ماجرای ممنوع الخروجی احمدی نژاد بخاطر خروج اسناد محرمانه بود؟

مگر می‌شود کسی را از حقوق فردی منع کرد؟ دستگاه امنیتی می‌تواند درباره هر کسی این حرف را بزند و به این ترتیب سبب سلب آزادی‌های فردی شود، آن‌هم چنین کسی در این سطح.

 ماجرای ممنوع الخروجی احمدی نژاد بخاطر خروج اسناد محرمانه بود؟

:احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز که استاندار آذربایجان شرقی در دولت احمدی‌نژاد نیزبوده،  در باره سفر احمدی نژاد به گواتمالا اظهارنظر کرد.

او در این مصاحبه گفت که احمدی نژاد بدون محافط از کشور رفته است 

حق احمدی‌نژاد است که در نشست‌ها و کنفرانس‎های علمی شرکت کند و کسی نمی‌تواند این حق را از او دریغ کند. اما یک مجموعه امنیتی به خود اجازه داده حقوق فردی او - نه به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسبق کشور - را سلب کرده و بدون هیچ پشتوانه قانونی پاسپورت او را توقیف کند. این بزرگترین خطاست. یک دستگاه امنیتی با پشتوانه کدام قانون جلوی شرکت او را در یک اجلاس علمی می‌گیرد؟ این در حالی است که باید از ظرفیت علمی کشور و او برای حضور در مجامع جهانی استفاده شود. چنین برخوردی با رئیس‌جمهوری سابق کشور از روی جهل و نادانی است. انگار با یک آدم سابقه‌دار و دارای سوابق بزه و جنایت رفتار می‌کنند و او ۱۰ ساعت در فرودگاه معطل و تمام پروازها را مختل می‌کنند که خسارت‌های بسیار زیادی به کشور و او – احمدی‌نژاد - وارد می‌شود.

(سوال گفته می‌شود که احمدی‌نژاد همیشه از اسنادی صحبت می‌کند و برخی معتقدند که نگران از خروج این اسناد از کشور بودند.) این حرف در مورد هر کسی قابل بیان است. مگر می‌شود کسی را از حقوق فردی منع کرد؟ دستگاه امنیتی می‌تواند درباره هر کسی این حرف را بزند و به این ترتیب سبب سلب آزادی‌های فردی شود، آن‌هم چنین کسی در این سطح.

(درباره تهدیدات امنیتی که احتمال داشت جان احمدی‌نژاد را به خطر بیندازد)

اگر واقعاً چنین احساس مسئولیتی وجود داشت اجازه می‌دادند که محافظان او هم بروند، اما احمدی‌نژاد را بدون محافظ به سفر فرستادند.

. می‌گویند رئیس‌جمهوری اجازه حفر چاه‌های غیرمجاز را داده است؟ پس دیگر این چاه‌ها غیرمجاز محسوب نمی‌شود. هر کسی ادعایی می‌کند که در دوره او این چاه‌های غیرمجاز حفر شده هم قابل بحث است. اما او برای این اجلاس علمی دعوت شده بود.

احمدی‌نژاد به‌عنوان سخنران افتتاحیه این اجلاس علمی دعوت شده بود. کسی هم نمی‌تواند حق شرکت در این اجلاس را از او سلب کند. اگر کسی از زاویه علمی درباره این موضوع حرفی دارد قابل بیان است. اصلا این موضوع را دستمایه حضور او در صداوسیما قرار دهند. اگر کسی جرأت دارد، کاری کند تا احمدی‌نژاد در صداوسیما به همین موضوع جواب دهد. چرا از مواجهه رویارویی و علمی واهمه داریم؟ با کسی که هیچ تریبونی در صداوسیما و امکانی برای ابراز عقیده ندارد، در عین حال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است، در فرودگاه اینطور رفتار می‌کنند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 109356

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت عرشه‌آنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

      ارسال نظر