تحلیل تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال: یک راهنمای جامع برای مبتدیان و حرفه ای ها

بسیاری از افراد با هدف کسب سود، فعالیت در بازارهای مالی را شروع می کنند؛ اما برای اینکه بتوان فعالیت مستمر و سودآور در بازارهای مالی داشت، باید آموزش های لازم را سپری و تخصص های لازم را در زمینه تحلیل فرا گرفت. به طور کلی، برای تحلیل قیمت یک دارایی، دو روش تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال وجود دارد که معامله‌گران می توانند از این دو روش (به تنهایی یا تلفیق باهم) استفاده ‌کنند. در میان این دو روش، روش تحلیل تکنیکال میان معامله گران رایج تر می باشد؛ زیرا هم یادگیری آن ساده تر بوده و هم در هر با...

تحلیل تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال: یک راهنمای جامع برای مبتدیان و حرفه ای ها
کدخبر: 155849

بسیاری از افراد با هدف کسب سود، فعالیت در بازارهای مالی را شروع می کنند؛ اما برای اینکه بتوان فعالیت مستمر و سودآور در بازارهای مالی داشت، باید آموزش های لازم را سپری و تخصص های لازم را در زمینه تحلیل فرا گرفت. به طور کلی، برای تحلیل قیمت یک دارایی، دو روش تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال وجود دارد که معامله‌گران می توانند از این دو روش (به تنهایی یا تلفیق باهم) استفاده ‌کنند. در میان این دو روش، روش تحلیل تکنیکال میان معامله گران رایج تر می باشد؛ زیرا هم یادگیری آن ساده تر بوده و هم در هر بازار مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال کاربرد دارد.

آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال به عنوان یک علم شناخته می شود که از آن برای بررسی رفتار قیمت یک ارز دیجیتال در گذشته به جهت پیش بینی رفتار قیمت آن در آینده استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با این موضوع به سایت dolfinvest.com می توانید مراجعه کنید. در تحلیل تکنیکال، ابزارهای کاربردی و مختلفی زیادی وجود دارد که می توان از آن ها برای بررسی نمودارهای قیمتی استفاده کرد. به عنوان مثال، خطوط روند، محدوده های استاتیک، فیبوناچی ها، اندیکاتورها و... که به کمک این ابزارها می توان رفتار قیمت را بررسی و آینده را پیش بینی کرد.

۳ اصل مهم در تحلیل تکنیکال

برای آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال ابتدا باید با ۳ اصل مهم آن آشنا شویم. این ۳ اصل عبارت انداز:

۱.همه چیز در قیمت خلاصه شده است.

این اصل بدین معنی است که هر اتفاقی از جمله سیاسی، اقتصادی، جغرافیایی و... که بتواند قیمت یک دارایی را تحت تاثیر خودش قرار دهد، در قیمت همان دارایی خلاصه شده است. در واقع، از نظر تکنیکالیتست ها، قیمت همه آن چیزی است که برای تحلیل نیاز است. قیمت بسیار هوشمند بوده و در سریع ترین زمان ممکن به هر اتفاقی واکنش نشان می دهد؛ در نتیجه نیازی به تحلیل و بررسی موارد دیگر نیست.

۲.قیمت رفتار گذشته خود را تکرار می کند.

اگر به نمودار قیمتی یک دارایی نگاه کنیم، می بینیم که قیمت همیشه رفتارهای گذشته خود را تکرار می کند و این نیز به روانشناسی بازار باز می گردد. افرادی که در بازار فعالیت می کنند و باعث جابه جایی قیمت ها می شوند، انسان هستند. انسان ها نیز دارای احساس بوده و شرایط های مشابه، واکنش های مشابهی از خود نشان می دهند. به عنوان مثال، در یک روند نزولی، همه به دنبال انجام معاملات فروش هستند؛ در نتیجه، قیمت به کاهش خود ادامه می دهد تا زمانی که رفتار انسان تغییر کند و دیگر تمایلی به فروش نداشته باشند.

۳.قیمت ها تمایل به حفظ روند جاری دارند.

قیمت همیشه تمایل دارد که به جای تغییر روند، روند جاری خودش را ادامه دهد. به بیان کامل تر، این قانون به نوعی بیان می کند که قیمت ‌ها به روند فعلی خود را ادامه می دهند تا هنگامی که عوامل بازدارنده به وجود آید و جلو ادامه حرکت آن را بگیرد.

اصول مهم در تحلیل تکنیکال

مفاهیم پایه ‌ای تحلیل تکنیکال

پس از بررسی 3 اصل تحلیل تکنیکال، نوبت به بررسی مفاهیم می رسد که برای شروع آموزش گام به گام تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال باید با آن ها آشنا شد. برخی از مهم ترین مفاهیم عبارت انداز:

نمودار قیمتی

همان طور که گفته شد، در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال به بررسی نمودار قیمتی می پردازیم. در نمودار قیمتی در محورعمودی قیمت و در محور افقی زمان را مشاهده می کنیم. نمودار قیمتی دارای انواع مختلفی می باشد که بهترین نوع آن در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، نمودار کندل استیک است. دلیل محبوبیت این نوع نمودار در این است که جزئیات بیشتری از قیمت (قیمت باز، بستـه ، بالا و پایین) یک ارز دیجیتال را نشان می دهد. در نمودار کندل استیک، تغییرات قیمت به صورت یک استوانه (کندل) دیده می شود و این استوانه از دو قسمت بدنه و سایه نیز تشکیل شده است. کندل ها دارای دو حالت صعودی و نزولی نیز می باشند که اگر قیمت بسته شدن کندل بالاتر از قیمت باز شدن آن باشد، کندل صعودی و سبز رنگ خواهد بود و اگر قیمت بسته شدن کندل پایین تر از قیمت باز شدن آن باشد، کندل نزولی و قرمز رنگ خواهد بود.

سطح حمایت و مقاومت

دو مفهوم مهم دیگر در بحث آموزش گام به گام تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال وجود دارد که به آن ها نیز حمایت و مقاومت گفته می شود. حمایت به محدوده قیمتی گفتـه می ‌شود که در صورت برخورد قیمت به آن، انتظار می رود که قیمت شروع به افزایش کند و مقاومت به محدوده قیمتی گفتـه می‌ شود که در صورت برخورد قیمت به آن، انتظار می رود که قیمت کاهش یابد. حمایت و مقاومت ها را می توان به صورت یک خط افقی یا محدوده افقی رسم که که اگر به صورت محدوده رسم شود، گزینه بهتر و منطقی تری است.

روندها

شاید بتوان مهم ترین مبحث را در آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، روند ها دانست. به طور کلی، روند های قیمتی به سه دسته صعودی، نزولی و تریدینگ رنج تقسیم می شود. روند صعودی به روندی گفته می شود که حداقل دو کف و سقف بالاتر ازهم ایجاد شود. روند نزولی به روندی گفته می شود که حداقل دو سقف و کف پایین تر ازهم ایجاد شود. در مواقعی که چنین چیزی در نمودار دیده نشود، می توان گفت که روند در حالت تریدینگ رنج است. باتوجه به نوع روند، می توان خط روند رسم کرد. خط روند صعودی برای روند صعودی از روی کف ها رسم می شود و خط روند نزولی برای روند نزولی از روی سقف ها رسم می شود.

الگوهای قیمتی

الگوهای قیمتی از مباحث بسیار مهم آموزش گام به گام تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال است که باید به آن اشاره شود. به طور کلی، الگوهای قیمتی به دو نوع الگوی قیمتی ادامه دهنده و الگوی قیمتی برگشتی تقسیم می شوند. الگوهای ادامه دهنده قیمتی به عنوان یک محدوده استراحت برای قیمت عمل می کنند و پس از آن ها قیمت دوباره مسیر خودش را ادامه می دهد؛ اماالگوهای برگشتی باعث تغییر روند می شوند و قیمت در خلاف روند قبلی خود، حرکت و روند جدیدی را شروع می کند.

اندیکاتور

اندیکاتورها که یکی از مهم ‌ترین و اصلی ‌ترین ابزارهای ارزهای دیجیتال به شمار می‌ روند. اندیکاتورها به عنوان یک ابزار کمکی در زیر نموادر قیمتی یا بر روی آن ظاهر می شود و در تحلیل به معامله گران کمک می کند.

فیبوناچی

فیبوناچی از مباحث دیگر تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال است که یک سری سطوح حمایت و مقاوت را بر روی نموادر نمایان می کند. این حمایت ها و مقاومت براساس لول یا نسبت های فیبوناچی ایجاد می شوند که مهم ترین لول آن، لول 61.8 است.

مفاهیم پایه _ای تحلیل تکنیکال

سخن پایانی

تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال روشی برای پیش بینی رفتار قیمت ارزهای دیجیتال از طریق بررسی رفتار گذشته قیمت است. در طول این مقاله به بررخی از مهم ترین مفاهیم تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال اشاره شد؛ اما برای اینکه تخصص های لازم را در تکنیکال کسب کنید، نیاز به آموزش بیشتر و از آن مهم تر نیاز به تمرین مباحث یادگرفته شده در گذشته بازار دارید تا به تسلط کامل بر آن ها برسید.

کدخبر: 155849

ارسال نظر