رای اول تهران را چه کسی کسب کرد؟ سید محمود نبویان کیست؟

«با توجه به حضور او در موسسه آیت الله مصباح، باید تصریح کرد که نبویان از جمله افراد جریان مصباح است. او از چهره‌های اصلی جبهه پایداری است که در سپهر سیاسی ایران به تندروی مشهورند. او در دوره نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، نماینده پارلمان بود.»

رای اول تهران را چه کسی کسب کرد؟ سید محمود نبویان کیست؟

سید محمود نبویان که نامش در چند فهرست اصولگرایی قرار داشت، تا بدین جای کار، توانسته، رأی اول تهران را در انتخابات مجلس شورای اسلامی به خود اختصاص دهد. هر چند شمارش آرا هنوز پایان نیافته است، ولی حضور او جزو نفرات اول لیست تهران، در مجلس قطعی است. گفتنی است میزان مشارکت در تهران، کمتر از یک چهارم واجدین شرایط (۲۴ درصد) بوده است.

او خودش را این گونه معرفی می‌کند: "اینجانب سید محمود نبویان فرزند سید مهدی به شماره شناسنامه نُه متولد سال ۱۳۴۴ در یک خانواده مذهبی در شهرستان بابل از استان مازندران به دنیا آمدم. دوران ابتدایی و راهنمایی را در همین شهر به پایان رساندم. در رشته ریاضی و فیزیک تا سال سوم دبیرستان در بابل تحصیل کردم و برای سال چهارم به قم آمدم.

سوم راهنمایی بودم که انقلاب به پیروزی رسید و به سبب مذهبی بودن خانواده در راهپیمایی‌های انقلاب –در حد تناسب سنی خودم- شرکت می‌کردم. بعد از پیروزی انقلاب نیز –به سبب اقتضائات محلی که گرایش‌های مارکسیستی و نیز جریان منافقین در آن زیاد بوده است- با این جریانات درگیر بوده‌ام. با شروع جنگ نیز در حد توان در جبهه حضور پیدا کرده و به صورت مختصر جانباز شدم. بحمدالله خانواده اینجانب نیز در جبهه‌های حق علیه باطل حضور جدی داشته‌اند، به طوری که چهارتن از بستگان –دو همشیره زاده، داماد و نیز برادرخانم اینجانب-به شهادت نائل شده‌اند و علاوه بر چند جانباز یک نفر نیز آزاده در خانواده و بستگان وجود دارند.

بعد از گذراندن سال چهارم دبیرستان برای تحصیل در حوزه علمیه به شورای مدیریت قم جهت تحصیل در حوزه قم مراجعه کردم ولی به علت شهرستانی بودن، آن‌ها از پذیرش امتناع کردند. از این رو، در سال ۱۳۶۲ برای تحصیل در حوزه علمیه به تهران رفتم و تقریبا مدت دو سال در تهران –که مدت شش ماه آن در حوزه آقای مجتهدی ره بوده است - درس خوانده‌ام. در انتهای همان سال به حوزه فیضیه مازندران در بابل با مدیریت حضرت آیةالله محمد فاضل استرابادی مراجعه کردم. تا انتهای کفایتین –جز یکسال- در همان حوزه تحصیل کردم.

در سال ۱۳۷۱ برای ادامه تحصیل –یعنی درس خارج – وارد قم شدم و در درس‌های حضرات آیات وحید خراسانی و شیخ جواد تبریزی –به مدت چهار سال- شرکت کردم.

در سال ۱۳۷۳ وارد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره شده و در سال ۱۳۷۸ در رشته فلسفه در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شدم. بعد از سه سال –یعنی در سال ۱۳۸۱- نیز وارد مقطع دکتری در رشته فلسفه تطبیقی شده و در سال ۱۳۸۶ در این رشته فارغ التحصیل شدم. "

مواضع و رویکرد‌ها

با توجه به حضور او در موسسه آیت الله مصباح، باید تصریح کرد که نبویان از جمله افراد جریان مصباح است. او از چهره‌های اصلی جبهه پایداری است که در سپهر سیاسی ایران به تندروی مشهورند. او در دوره نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، نماینده پارلمان بود.

نبویان از مخالفان سرسخت مذاکرات هسته‌ای و برجام است و بار‌ها علیه این آن سخن گفته است.

او همچنین با پیوشتن ایران به FATF مخالف است و معتقد است که آمریکا می‌خواهد با FATF اقتصاد ایران را قفل کند.

یکی از عجیب‌ترین ادعا‌ها درباره FATF را او مطرح کرده است. نبویان در اظهاراتی که هیچ گاه نتوانست ثابت شان کند به خداوند متعال قسم یاد کرد و گفت: می‌خواهم خبر جدید به شما بدهم، آن‌هایی که غیرت دارند گوش کنند، آمریکایی‌ها گفته‌اند به شرطی با ایران رابطه بانکی را برقرار می‌کنیم که حاج قاسم سلیمانی را به ما تحویل دهید و رفته‌اند تعهد این کار را به آمریکا داده‌اند و برگشته‌اند، به خدا قسم! وزیر مملکت رفته به آمریکا تعهد داده برگشته، اسم حاج قاسم در FATF آمده، این درد‌ها را ما باید کجا بگوییم؟»

در پاسخ به این سخنان، سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ضمن بی‌ربط دانستن FATF و استرداد افراد، کلمات نبویان را دروغ‌های خیال‌پردازانه، توهین به ملت ایران و توهماتی که مرز‌های دین و اخلاق را پشت سر گذاشته‌است، خواند.

سید محمود نبویان شرکت کنندگان در ناآرامی‌های سال گذشته که پس از درگذشت مهسا امینی رخ داد را «آدم‌هایی هوس باز و به دنبال فحشاء و هوسرانی در جامعه» خواند.

او همچنین با تمجید از طالبان گفته است: درباره طالبان که امروز حاکم بر افغانستان است، تصور برخی از افراد آن است که این افراد تروریست هستند که این تصور خلاف واقع است. امروز به لحاظ فرهنگی تحولات زیادی در طالبان ایجاد شده است، به گونه‌ای که آنان از ما تقاضا کردند که می‌خواهیم از کتب شهید مطهری استفاده کنیم و چگونه می‌توانیم به این کتب دسترسی پیدا کرده و آن را به زبان پشتو ترجمه کنیم تا مورد مطالعه قرار دهیم.

 

منبع: عصر ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 128638

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر