رپورتاژ

معرفی سه مقصد ارزان برای مسافرت ایرانی‌ها در تابستان

فصل تابستان و تعطیلات آن همیشه باعث خوشحالی ایرانی‌ها بوده و به‌خصوص به دلیل تعطیلی مدارس، اکثر سفرها در کشور ایران در این زمان از سال برنامه‌ریزی می‌شوند؛ بنابراین تابستان فصل سفر و گشت‌و‌گذار است.

فصل تابستان و تعطیلات آن همیشه باعث خوشحالی ایرانی‌ها بوده و به‌خصوص به دلیل تعطیلی مدارس، اکثر سفرها در کشور ایران در این زمان از سال برنامه‌ریزی می‌شوند؛ بنابراین تابستان فصل سفر و گشت‌و‌گذار است.

اما به کجا باید سفر کرد و چگونه می‌توان سفری ارزان را در تابستان تجربه کرد؟ در ادامه به بررسی سه مقصد ارزان برای سفر در تابستان می‌پردازیم تا بتوانید در کنار مدیریت هزینه‌ها از سفر خود لذت ببرید.

D:\کار تولید محتوا\3-1403.05.27\summer-car-travel.jpeg

۱- کیش

جزیره‌ی زیبای کیش، یکی از گرم‌ترین مناطق ایران است که البته این گرما از جذابیت آن برای گردشگران کم نکرده‌است. کیش با سواحل زیبا و امکانات تفریحی متنوع، جاذبه‌های طبیعی، رستوران‌های متعدد و باکیفیت و همچنین مراکز خرید بزرگ، گزینه‌ای عالی برای سفرهای تابستانی است. آب‌و‌هوای این جزیره گرم و مرطوب است اما شب‌گردی‌های تابستانه کیش با هوایی نسبتا مطبوع بسیار معروف بوده و برای گردشگران تجربه‌ای جذاب و متفاوت است.

در تابستان هزینه‌های سفر به کیش کاهش می‌یابد؛ علاوه بر هزینه بلیط‌های پرواز، خدمات گردشگری، قیمت اجناس و... که کمتر از همیشه است، باتوجه‌به رقابت بین هتل‌ها و رستوران‌ها، می‌توانید گزینه‌های مناسبی برای اقامت و غذا پیدا کنید. اگر به دنبال تهیه بلیط هواپیما و یا تور کیش با قیمت مناسبی هستید، بهتر است فصل تابستان را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید.

جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش

شهر کیش هم دارای جاذبه‌های طبیعی و هم جاذبه‌های تفریحی گردشگری است و ازاین‌رو گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. چند مورد از این جاذبه‌ها عبارت‌اند از:

  • ساحل مرجان: این ساحل مناسب برای شنا و تفریحات آبی است و برای فرار از گرمای کیش، می‌توانید از آب زلال این ساحل لذت ببرید.
  • پارک دلفین‌ها: برای کسب تجربه نزدیک شدن به دلفین‌ها و دیگر حیوانات دریایی، بازدید از این پارک توصیه می‌شود.
  • بازارهای محلی: اگر اهل خرید محصولات باکیفیت و قیمت مناسب هستید، حتماً از بازارهای محلی کیش دیدن کنید.

D:\کار تولید محتوا\3-1403.05.27\ifYOz3by74KiuC3SAtlcFo3XsDSKH5G2ifdnwgug.jpg

۲- دبی

دبی یکی از مقاصد بین‌المللی است که به دلیل نزدیکی و پروازهای مستقیم، برای ایرانی‌ها بسیار جذاب است. این شهر با امکانات تفریحی بی‌نظیر و مراکز خرید بزرگ، گزینه‌ای مناسب برای سفرهای تابستانی به شمار می‌آید. اگر علاقه‌مند به سفر خارجی و ارزان هستید، تور دبی را رزرو کنید و از جاذبه‌های این کشور لذت ببرید.

هرچند که دبی به‌عنوان یک شهر لوکس شناخته می‌شود، اما با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید از هتل‌ها و رستوران‌های اقتصادی بهره‌مند شوید. همچنین، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌تواند هزینه‌ها را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد.

جاذبه‌های گردشگری دبی

  • برج خلیفه: این برج بلندترین ساختمان جهان است که چشم‌اندازی خیره‌کننده دارد.
  • دبی مال: یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا، دبی مال است که انواع برندهای لوکس جهانی در آن شعبه دارند.
  • ساحل جمیرا: اگر به دنبال ساحلی جذاب و دلپذیر، مناسب برای استراحت و تفریح در کنار دریا به همراه خانواده و دوستان خود هستید، ساحل جمیرا مناسب شماست.

D:\کار تولید محتوا\3-1403.05.27\Sights-of-Dubai-2.jpg

۳- قشم

قشم، بزرگ‌ترین جزیره ایران در خلیج‌فارس، یکی از مقاصد محبوب برای مسافرت‌های تابستانی است. این جزیره با زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، و هزینه‌های مناسب، گزینه‌ای عالی برای سفرهای خانوادگی و دوستانه به شمار می‌آید. اگرچه تابستان‌ها در قشم گرم است، اما باتوجه‌به هزینه‌های پایین‌تر و خلوت‌تر بودن جزیره در این فصل، می‌توانید از تخفیف‌های ویژه هتل‌ها و تورها بهره‌مند شوید. بهترین زمان برای گشت‌وگذار در روزها، صبح زود یا شب‌هاست.

بسیاری از فعالیت‌ها در قشم رایگان هستند؛ مانند پیاده‌روی در سواحل و بازدید از بازارهای محلی. همچنین در این فصل رستوران‌های محلی غذاهای خوشمزه و ارزان‌تری ارائه می‌دهند که می‌توانید مزه‌های جدید و جنوبی را تجربه کرده و با آداب غذایی مردم قشم نیز آشنا شوید.

جاذبه‌های گردشگری قشم

قشم به‌خاطر طبیعت زیبا و منحصربه‌فردش شناخته شده است. برخی از این جاذبه‌های طبیعی عبارت‌اند از:

  • دره ستارگان: یک پدیده طبیعی زیبا و چشم‌نواز است که شامل دره‌ها و کوه‌هایی به شکل ستاره است.
  • جزایر ناز: اگر خاطرات سفرتان را ثبت می‌کنید، جزایر ناز از مکان‌هایی زیبا برای عکاسی و پیاده‌روی است.
  • ساحل‌ شنی: در گرمای تابستان، شنا و آب‌بازی بسیار دلچسب است؛ ساحل شنی یکی از مکان‌های مناسب برای شنا و تفریحات آبی در شهر قشم بوده و امکانات رفاهی متعددی نیز دارد.

D:\کار تولید محتوا\3-1403.05.27\sights-of-qeshm-1.jpg

توصیه‌هایی برای داشتن سفری راحت‌تر به مناطق گرمسیری در تابستان

درست است که سفر به مناطق گرمسیری در تابستان، سختی‌های خود را به همراه دارد و مناسب افرادی که به گرما حساسیت زیادی دارند نیست، اما با رعایت موارد زیر می‌توان این تجربه را امکان‌پذیر کرد.

  • خروج از اقامتگاه در ساعات خنک‌تر: صبح زود یا عصر و شب، به دلیل دمای کمتر هوا، بهترین زمان برای گشت‌و‌گذار است.
  • استفاده از لباس مناسب: استفاده از لباس‌های سبک، بلند و نازک مانند پارچه‌های نخی توصیه می‌شود. همچنین استفاده از کلاه و عینک آفتابی برای حفاظت از نور خورشید ضروری است. برای محافظت از پوست خود از کرم‌های ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده کنید و هر چند ساعت یکبار آن را تجدید کنید.
  • برنامه‌ریزی برای گردش: مراکز خرید این شهرها موظف به استفاده از کولرگازی هستند و می‌توانید در زمان روز که گرمای هوا بسیار زیاد است، ضمن بازارگردی، کمتر در معرض هوای گرم قرار بگیرید و سایر فعالیت‌های گردشگری مانند گشت‌و‌گذار در سطح شهر را به ساعات خنک‌تر مانند شب بیندازید.
  • هیدراته ماندن: نوشیدن آب کافی و استفاده از غذاهای آبدار و میوه‌ها، به جلوگیری از گرمازدگی تا حد زیادی کمک می‌کنند.
  • تجهیزات ضروری و داروها: حتماً داروهای ضروری مانند پماد ضد سوختگی، مسکن و داروهای ضد آلرژی را به همراه داشته باشید. همچنین به هنگام گردش در شهر، بطری آب خود را فراموش نکنید.

کلام آخر

اگر شما هم در طی سال مشغول به کار و تحصیل هستید، تابستان بهترین فصل برای سفر است. کیش، دبی و قشم، سه مقصد ارزان و جذاب برای مسافرت ایرانی‌ها در تابستان هستند. به علت گرم بودن هوا، تعداد گردشگران به این مناطق، کاهش‌یافته و همین سبب رقابت میان رستوران‌ها، هتل‌ها و همچنین تورهای گردشگری و بلیط هواپیماها می‌شود و در نتیجه خدمات باکیفیت، با قیمت کمتری ارائه می‌شود. با برنامه‌ریزی مناسب و انتخاب گزینه‌های اقتصادی، می‌توانید از تعطیلات خود لذت ببرید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی رقم بزنید. انتخاب هر یک از این مقاصد به شما این امکان را می‌دهد که لحظات خوشی را در کنار خانواده و دوستانتان سپری کنید.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 150543

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر