دیگر منتظر رفع فیلتر گوگل پلی نباشید | خبر مهم وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ

اپ استور و گوگل‌پلی در حال حاضر فیلتر شده‌اند و امکان دانلود برنامه از آن‌ها وجود ندارد.

دیگر منتظر رفع  فیلتر گوگل پلی نباشید  | خبر مهم وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ

فیلترینگ شبکه های اجتماعی در ایران کی برداشته می شود؟فیلترینگ اینترنت در ایران پس از اعتراضات و حوادث ۱۴۰۱، با شدت بیشتری  مواجه شد. امروز وزیر ارتباطات درباره  رفع فیلترینگ گوگل پلی خبر خوبی نداد .وزیر ارتباطات گفت :رفع فیلترینگ  گوگل‌پلی در کمیته فیلترینگ رد شد.

به نظر می رسد دیگرباید با گوگل پلی در ایران خداحافظی کرد

به گزارش پیوست، عیسی زارع‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار پیوست در خصوص وضعیت اختلال‌های اینترنت ایران گفت: نظر ما این است در مورد بعضی سایت‌ها باید تجدید نظر شود. دیروز در جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به همراه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درخواست بازگشایی گوگل‌پلی را دادیم که موافقت نکردند. این موضوع در حیطه اختیارات وزارت ارتباطات نیست. لازم است شما از سایر اعضای کارگروه مطالبه‌گری کنید. زارع‌پور بار دیگر وجود اینترنت طبقاتی را رد کرد

در همین رابطه بخوانید اعلام وضعیت قرمز اینترنت در ایران /فیلترینگ 45 درصد اینترنت / کند ترین و محدودترین اینترنت جهان

وزیر ارتباطات به گزارش انجمن تجارت الکترونیک از وضعیت اینترنت نیز واکنش نشان داد: گزارش را نگاه سریعی کردم و به دوستان سازمان تنظیم مقررات جهت بررسی دادم. ما از هر پیشنهادی برای بهبود کیفیت شبکه استقبال می‌کنیم. البته برخی اعداد و ارقام محل بحث است و مراجع دیگری برای سنجش شاخص‌ها وجود دارد. اما به هر حال نگاه زیست‌بوم و فعالان برای ما مهم است. من گفتم نشستی با تهیه‌کنندگان گزارش با حضور رسانه‌ها برگزار شود و ابعاد مختلف آن بررسی شود.

او در مورد سیم‌کارت‌های خارجی بدون فیلتر توضیح داد: این از گذشته هم بوده است منتهی هزینه‌های رومینگ آنقدر زیاد است که اقتصادی نیست. در عین حال من این گزارش را به سازمان تنظیم دادم تا بررسی کنند که اتفاق جدیدی افتاده یا همان قبلی است.

 وزیر ارتباطات بار دیگر با استناد به داده‌های سایت «اسپید تست»، سرعت اینترنت کشور را مطلوب برآورد کرده است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا گزارش‌های اسپیدتست تجربه واقعی کاربر را نشان می‌دهد یا خیر گفت: عدد مطلق اسپیدتست شاید قابل استناد نباشد اما روند جهت‌گیری‌اش همان است. یعنی از ابتدای دولت میانگین اپراتورها کمتر از ۹ مگابیت بر ثانیه بوده و الان ۱۵ شده است. شبکه بدون اشکال نیست، اگر اشکالی وجود نداشت شب و روز تلاش نمی‌کردیم. اما عرضم این است نسبت به گذشته، سرعت عقب‌گرد نداشته است. تجربه کاربری هم به مرور بهبود پیدا می‌کند.

وزیر ICT همچنین در مورد تمدید پروانه شرکت مخابرات گفت: قالب شکایت‌های سامانه ۱۹۵ مربوط به خدمات شرکت مخابرات است، مخصوصا در حوزه تلفن ثابت که نشان می‌دهد این اپراتور باید وضعیت خودش را اصلاح کند. اگر مخابرات برای افزایش کیفیت خدماتش تضمین ندهد دلیلی برای تمدید پروانه‌اش نداریم. دوستان آمدند و جلسات برگزار شد، امروز هم برای پیگیری کارهایشان مراجعه کردند. امیدواریم مخابرات هم به جرگه خدمات‌رسانی نوین به مردم بپیوندند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97868

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر