چگونه به شخصیت و بدن طبیعی خودتون احساس بهتری داشته باشیم

غییرات غیرمنتظره مداوم می‌تونه بر رابطه ما با غذا،‌ بدنمون و دیدگاه ما نسبت به خودمون تاثیر بذاره. فراموش نکنید که تغییر در عادت‌های غذایی و وزن بدن در پاسخ به استرس یک اتفاق طبیعیه، اما با این وجود، تمرین ایجاد تصویر مثبتی از بدن می‌تونه مفید واقع بشه. هر چقدر بیشتر تمرین کنید

چگونه به شخصیت و بدن طبیعی خودتون احساس بهتری داشته باشیم

عدم قطعیت و استرسی که بعد از سازگاری با پاندمی کووید ادامه‌دار شده، ممکنه در زندگی بسیاری از ما باقی مونده باشه. تغییرات غیرمنتظره مداوم می‌تونه بر رابطه ما با غذا،‌ بدنمون و دیدگاه ما نسبت به خودمون تاثیر بذاره. فراموش نکنید که تغییر در عادت‌های غذایی و وزن بدن در پاسخ به استرس یک اتفاق طبیعیه، اما با این وجود، تمرین ایجاد تصویر مثبتی از بدن می‌تونه مفید واقع بشه. هر چقدر بیشتر تمرین کنید، احساس بهتری نسبت به شخصیت و بدن طبیعی خودتون خواهید داشت. توی این مطلب ۵ راه برای شروع این تمرین‌ها وجود داره:

جملات تاکیدی مثبت بنویسید

اگر متوجه شدید که جلوی آینه در حال انتقاد از بدنتون هستید، نوشتن جملات تاکیدی مثبت می‌تونه به شما کمک کنه. یک دفترچه بردارید و نکات مثبتی رو درباره خودتون بنویسید که به  ظاهر یا وزنتون مرتبط نیست. این نوشته‌ها رو جلو یا اطراف آینه قرار بدید، هرچیز مثبت دیگری رو درباره خودتون متوجه شدید به این جملات تاکیدی اضافه کنید و بیان بلند این جملات رو هر روز تمرین کنید. در ادامه نمونه‌هایی از این جملات وجود دارند که می‌تونید اون‌ها رو امتحان کنید:

من از من بودنم خوشحالم.

ظاهر من ارزش من رو مشخص نمی‌کنه.

من ارزشمندم.

من به بدنم در طول تغییراتش احترام می‌ذارم و بهش افتخار می‌کنم.

من باهوش، توانمند، قوی و … هستم.

 

خودتان را به عنوان یک فرد کامل ببینید

به خودتون یادآور شید که زیبایی فقط سطحی نیست. وقتی خودتون رو در آینه می‌بینید یا به این فکر می‌کنید که چه کسی هستید، انتخاب کنید که تمرکزتون رو فقط به بدنتون معطوف نکنید. در عوض سعی کنید خودتون رو یک فرد کامل ببینید، یعنی طوری که دوست دارید دیگران شما رو اون‌جور ببینند. به این فکر کنید که جدا از ظاهر، چه کسی هستید. برای مثال، به چیزهایی فکر کنید که از طریق اون‌ها یک دوست خوب، یک عضو حمایت‌گر خانواده و یک فرد مهربان هستید. زمانی رو صرف چیزهایی کنید که از شما،‌ چیزی که هستید رو می‌سازند. اون‌ها رو توی ژورنال یا قسمت یادداشت‌ها در موبایلتون بنویسید تا وقتی احساس ناراحتی دارید، دوباره نگاهشون کنید.

اطراف خود را با افراد مثبت پر کنید

وقتی اطرافیانتون رو با افرادی پر می‌کنید که حمایت‌گر هستند و اهمیت تصویر مثبت از بدن رو متوجه می‌شن، احساس خوب داشتن نسبت به خودتون یا بدنتون راحت‌تر اتفاق می‌افته. برای دوستان و اعضایی از خانواده که باعث می‌شن حس خوب و حمایت شدن نسبت به خودتون داشته باشید، وقت بگذارید. (مخصوصا افرادی که خودشون هم ایجاد تصویر مثبت از بدن رو تمرین می‌کنن.) به جای روابطی که باعث می‌شن خودتون رو با دیگران مقایسه کنید، روی روابطی متمرکز بشید که احساس راحتی رو در شما بهبود می‌بخشن.

به شبکه‌های اجتماعی توجه کنید

چه افرادی رو در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید؟ فرقی نمی‌کنه که شما دوستانتون یا افراد مشهور یا صفحات میم رو دنبال می‌کنید، مهمه بدونید که چه کسی رو دنبال می‌کنید و به چه دلیلی این کار رو می‌کنید؟ به صفحاتی که دنبال می‌کنید نگاهی بیندازید و از خودتون بپرسید:

آیا پست‌هایی که می‌بینم باعث می‌شن من ناراحت بشم یا حالم رو بد کنند؟

آیا این صفحه به من این حس رو می‌ده که باید کسی باشم که نیستم؟

آیا من زندگی، بدن یا موفقیت خودم رو با دیگران مقایسه می‌کنم؟

 

به این نکته توجه کنید که چطور عکس‌ها، ویدیوها، شعارها و رفتارهایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، روی احساس شما نسبت به خودتون و بدنتون تاثیرگذار هستند. اگر جواب شما به هرکدام از این سوال‌ها مثبت بود، شاید وقت این رسیده که از فید خودتون محو بشن یا اون صفحات رو آنفالو کنید. حذف این نوع محتوا از جلوی چشمتون می‌تونه کمک کنه احساس آرامش داشته باشید و علاوه بر اون، فضایی آزاد برای صفحاتی به وجود میاره که به شما احساس خوب می‌دن.

انرژی خود را دوباره متمرکز کنید

داشتن تصور منفی از بدن می‌تونه مقدار زیادی از افکار و انرژی ما رو بگیره و باعث احساس خستگی در ما بشه. سعی کنید انرژی و زمانی رو که ممکنه برای فکر کردن به غذا، کالری یا ظاهر خودتون صرف کنید، به انجام یک کار خوب برای دیگران اختصاص بدید. گاهی اوقات خبر گرفتن از دیگران ممکنه باعث شه احساس بهتری درباره خودتون داشته باشید و یک تغییر مثبت در جهانمون به وجود بیاره. اگر به هدف خاصی علاقه دارید، به دنبال فرصت‌هایی برای مشارکت یا داوطلب شدن باشید.

این نوشته ترجمه‌ای از بلاگ پست «Five ways to practice positive body image» است که «آژانس محتوای نیم‌فاصله» آن را ترجمه کرده است.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 154302

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر