طراحی سایت شرکتی چه مزایایی دارد؟ + (8 نکته مهم)

سایت های شرکتی معرفی کننده و کاتالوگ آنلاین خدمات و محصولات شرکت ها و موسسات تجاری هستند و می تواند مشتریان زیادی برایتان داشته باشد و برندینگ و اعتبار شما را افزایش دهد. در ادامه به نکات خرید سایت شرکتی و مزایای آن می پردازیم.

طراحی سایت شرکتی چه مزایایی دارد؟ + (8 نکته مهم)

طراحی وب سایت تنها برای حوزه های فروشگاهی ضرورت ندارد بلکه و شرکت های بزرگ و کوچک نیز میتوانند با راه اندازی سایت شرکتی در تجارت آنلاین سرمایه گذاری کنند. به دلیل رقابت زیاد در دنیای کسب و کارها، طراحی سایت شرکتی و حضور در شبکه های مجازی به یک ضرورت برای هر بیزینس تبدیل شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی سایت های شرکتی و مزایا راه اندازی سایت شرکتی بپردازیم.

سایت شرکتی چیست؟

وب سایت شرکتی معرفی کننده خدمات و کالاهای یک شرکت تجاری یا یک سازمان به مشتریان در فضای اینترنت می باشد. در واقع با طراحی سایت شرکتی علاوه بر بازار فیزیکی در فضای رقابتی اینترنت نیز فعالیت می کنید و مشتریانی که در گوگل به دنبال دریافت خدمات حوزه کاری شما هستند را از دست نمی دهید.

مزایای طراحی سایت شرکتی

اگر هنوز برای خرید سایت شرکتی تردید دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا مزایای راه اندازی سایت شرکتی را بیان کنیم.

  • افزایش اعتبار کسب و کار

بسیاری از کاربران پیش از دریافت خدمات از یک شرکت یا سازمان ابتدا در گوگل درباره آن را جستجو می کنند. سپس از میان نتایج بدست آمده شرکتی معتبر را برای دریافت خدمات خود انتخاب می کنند. فرض کنید کسب و کار شما نیز در این نتایج توسط کاربران دیده شود. به این ترتیب کاربران متوجه حضور فعال مجموعه شما در اینترنت می شوند و از خدمات شما استفاده می کنند. همچنین افرادی که قبلا مجموعه شما را می شناختند با مشاهده وب سایت حرفه ای از شما متوجه بزرگی و جدیت کارتان می شوند. در نتیجه راه اندازی سایت شرکتی می تواند اعتبار شرکت شما را افزایش دهد.

  • افزایش درآمد سایت شرکتی

راه اندازی سایت شرکتی نوعی بازاریابی اینترنتی محسوب می شود. به این صورت که با سرچ کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری شما، در نتایج جستجو به مشتریان اینترنتی نمایش داده می شوید. همین موضوع باعث افزایش فروش از بازار مجازی و طبیعتا درآمد شما می شود.

  • معرفی رسمی شرکت

اگر یک شرکت تازه تاسیس دارید و هنوز افراد زیادی آن را نمی شناسند، طراحی سایت شرکتی حرفه ای می تواند کسب و کارتان را بزرگتر از آنچه هست جلوه دهد. علاوه بر این راه اندازی سایت شرکتی هزینه تبلیغات اولیه را کاهش می دهد و در کوتاهترین زمان توسط افراد زیادی شناخته می شوید.

  • جذب مشتریان بیشتر از سراسر کشور

اگر تنها به راه اندازی شعبه فیزیکی کسب و کارتان اکتفا کنید، مشتریان شما مربوط به همان منطقه جغرافیایی می شوند. اما راه اندازی سایت شرکتی باعث می شود علاوه بر مشتریان منطقه خود، از شهر و حتی کشورهای دیگر نیز مشتری داشته باشید. سایت شرکتی می تواند نمای ساختمان مجازی کسب و کارتان باشد.

سایت شرکتی

  • دسترسی نامحدود کاربران در هر زمان

شعبه فیزیکی شرکت شما تنها در ساعات اداری می تواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. اما راه اندازی سایت شرکتی این امکان را فراهم می کند تا مشتریان در تمامی روزهای هفته و بدون محدودیت زمانی از سایت شما بازدید کنند و درباره خدماتی که ارائه می دهید، اطلاعات کسب نمایند.

  • افزایش سرعت در خدمت رسانی

طراحی سایت شرکتی و دریافت سفارش کاربران به صورت اینترنتی و اتوماسیونی، سرعت خدمت رسانی را افزایش می دهد. مشتریان می توانند بدون اتلاف زمان خود سفارشی را ثبت کنند و شما نیز تنها مسئول رسیدگی به آنها باشید.

مهم ترین نکات طراحی سایت شرکتی

با توجه به اهمیت و مزایای راه اندازی سایت شرکتی، باید نکات مهمی را هنگام طراحی مورد توجه قرار دهید در ادامه به بررسی این نکات میپردازیم.

  1. انتخاب شرکت طراحی سایت حرفه ای

در اولین قدم برای هر موضوعی باید کار را دست به کاردان سپرد. در انتخاب شرکت طراحی وب سایت دقت کنید زیرا کیفیت و توسعه وب سایت شما در آینده به نوع پشتیبانی و تخصص آنها بستگی دارد. نمونه کارهای آنها را مشاهده کنید و از آنها در مورد کیفیت خدمات سوال کنید. نماد اعتماد الکترونیک شرکت طراحی سایت را مشاهده کنید تا متوجه میزان رضایت کاربران قبلی آنها شوید. برای این مورد در اینترنت بهترین شرکت های طراحی سایت در ایران را جستجو کنید.

  1. واکنش گرایی سایت شرکتی

یکی از نکات مهم هنگام راه اندازی سایت برای شرکت، واکنش گرا بودن یا ریسپانسیو بودن می باشد. منظور از واکنشگرایی، نمایش صحیح سایت بر روی نمایشگرهای مختلف است. به این ترتیب کاربران با هر دستگاهی که سایت شما را جستجو کنند، می توانند تمام قسمت های سایت را به درستی مشاهده کنند. هنگام سفارش طراحی سایت شرکتی توجه داشته باشید که قالب سایتتان در ابعاد مختلف صفحه نمایش از جمله موبایل، تبلت، لپ تاپ و … به خوبی نمایش داده شود.

نمونه سایت شرکتی

  1. استفاده از رنگ بندی سازمانی و فونت مناسب

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی سایت شرکتی مورد اهمیت قرار می گیرد، استفاده از رنگ بندی و فونت متناسب با کسب و کارتان است. در ابتدا باید یک رنگ سازمانی برای مجموعه خود انتخاب کنید و از آن در اجزای مهم سایت مانند لوگو، هدر و فوتر سایت، منو ها و … استفاده کنید. همچنین در سایت های شرکتی استفاده از فونت های رسمی پیشنهاد می شود.

بهتر است در صفحه اول سایت شرکتی از تصاویر و محتوای زیاد و المان های شلوغ استفاده نکنید و کاربران را برای مشاهده خدمات خود به صفحات مربوطه ارجاع دهید.

  1. استفاده از کال تو اکشن (CTA)

کال تو اکشن (Call To Action) که به اختصار CTA نیز گفته می شود، به معنای فراخوانی کاربر به انجام یک عمل می شود. کال تو اکشن می تواند به صورت یک لینک یا دکمه باشد. با استفاده از کال تو اکشن ها می توانید کاربران را به صفحه تماس با ما، فرم ثبت نام، صفحه خرید یک محصول و … ارجاع دهید. در سایت های شرکتی وجود کال تو اکشن می تواند باعث افزایش تعامل کاربران با سایت شما شود و جلب رضایت آنها را به دنبال دارد.

  1. بروزرسانی مداوم سایت

تمام وب سایتها برای بیشتر دیده شدن در گوگل به طور مداوم نیاز به بروزرسانی اطلاعات دارد. آپدیت اطلاعات سایت شرکتی باعث می شود کاربران متوجه فعال بودن و بروز بودن کسب و کار شما شوند و گوگل نیز یک امتیاز مثبت برای جایگاه کسب و کارتان در نظر می گیرد. پیشنهاد میشود در بخش اخبار شرکت یا وبلاگ آموزشی آن همواره اطلاعات مفید به کاربران خود ارائه کنید.

  1. طراحی بر اصول پایه سئو

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت شرکتی، سئو و بهینه سازی آن می باشد. اقدامات سئو باید مدتی پس از راه اندازی سایت بر روی آن شروع شود. اما برخی موارد همچون سرعت بارگذاری سایت، بهینه بودن کدنویسی سایت و … از جمله مواردی هستند که هنگام طراحی سایت باید از سمت طراح سایت رعایت شوند. بنابراین هنگام خرید سایت شرکتی به بهینه بودن و سئو پذیری ساختار سیستم مدیریت محتوای سایت شرکتی خود توجه کنید.

  1. اتصال به شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از قابلیت های مهم در سایت شرکتی، امکان ایجاد تعامل بین سایت و شبکه های اجتماعی می باشد. فعالیت در شبکه های اجتماعی باعث افزایش ارتباط شما با مشتریانتان می شود. سایت شرکتی که خریداری می کنید باید این امکان را فراهم کند تا کاربران بتوانند به صفحات شبکه های اجتماعی شما دسترسی داشته باشند و زودتر از اطلاعیه ها و خبرنامه های کسب و کار شما باخبر شوند. معمولا بهتر است در پایین وب سایت شرکتی (فوتر) لینک و آدرس شبکه های اجتماعی خود را قرار دهید تا کاربران شما بتوانند آنها را دنبال کنند یا صفحات سایت شما  را با دیگران به اشتراک بگذارند.

  1. صفحات درباره ما و تماس با ما

از آیتم های اصلی مورد نیاز یک سایت شرکتی می توان به صفحه درباره ما و تماس با ما اشاره کرد. از آنجا که سایت های شرکتی معرف یک سازمان و مجموعه هستند، وجود این این دو صفحه و دقت در طراحی آنها باعث می شود تا کاربران به راحتی با مدیران آن در ارتباط باشند. همچنین در صفحه درباره ما سایت شرکتی خود می توانید، اطلاعاتی راجع به نحوه شکل گیری کسب و کار و اعضای تیمتان در اختیار کاربران قرار دهید.

در پایان

در این مطلب به بررسی مزایای راه اندازی سایت شرکتی و نکات مهم در طراحی آن پرداختیم. اکنون متوجه شدید که حتی یک سازمان و شرکت نیز می تواند در فضای رقابتی اینترنت فعالیت کنید، و مشتریان خود را افزایش دهد. هنگام خرید سایت شرکتی از اعتبار و تجربه تیم طراحی سایت اطمینان حاصل کنید تا بتوانید یک سایت شرکتی با تمام امکانات مورد نیاز برای کسب و کارتان داشته باشید.

منبع: https://www.webpouya.com/web-portfolio/company-webdesign-portfolio

دیگر رسانه ها

کدخبر: 153710

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر