آشنایی با برخی عوارض کاشت موی طبیعی

کاشت مو یک تکنیک ماندگار و پیشرفته بوده و با هدف جایگزینی موی ریخته شده در کاندیدای مناسب انجام می‌شود.

آشنایی با برخی عوارض کاشت موی طبیعی

کاشت مو یک تکنیک ماندگار و پیشرفته بوده و با هدف جایگزینی موی ریخته شده در کاندیدای مناسب انجام می‌شود. امروزه پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا روش‌های درمانی کاشت مو ایمن‌تر و نسبت به گذشته کمتر تهاجمی باشند. بااین‌حال پروسه کاشت مو همچنان نیازمند بیهوشی و ایجاد برش‌های بسیار ریز در نواحی مورد نظر است.

خوشبختانه عوارض جانبی کاشت مو بسیار سطحی بوده و به ندرت با درد همراه است، در نتیجه می‌توان گفت در صورت پیروی از دستورات پزشک، فرایند بهبود از زمان کاشت تا اتمام دوره نقاهت بسیار ساده و قابل مدیریت خواهد بود. در ادامه این مطلب به معرفی و بررسی عوارض کاشت مو می‌پردازیم.

معرفی عوارض کاشت مو

عوارض کاشت مو اغلب در یک دوره کوتاه مدت چند روزه، چند هفته یا چند ماهه دیده می‌شود. به طور معمول تمامی عوارض احتمالی در همه مراجعین بروز نمی‌کنند. طبق نظر پزشکان درصورتی‌که عوارض کاشت مو سطحی باشند جای نگرانی نبوده و با رعایت مراقبت‌های بعد از عمل، به مرور زمان برطرف خواهند شد. اما اگر وسعت و شدت عوارض از حد مجاز خارج شده و غیرقابل کنترل شوند، لازم است بیمار با پزشک خود تماس گرفته و وضعیت را به وی گزارش دهد.

خونریزی بعد از کاشت مو

خونریزی یکی از شایع‌ترین عوارض کاشت مو بوده و اغلب روزها تا هفته‌ها بعد از عمل نیز دیده می‌شود. بااین‌حال میزان خونریزی در دوره نقاهت بر اساس مهارت پزشک و تکنیک کاشت مو متفاوت خواهد بود. به این ترتیب هرچه پزشک برش‌های کوچک‌تری ایجاد کرده و به سلول‌های پوست سر آسیب کمتری وارد شود، میزان خونریزی نیز به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا می‌کند.

به‌هرحال به طور طبیعی تمام مراجعین لایه نازکی از خون لخته شده را در نواحی کاشت مو مشاهده خواهند کرد. این لخته‌ها از ۴ تا ۱۰ روز پس از جراحی از بین خواهند رفت؛ بنابراین لازم است لایه‌های خون لخته شده را به حال خود رها کنید. چراکه که دست دن و برداشتن آنها سبب عفونت و آسیب بیشتر می‌شود.

روش‌های کنترل خونریزی بعد از کاشت مو

از طرفی اگر مراجعین مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی را به خوبی رعایت کنند، میزان خونریزی نیز کاهش پیدا می‌کند.

  • قطع کردن داروهای رقیق‌کننده خون مدتی قبل از روز جراحی
  • خودداری از هرگونه فعالیتی که سبب خارج شدن موهای کاشته شده می‌شود.
  • ورزش نکردن تا 2 هفته اول پس از جراحی

عفونت بعد از کاشت مو

یکی از مهم‌ترین عوارض کاشت مو بروز عفونت در ناحیه جراحی است. پیروی از دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های بعد از عمل احتمال بروز عفونت را بسیار کاهش می‌دهد. همچنین لازم است از انجام هر فعالیتی که سبب وارد کردن باکتری و آلودگی به نواحی جراحی می‌شود، خودداری کنید.

عفونت معمولاً با تورم و قرمزی پوست صورت و سر مشخص شده و با تجویز داروهای آنتی بیوتیک از جانب پزشک برطرف می‌شود. توجه داشته باشید که بروز عفونت می‌تواند بر کیفیت و نتیجه نهایی عمل تأثیر منفی بگذارد.

خارش پوست سر بعد از کاشت مو

اصولاً خارش، پاسخ طبیعی بدن به فرایند بهبود زخم است. یکی از خطرات پس از جراحی کاشت مو این است که این فولیکول‌های شکننده از جای خود خارج شوند. در واقع از ۴ تا ۱۰ روز طول می‌کشد تا این فولیکول‌ها به خوبی در محل پیوند ثابت شوند. در نتیجه لازم است طی مراحل و مراقبت‌های حساس بعد از عمل، از خارش و لمس محل کاشت مو خودداری کنید.

بروز کبودی در اطراف سر بعد از کاشت مو

بروز کبودی خفیف در نواحی تحت عمل یکی از عوارض رایج در فرایند کاشت مو به حساب می‌آید. چراکه کبودی بعد از برداشت مو از نواحی پشت سر و ایجاد برش برای کاشت آن در نواحی جلوگیری کاملاً طبیعی است. در برخی موارد نادر نیز کبودی‌های شدیدی در اطراف چشم، پیشانی و گونه‌ها دیده می‌شود، این کبودی‌ها طی ۲ روز برطرف شده و جای نگرانی نیست.

شوک ریزش مو بعد کاشت مو

یکی از رایج‌ترین عوارض کاشت مو، شوک ریزش مو است. این مورد بیشترین نگرانی را در میان سایر عوارض برای مراجعین ایجاد می‌کند. ریزش مو بعد از کاشت قابل انظار بوده بخشی از فرایند طبیعی کاشت مو بشمار می‌آید. به این دلیل که بعد از کاشت، چرخه رشد مو قطع شده و پوست سر نیز تحت تروما قرار دارد. این امر برای سلامت موهای تازه کاشته مفید بوده و به سلول‌های مو اجازه رشد و به پوست سر امکان بهبودی می‌دهد.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 157631

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر