رپورتاژ

بهترین راهکار برای محافظت از تاثیرات قطعی برق در خرابی لوازم خانگی

رپورتاژ

بهترین راهکار برای محافظت از تاثیرات قطعی برق در خرابی لوازم خانگی

قطعی برق در همه جای دنیا وجود دارد و مسئله‌ای غیر قابل اجتناب است. هنگام قطعی برق اولین نکته‌ای که ممکن است در منزل فکر شما را درگیر کند تاثیر آن و نوسان ولتاژ بر روی وسایل الکتریکی خواهد بود. حتما به دنبال راهکارهای محافظت از تاثیرات قطعی برق در خرابی لوازم خانگی هستید در نتیجه پیشنهاد می‎‌کنیم از تثبیت کننده‌ ولتاژ یا همان استابلایزر استفاده کنید. انواع مختلفی از تثبیت کننده‌های ولتاژ در حال حاضر با عملکرد و کارکردهای متفاوت در دسترس هستند. قیمت استابلایزر با توجه ویژگی‌هایی که در ادامه مقاله برررسی می‌شود می‌تواند متفاوت باشد که بسته به نیاز خود می‌توانید مدل مناسب را انتخاب کنید.کیان صنعت

استابلایزر چیست؟

تثبیت کننده ولتاژ یک دستگاه الکتریکی است که برای ارائه ولتاژ خروجی ثابت، استفاده می‌شود، بدون آنکه در ورودی ولتاژ به دستگاهی که به آن وصل است تغییر و نوسانی ایجاد کند. هدف اصلی استابلایزر محافظت از وسایل الکتریکی به عنوان مثال یخچال، تلویزیون و کامپیوتر، تجهیزات الکترونیکی پزشکی و غیره در برابر آسیب احتمالی ناشی از نوسانات ولتاژ است. استابلایزر با توجه به محافظت از تاثیرات قطعی برق در خرابی لوازم خانگی می‌تواند به یک نیاز برای هر خانه تبدیل شود.

انواع مختلف تثبیت کننده ولتاژ بر اساس تکنولوژی ساخت

استفاده از تثبیت کننده ولتاژ تنها محدود به تجهیزات خانه و اداره نیست. به طور مثال کشتی‌هایی که منبع تغذیه داخلی آلترناتورهای دیزلی دارند برای ایمنی تجهیزات خود به شدت به استابلایزرها وابسته‌اند. انواع استابلایزرها از نظر تکنولوژی ساخت به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

استابلایزر نوع رله

استابلایزر سروو موتور

استابلایزر استاتیکی

استابلایزر نوع رله:

این مدل محصول، یک ترانس چند رله‌ای دارد و سرهای خروجی سیم پیچ‌ها به کمک رله‌ها، طوری تنظیم می‌شود که مناسب استفاده با برق منزل نیز باشد. در واقع این مدل تثبیت کننده ولتاژ جریان برق را پله‌ای تنظیم و کنترل می‌کند.

در صورت نوسان برق به صورت لحظه‌ای از این مدل دستگاه می‌توان استفاده کرد. زیرا استابلایزر رله‌ای می‌تواند نوسان و افت ولتاژ برق را در کمتر از یک ثانیه تنظیم کرده و از ایجاد آسیب به وسایل برقی جلوگیری کند. از آنجایی که وسایل برقی دارای ولتاژی برابر با 220 ولت هستند، لازم است بدانید که این مدل دستگاه امکان تشخیص تغییر ولتاژ تا 20 ولت را دارد. در صورتی که نوسان برق کمتر از 200 و بیشتر از 400 ولت شود سیستم فعال شده و شروع به تنظیم ولتاژ می‌کند.

استابلایزر سروو موتور:

استابلایزر سروو موتور رله ندارد و یک ترانس به شکل حلقوی و مدور دارد. بر روی ترانس نیز بازویی قرار گرفته است که توسط ترانس به صورت کاملا هوشمند کنترل و مدیریت می‌شود. بازویی که بر روی ترانس وجود دارد کنترل و تنظیم ولتاژ برق را انجام می‌دهد. این مدل در کمتر از 3 ولت قابلیت کنترل نوسانات را دارد. همینطور با توجه به دامنه خیلی زیاد این وسیله، می‌توان از آن برای دستگاه‌هایی که به جریان برق حساس هستند مانند وسایل الکتریکی صنعتی و پزشکی، استفاده کرد.

استابلایزر استاتیکی:

این نوع تثبیت کننده ولتاژ نسبت به نوع رله‌ای و سروو موتور عملکرد سریع و دقیق‌تری دارد. در این نوع استابلایزر کانورتور الکتریکی موجب تغییر و کنترل ولتاژ برق می‌شود.

استابلایزر

راهنمای خرید استابلایزر

تمام دستگاه‌های الکتریکی به نحوی طراحی و ساخته شده‌اند که بتوانند با حداکثر کارایی با یک منبع ولتاژ معمولی نیز کار کنند. حال به خاطر وجود مشکلات و مسائلی ممکن است ولتاژ ورودی سیستم نوسان داشته باشد و وجود این نوسان در ولتاژ ورودی عامل اصلی ایجاد کاهش راندمان دستگاه و در نتیجه افزایش نرخ خرابی سیستم باشد. در نتیجه لازم است برای خرید این وسیله نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع وسیله برقی
  • تعداد وسایل برقی جهت نصب استابلایزر
  • قیمت استابلایزر
  • هسته دستگاه و نوع سیستم حفاظتی هنگام نوسان ولتاژ
  • محدوده تحمل و منترل ولتاژ ورودی به استابلایزر
  • امکان تنظیم ولتاژ خروجی
  • دارا بودن صفحه نمایش جهت نشان دادن میزان ولتاژ ورودی و خروجی و میزان آمپر مصرف شده
  • امکان حمل و جابه‌جایی در توان‌های بالا
  • امکان تنظیم درصد خطای دستگاه(امکان تنظیم درصد خطای دستگاه با توجه به نوع دستگاه متفاوت خواهد بود.)
  • توجه به رادمان و کارکرد استابلایزر
  • توجه به دارا بودن استانداردهای جهانی
  • دارا بودن گارانتی پس از فروش
  • خرید  از نمایندگی استابلایزر

با توجه به معرفی انواع استابلایزرها در این مقاله هنگام خرید استابلایزر در صورتی که ولتاژ زیاد بوده و به صورت پله‌ای جریان داشته باشد مدل رله‌ای انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. در صورتی که میزان نوسان ولتاژ از حد مجاز بیشتر و یا کمتر شود خرید نوع سروو موتوری گزینه بهتری می‌باشد. برای سیستم‌های حساس مانند دستگاه‌های ام آر آی و سی تی اسکن استابلایزر استاتیکی انتخاب بهتری خواهد بود.

قیمت استابلایزر

آخرین پیشرفت‌های فناوری بر روی محصولی مانند استابلایزر باعث شده تا علاوه بر عملکرد خودکار و هوشمند، تعداد زیادی عملکرد اضافی نیز داشته باشد. دستگاه‌های استابلایزر امروزی به کاربران خود اجازه می‌دهند ولتاژ مورد نیاز را حتی از راه دور نیز تنظیم کنند. مواردی از این قبیل بر روی قیمت استابلایزر و قیمت ترانس استابلایزر تاثیر خواهد گذاشت. با این حال مهم‌ترین عواملی که بر روی قیمت این محصول تاثیر می‌گذارد موارد زیر هستند که لازم است هنگام خرید نیز بسته به نیاز و کارکردی که قرار است داشته باشد، به آن توجه کرد:

  • نوع استابلایزر از نظر تکنولوژی ساخت
  • نوع استابلایزر از نظر بازه ولتاژ ورودی
  • دارا بودن قابلیت تنظیم ولتاژ خروجی
  • محافظت در برابر صاعقه
  • فیلتر جهت حذف نویز و شوک الکتریکی
  • مصرف انرژی بهینه A+
  • دارا بودن گواهی کیفیت
  • دارا بودن فن هوشمند
  • سیستم کنترل فاز

استابلایزر

خرید استابلایزر از طریق گروه کیان صنعت

گروه کیان صنعت  با نام رسمی شرکت کنترل یارا نیکان صنعت، سرویس و نگه‌داری از تجهیزات الکترونی، مخابراتی، شبکه و کامپیوتر و تجهیزات آزمایشگاهی را برعهده دارد. همینطور به صورت تخصصی در زمینه تامین و تجهیز شرکت‌ها، صنایع و مراکز خدماتی به سیستم‌هایی از قبیل استابلایزر و UPS فعالیت می‌کند.

برای دریافت اطلاعاتی از  قبیل قیمت استابلایزر،، قیمت خرید یو پی اس می‌توانید به وبسایت مجموعه مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما در کیان صنعت در تماس باشید تا در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند. این مجموعه آماده ارائه هر گونه خدمات نصب، سرویس،  نگهداری و پشتیبانی استابلایزر به مشتریان عزیز می‌باشد. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38026

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر