رپورتاژ

مشاوره حقوقی حضوری در مشهد با وکیل VIP

مشاوره حقوقی حضوری در مشهد با وکیل VIP

یکی از بهترین انواع مشاوره، مشاوره حضوری حقوقی است که وکیل می‌تواند بهتر و کامل‌تر به موکل مشاوره دهد. و علت آن این است که اعتماد بیشتری بین موکل و وکیل اتفاق می‌افتد و در ضمن رویت اسناد مرتبط با پرونده بررسی و سوالات مرتبط از موکل پرسیده می‌شود که بتواند وکیل راهنمایی بهتری انجام دهد. انواع مشاوره شامل مشاوره حقوقی حضوری، مشاوره حقوقی آنلاین، و مشاوره حقوقی تلفنی می‌باشد. در ادامه با برخی از سوالات که از وکلای مختصص مجموعه وکیل VIP پرسیده می‌شود آشنا خواهید.

 

مشاوره حقوقی حضوری در مشهد

یکی از سوالاتی که از وکیل در مشاوره حقوقی حضوری می‌شود این است که طلاق توافقی چیست و در این طلاق زن و مرد بر روی چه چیز‌های توافق می‌کنند؟ وکیل پایه یک دادگستری مشهد در پاسخ به این سوال می‌گوید، که طلاق توافقی زمانی اتفاق می‌افتد که زن و مرد هر دو خواستار طلاق باشند و بر روی این موضوع و مسائل مرتبط با طلاق توافق کنند. 

این توافقات شامل تمامی حق و حقوق زن اعم از مهریه، نفقه، اجرت المثل، حضانت فرزند، نحوه ملاقات فرزند مشترک ( حتی محل ملاقات باید به صورت دقیق مشخص شود)، جهیزیه و .... علاوه بر آن، توجه به این نکته ضروری است که متعهد شوند کلیه شکایت و دعاوی حقوقی و کیفری در گذشته، حال و آینده را نسبت به یکدیگر ساقط نمایند.

مشاوره حضوری حقوقی با وکیل

سوال دیگری که در طلاق پیش می‌آید این است که حضانت فرزند با چه کسی است و در مشاوره حضوری حقوقی ما نیز این سوال بسیار پرسیده شده است. در پاسخ به این سوال وکیل طلاق در مجموعه وکیل VIP می‌گوید، حضانت در لغت به معنای نگهداری است. حضانت و نگهداری فرزندان تا سن ۷ سالگی فرزند با مادر و برای دختر از ۷ تا ۹ سالگی با پدر و برای پسر تا ۱۵ سالگی با پدر می‌باشد و پس از آن فرزند از مدار حضانت خارج شده و حق این را دارد که خودش انتخاب کند می‌خواهد با کدامیک از والدین زندگی کند.

در ماده 1170 قانون مدنی آمده است: اگر مادر در مدتی که حضانت طفل با او است مبتلا به جنون شود یا با دیگری شوهر کند حق حضانت با پدر خواهد بود.

مشاوره حضوری با وکیل در مشهد

در مشاوره حضوری در مشهد برای برخی از موکلین این سوال پیش آمده است که حق انتفاع چیست و انواع به چه صورت است. در پاسخ باید گفت طبق تعریفی که ماده ۴۰ قانون مدنی آورده است، حق انتفاع عبارت از حقی است که به موجب آن شخص می‌تواند از مالی که عِین آن ملک دیگری است یا مالک خاصی ندارد استفاده کند.

براساس این تعریف حق انتفاع یک حق عینی است و موضوع آن شیء معین مادی، اعم از منقول یا غیرمنقول، است. و موضوع حق انتفاع مال متعلق به غیر یا مالی است که مالک خاص ندارد.

مبحث حق انتفاع شامل سه نوع است که عُمری و رُقبی و سُکنی نام دارد. که هر کدام از این موارد می‌تواند نوع خاصی از حق را شامل شود.

مشاوره حقوقی در مشهد

یکی از مشکلاتی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد مزاحم تلفنی است. بعضی از افراد در مشاوره‌های حقوقی خود این سوال را از وکیل می‌پرسند که مجازات مزاحمت تلفنی به چه صورت است و چطور باید آن را پیگیری کنیم؟ در پاسخ وکیل کیفری می‌گوید، مزاحمت تلفنی در قانون ایران جرم انگاری شده است به این معنی که جرم شناخته شده است.

ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی در این باره می‌گوید: هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از پانزده روز تا سه ماه محکوم خواهد شد.

اما یک بار تماس تلفنی، مزاحمت محسوب نمی‌شود ولی اگر الفاظی بیان نموده که ظهور در قذف و یا توهین داشته باشند با این عناوین می‌توانید شکایت کنید (قذف عبارت است از نسبت دادن زنا یا لواط به شخص دیگر هر چند مرده باشد).

مشاوره با بهترین وکیل طلاق

طلاق مخصوص عقد دائم است و زن منقطعه (صیغه‌ای) به انقضا مدت یا بذل آن از طرف شوهر از زوجیت خارج می‌شود. برای اینکه بیشتر در مورد طلاق بدانید وکیل طلاق در مشهد می‌گوید، طلاق بر اساس درخواست‌کننده طلاق شامل 3 نوع است. طلاق از طرف مرد، طلاق از طرف زن و طلاق توافقی.

طلاق از طرف زن که از بقیه موارد سخت‌تر می‌باشد یکی از مواردی است که بهتر است وکیل خانم در کنار شما باشد تا بتوانید سریع‌تر و بهتر در این زمینه اقدام نمایید. مثلا در طلاق از طرف زن، باید عسر و حرج زوجه به دادگاه و قاضی اثبات شود. و به همین دلیل است که می‌گوییم از دو نوع دیگر طلاق می‌تواند مشکل‌تر باشد.

وکیل مهریه و مشاوره تخصصی

از آنجایی که بعضی از آقایان به وکیل برای مشاوره حقوقی حضوری در مشهد مراجعه کرده‌اند و سوال‌شان این بوده است که حق حبس چیست و چکاری می‌توان برای آن انجام داد؟

یکی از مواردی که زن می‌تواند برای گرفتن مهریه و بیشتر در دوران عقد از آن استفاده کند، حق حبس می‌باشد. حق حبس تا قبل از تمکین می‌تواند اتفاق بیافتد و تمکین شامل دو حالت است: 1) تمکین عام 2) تمکین خاص. 

البته تا زمانی زن می‌تواند از مرد تمکین نکند که تمکین خاص نکرده باشد. تمکین خاص به این معناست که روابط زناشویی هنوز بین زوجین اتفاق نیافتاده باشد و خانم به استناد به آن می‌تواند مهریه خود را از شوهر بگیرد. پس تنها در صورتی زن می‌تواند از حق حبس استفاده کند که دوشیزه باشد و غیر از آن امکان ندارد و حق حبس ساقط می‌شود.

رزرو مشاوره با وکیل VIP

اولین قدم در هر پرونده حقوقی یا کیفری انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری است. انتخاب بهترین وکیل از مهمترین اقداماتی است که برای حل مشکلات حقوقی باید در نظر بگیرید. معیار انتخاب یک وکیل حرفه‌ای، شخصی است که تخصص او در دعوی مورد نظر شما باشد که به وی، وکیل متخصص یا وکیل VIP می‌گویند.

برای رزر وقت مشاوره حقوقی حضوری با وکلای مجموعه وکیل وی‌آی‌پی می توانید با مراجعه به سایت وکیل VIP اقدام کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73756

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر