌گیرد؟

 جامعه کارگری همیشه قشری محروم و مظلوم بوده است و همیشه به این قشر کمتر توجه شده است و این قشر مظلوم بیش از ۶۰ درصد دریافتی خود را صرف هزینه‌های مسکن می کند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ دولت باید به مسکن کارگران توجه بیشتری کند و جامعه کارگری از دولت می خواهند که به آنها وام با کارمزد ۴ درصد پرداخت کند و این وام با باز پرداخت اقساط بلند باشد. وضعیت معیشتی کارگران خوب نیست کارگران عمدتا آورده کمی برای خانه‌دار شدن دارند.

در این شرایط تعاونی‌های مسکن کارگری می توانند مشکل مسکن جامعه کارگرای را حل کنند که در ابتدا دولت باید تعاونی‌های مسکن کارگری تشکیل و سپس توسط آنها وام های بدون بهره با اقساط بلند مدت به کارگران پرداخت کند.

جامعه کارگری از دولت انتظار دارد برای اجرای پروژه‌های مسکن کارگران و بازنشستگان کارگری برنامه‌ریزی اساسی انجام دهد. دولت سیزدهم نیز با هدفگذاری ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و ساخت ۴ میلیون واحد تا پایان دولت، طرح نهضت ملی مسکن را کلید زد اما نتوانست این طرح را به نتیجه مطلوبی برساند.

از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون ۴۵۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای اینچه برون، آزادشهر، گالیکش و مینودشت افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است. در حال حاضر بیش از ۲۸۸ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در گلستان وجود داشته که در این مساحت ۳۳۶ هزار و ۸۸۳ نفر سکونت دارند.

یک کارگر اظهار کرد: وضعیت معیشتی جامعه کارگری اصلا خوب نیست و بیشتر درآمد ما کارگران خرج اجاره بها می شود. کارگران در شرایط سختی زندگی می کنند و نمی توانند اجاره خانه خود را پرداخت کنند.

احسان تیموری ادامه داد: هر ساله قیمت رهن و اجاره افزایش چشمگیری دارد و ما قشر کارگر به مشکل برخوردیم. از دولت می خواهیم مشکل مسکن ما کارگران را حل کند و مشکل مسکن ما را تامین کند تا از این وضعیت بحرانی نجات پیدا کنیم.

وی یادآور شد: دولت باید وام های قرض الحسنه با باز پرداخت ۱۰ ساله به جامعه کارگری بدهد که کارگر بتواند مشکل مسکن خود را حل کند. وضعیت معشیتی کارگران خوب نیست و آورده ای ندارند که بتوانند خانه بخرد.

وی افزود: اگر دولت ساخت مسکن از جمله مسکن کارگران را آغاز کند. حتی بسیاری از کارگرانی که بیکار شده اند دوباره مب توانند مشغول به کار شوند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان هم دراین باره به ایلنا گفت: متاسفانه با حقوق کارگری خرید خانه برای آنها دیگر به یک رویا تبدیل شده است و ۶۰ درصد از حقوق این قشر مظلوم و محروم صرف اجاره بها می‌شود.

روح الله تجری گفت: با اقدامات و پیگیری‌های که انجام شده و با همت مدیران کل مرتبط با جامعه کارگری خوشبختانه دو کارخانه در سطح استان گلستان در حال گرفتن پروانه ساخت از شهرداری برای مسکن کارگری هستند.

وی ادامه داد: همانطور که مطلع هستید اکثریت جامعه استان گلستان را کارگران تشکیل می‌دهند که این عزیزان نقش مهمی در حوزه های مختلف در استان و کشور ایفا می کنند و تهیه مسکن برای آنها باید در اولویت باشد.

وی افزود: بعد از ثبت نهایی شرکت تعاونی مسکن کارگری و با همکاری اداره کل کار و اداره کل راه و شهرسازی در استان گلستان امیدواریم بتوانیم برای کارگران عزیز و زحمتکش زمین رایگان گرفته و هر چه سریعتر مسکن کارگری ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگران قشر ضعیف و مظلوم جامعه هستند همه باید به این افراد کمک کنند. مسکن کارگران در اولویت دولت چهاردهم باش و از دولت جدید می خواهیم که به این موضوع توجه بیشتری کند.

منبع: صد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 155465

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر