۷ نشانه که می‌گوید زناشویی موفق دارید یا نه

​به گفته یک زوج درمانگراین ۷ رفتار نشان دهنده یک ازدواج موفق هستند.

۷ نشانه که می‌گوید زناشویی موفق دارید یا نه

از چالش‌های مالی گرفته تا استرس‌های کاری، فشار‌های بی شماری بر زوج‌ها در دنیای مدرن وارد می‌شود.

 زوج‌های زیادی وجود دارند که علیرغم مشکلات رایج میان زوج‌ها، رابطه‌ای سالم، شاد و پایداری دارند. نیکول لپرا، یک زوج درمانگر مشهور با بیش از ۱۰ میلیون دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی، ۷ رفتاری که نشان می‌دهند زوج‌ها رابطه سالمی دارند و ازدواجشان دچار مشکل نخواهد شد را فاش کرده است.

۱. دوست یکدیگر هستند

لپرا معتقد است زوج‌های موفق از قدیم تا امروز ارزش زیادی برای وقت گذراندن با یکدیگر قائل هستند. زوج‌هایی که ازدواج موفقی دارند مشتاق هستند حتی کار‌های کوچک و روزمره را هم در کنار یکدیگر انجام دهند و در واقع دوستی پایه و اساس ازدواج آن‌ها است.

۲. در سختی‌ها کنار هم هستند

زوج‌هایی که مدت زمان زیادی از ازدواجشان گذشته است بدون شک سختی‌های مختلفی را در کنار یکدیگر تجربه کرده‌اند و حتی گاهی اوقات به انتخاب خود شک کرده‌اند. با این حال مواجهه با ناملایمات زندگی زوج‌های موفق را از یکدیگر دور نمی‌کند بلکه در عوض باعث نزدیکی بیشتر آن‌ها و افزایش میزان انعطاف پذیریشان می‌شود. زوج‌های عاشق در موقعیت‌های سخت تصمیمات کلیدی می‌گیرند که به آن‌ها کمک می‌کند هر مشکلی را در کنار هم و به کمک یکدیگر پشت سر بگذارند و قوی‌تر از پیش به رابطه خود ادامه دهند. این رفتار در زوجین میزان اعتمادشان به یکدیگر را نیز افزایش می‌دهد.

۳. به خصلت‌های خاص به عنوان نقطه ضعف نگاه نمی‌کنند

گاهی اوقات، خصلت‌های خاص و وسواس‌ها می‌توانند به بزرگترین ناامنی افراد در ازدواجشان تبدیل شوند. خواه این علاقه شدید نسبت به یک سری کتاب خاص باشد یا داشتن یک روتین مراقبت از پوست ۱۰ مرحله‌ای؛ این کار‌های کوچک فرد را منحصربه‌فرد می‌سازد و زوج‌های موفق به این تفاوت‌ها با دید منفی نگاه نمی‌کنند. زوج‌های موفق حتی به خصلت‌های منفی و گاهی آزاردهنده نیز به عنوان نقطه ضعف نگاه نمی‌کنند و از همسرشان بیش از حد انتقاد نمی‌کنند. هم باشند زوج‌های موفق

۴. عدم تلاش برای تغییر شریک زندگی

لپرا به عنوان یک زج درمانگر به تمام کسانی که قصد دارند شریک زندگی خود را تغییر بدهند هشدار می‌دهد. تنها تحمل کردن عادت و رفتار‌های شریک زندگی کافی نیست، بلکه یک زوج موفق یکدیگر را با تمام کمی و کاستی‌ها می‌پذیرند، دوست دارند و متوجه هستند هیچ انسانی کامل و بی‌نقص نیست. پذیرفتن شریک زندگی با تمام شرایطش در واقع احترام گذاشتن و تحسین کردن او است و برای داشتن یک رابطه سالم اساسی است. برای داشتن یک زندگی پایدار نباید به فکر تغییر دادن شریک احساسی خود باشید.

۵. مدیریت بحث و دعوا

زوج‌های موفق می‌دانند دعوا کردن در زندگی مشترک عادی و گاهی ضروری است، اما آن‌ها آگاهند که چگونه به طرزی درست بحث کنند. برای یک زندگی مشترک سالم لازم است زوج‌ها بدانند چگونه بحث و دعوا را مدیریت کنند، چه زمانی سکوت کنند، چه زمانی و در چه شرایطی مشکلاتشان را بیان کنند.

۶. گفتگو کردن

لپرا فاش کرد زوج‌هایی که در روابط طولانی‌مدت پایدار هستند از گفتگو‌های سخت دوری نمی‌کنند، حتی اگر دیدگاه‌هایشان به چالش کشیده شود. در واقع، گارد نداشتن نسبت به زیر سوال رفتن ارزش‌ها و اعتقادات در هنگام گفتگو کلید رشد تمام روابط عاشقانه است. در هنگام بروز مشکلات مهم است زوجین از صحبت کردن اجتناب نکنند و با گشاده رویی پای صحبت‌های همسرشان بشینند. اگر زوج‌ها یاد بگیرند عواطف خود را به درستی مدیریت کنند، مطئمن خواهند شد یک گفتگو ساده به بحث و دعوا ختم نشود و در نتیجه دیگر از گفتگو با همسرشان فراری نخواهند بود.

۷. داشتن مرز‌های مشخص با اعضای خانواده

مدیریت ارتباطات خانوادگی اغلب دشوار است، زیرا پس از ازدواج شاهد کنار هم آمدن دو خانواده متفاوت با اخلاق‌ها و رفتار‌های مختلف هستیم، اما مشخص کردن مرز‌هایی روشن برای اعضای خانواده برای سلامت هر رابطه احساسی بسیار مهم است. زوج‌های قوی یکدیگر را در الویت قرار می‌دهند و مرز‌های مشخصی در ارتباط با اعضای خانواده خود دارند. این مرز‌ها می‌تواند شامل موارد متفاوتی باشد از جمله بیان نکردن مشکلات زندگی زناشویی خود با اعضای خانواده یا تصمیم نگرفتن برای زندگی مشترک بر اساس خواسته دیگران. از نظر این زوج درمانگر مشخص کردن مرز‌های روشن با اعضای خانواده مهم‌ترین بخش مدیریت زندگی مشترک است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 153834

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر